Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Dynamiczny rozwój branży gier na poziomie 15,6 proc. rocznie w latach 2016-2021 powinien lekko spowolnić w 2022 r. by osiągnąć szacowane 211 mld USD w 2025 r. Branża gier jest również motorem innowacyjności – 97% respondentów badania EY uważa, że jest fundamentem rozwoju metaverse. Światowe przychody sektora gier komputerowych…

Od dłuższego czasu metawersum nie schodzi z listy tematów różnych dyskusji, nie tylko tych dotyczących przestrzelonych inwestycji gigantów branży. Technologia ta ma potencjał, by przynieść przełomowe rozwiązania w zakresie wrażeń użytkownika – zarówno wizualnych, dotykowych, jak i tych związanych z pracą przez Internet. Metaverse w motoryzacji Zastosowanie najnowszych technologii pozwala na połączenie świata fizycznego…

Wirtualna rzeczywistość funkcjonuje w biznesie już od wielu lat i choć dziś wymienia się ją częściej w kontekście gier i rozrywki, to de facto bardziej obecna jest na rynku profesjonalnym pod różną postacią i praktycznie w każdej branży. W Polsce mamy ponad 400 firm, które pośrednio lub bezpośrednio pracują z wirtualną rzeczywistością. Czasem są to przedsiębiorstwa…

Metawersum, NFT, Internet kolejnej generacji Web3 oraz komputery kwantowe to technologie, w które do 2024 roku chce zainwestować aż 60 proc. menedżerów biorących udział w badaniu „KPMG global tech report 2022”. Jednocześnie, 44 proc. respondentów obawia się, że ich organizacje nie są odpowiednio przygotowane do zapewnienia całkowitego bezpieczeństwa planowanych wdrożeń.…

Bezpieczeństwo przede wszystkim – w Hucie Miedzi Głogów rozpoczęły się szkolenia przy wykorzystaniu technologii wirtualnej rzeczywistości VR. Pracownicy oddziału KGHM, przy pomocy specjalnych gogli i padów, trenują zachowania i procedury dotyczące funkcjonowania pieców hutniczych. – Technologia VR daje możliwość stworzenia wirtualnych scenariuszy pracy,…

Wirtualna rzeczywistość (VR) jest jednym z głównych tematów badawczych, którym zajmują się naukowcy z Laboratorium Interaktywnych Technologii w Ośrodku Przetwarzania Informacji – Państwowym Instytucie Badawczym (OPI PIB). Tym razem wspólnie z partnerami postanowili zbadać efektywność języka filmowego w VR. W tym celu opracowali nowe narzędzia technologiczne umożliwiające…

Wielkość rynku rzeczywistości rozszerzonej i rzeczywistości wirtualnej, wzrost napędzany rosnącym wykorzystaniem rzeczywistości wirtualnej do oferowania lepszych doświadczeń klientów w handlu internetowym i wciągającej nauki dzięki VR, AR i grywalizacji, inwestycje w AR i VR, transformacja sektora turystycznego z Technologie AR i VR. The Insight Partners opublikowali najnowsze badanie na temat rzeczywistości rozszerzonej i rzeczywistości…
Metaverse już puka do naszych drzwi. Nie tylko Marc Zuckerberg chce zmienić nasz sposób na korzystanie z internetu. Do wirtualnych przestrzeni trzeba się jakoś dostać – sposobów będzie kilka od smart-ekranów, przez gogle VR, po okulary AR. To te ostatnie mogą być najbardziej komfortowe przy codziennym użytkowaniu. Metaverse, to nowe oblicze internetu,…
Haptology, krakowski startup specjalizujący się w technologii dotykowej, planuje w tym roku pozyskać do €2 mln finansowania na rozwój i komercjalizację swojego flagowego produktu – pierścienia haptycznego Hapling. Hapling umożliwia symulację wrażeń dotykowych i ma szansę zrewolucjonizować szybko rosnący rynek gier VR. Założona na początku 2020 roku spółka…

Wraz z rozwojem projektu metawersum, czyli budowy alternatywnego, cyfrowego wymiaru, do którego będziemy przenosić różnego rodzaju życiowe aktywności, może się rozwijać zjawisko „metaprzestępczości”. – Ten termin dziś nie funkcjonuje, ale możliwe, że pojawi się nowa klasa zagrożeń, których dzisiaj nie potrafimy sobie nawet wyobrazić – mówi Mirosław Maj z Fundacji Bezpieczna Cyberprzestrzeń. To z kolei oznacza szereg…