Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

TrendForce opublikował przewidywania dotyczące rynku sprzętu do wyświetlania. Firma analityczna wskazuje, że niepewność obecnych globalnych warunków politycznych i ekonomicznych zaburzyła popyt na trzy główne produkty do wyświetlania, w tym telewizory, monitory LCD i notebooki, z presją na skorygowanie oczekiwań w pierwszej połowie 2022 roku.
Według TrendForce, przyczyną skorygowania przewidywań w zakresie sprzedaży na tym rynku jest m.in. wojna rosyjsko-ukraińska, która bezpośrednio wpływa na Europę Wschodnią, a właściwie cały rynek europejski. Poza tym, podaż surowców uległa destabilizacji, a ceny nadal rosły, zaostrzając inflację i uderzając w światową gospodarkę. Ponadto blokady i zawieszenia pracy spowodowane niedawną epidemią pandemii w Chinach oraz naleganie rządu na politykę zero-COVID mogą prowadzić do złożonych problemów, takich jak zmniejszenie wydajności produkcji w fabrykach i opóźnienia logistyczne.
Jeśli chodzi o rynek telewizyjny, ze względu na szkodliwy wpływ wojny rosyjsko-ukraińskiej na inflację i przy założeniu, że budżety konsumentów pozostaną niezmienione, spadną wydatki na produkty nie będące niezbędnymi, przez co popyt na produkty telewizyjne spadnie. Ponadto, w związku z problemami w 2021 r., takimi jak brak kontenerów ładunkowych i zatłoczenie portów, wzrosły koszty wysyłki, pośrednio zawyżając koszty produkcji telewizorów. Przed pandemią koszty wysyłki 65-calowego telewizora wynosiły 9 USD. W zeszłym roku cena podskoczyła do 50-100 USD, w zależności od rozmiaru telewizora.
Jeśli chodzi o rynek monitorów LCD, rynek w 2022 r. będzie mniejszy niż w 2021 r., ponieważ cały rynek nie jest już wspierany przez silny popyt zeszłorocznego trendu unikania wychodzenia z domu w związku z COVID-19. Poza tym, stosunkowo stabilny popyt z rynku europejskiego został zaburzony przez wojnę rosyjsko-ukraińską. To, w połączeniu z późniejszym efektem motyla, który może prowadzić do rewizji w dół popytu, a także problemów, takich jak inflacja i utrzymujące się wysokie stawki frachtowe, utrudniają markom realizację agresywnych celów transportowych. W związku z tym, TrendForce dokonuje wstępnej korekty w dół prognozy sprzedaży monitorów LCD na ten rok, ze 144 milionów sztuk do 142 milionów sztuk, zwiększając roczną ujemną stopę wzrostu do 2,3%, nie wykluczając możliwości dalszej korekty w dół.
Jeśli chodzi o rynek notebooków, TrendForce koryguje w dół swoją pierwotną prognozę sprzedaży 238 milionów sztuk do 225 milionów sztuk, co oznacza spadek o 8,5% rok do roku. Istnieją trzy główne czynniki tego obniżenia. Po pierwsze, Chromebooki skorzystały na pandemicznym popycie na edukację na odległość w 2021 r., stanowiąc 15% wszystkich dostaw notebooków. Przewiduje się, że w 2022 r. dostawy Chromebooków spadną o ponad 50%, co zakłóci łączną sprzedaż notebooków o około 7–10%. Po drugie, konflikt między Rosją a Ukrainą spowodował, że większość marek notebooków zawiesiła dostawy do Rosji. Na Rosję przypadło około 2% światowych dostaw notebooków w 2021 r., a zawieszenie ograniczy również popyt na dostawy notebooków. Trzeci, każda marka notebooków skorygowała prognozy dotyczące dostaw na 2022 r. w dół średnio o około 10-15% w porównaniu z początkiem roku, co wskazuje, że inflacja zachmurzyła przyszłe perspektywy popytu na ich produkty. Zapasy całego łańcucha dostaw, w tym niektórych elementów ODM/OEM w tranzycie, nadal rosną, podczas gdy ceny niektórych elementów nadal znajdują się pod presją spadkową, co powoduje powiązane problemy i zmusza producentów notebooków do ostrożnego kontrolowania tempa zakupów, co może dodatkowo wpłynąć w górę łańcucha dostaw.