Tag Technologia w bankowości

Banki przyszłości będą tworzone z gotowych elementów

TGE

Zacznijmy od tego, iż mowa tutaj nie o fizycznych placówkach bankowych, a ich cyfrowych odpowiednikach, w formie aplikacji, które konsekwentnie i coraz szybciej zastępują tradycyjne banki. Najnowsza analiza firmy Self Financial Inc., dość prowokacyjne zatytułowana „The death of the banks”, przekonuje, że absolutnie wszystkie „klasyczne” placówki bankowe mają…

Dane cenniejsze niż pieniądze. Nawet dla banków

technologia, green technology, data center

Większość z nas, bo aż 71 proc. planuje urlop w Polsce, a jedynie 19 proc. za granicą, jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej. Na co zwrócić uwagę, żeby nasze wakacje w każdym miejscu były bezpieczne i jak ustrzec się przed coraz nowszymi, cyfrowymi sposobami wyłudzania naszych danych, tożsamości czy środków finansowych…

Tajemnica bankowa już nie obowiązuje

TGE

Właściciel konta bankowego nie będzie mógł formułować żadnych roszczeń dotyczących złamania tajemnicy bankowej. Wprowadzono regulacje prawne stosowane, ale na wschód od polskiej granicy. Od 1 lipca organy skarbowe zyskały uprawnienie do pozyskania danych z prywatnych rachunków bankowych bez postawienia zarzutów. Dotychczas szef Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) oraz naczelnicy urzędów…

Banki w potrzebie. Poszukują kadr IT

biznes, ludzie, technologia, ICT

Największym wyzwaniem dla polskich instytucji finansowych jest obecnie zapewnienie odpowiednio wykwalifikowanych kadr z branży IT i cyberbezpieczeństwa – zgodzili się uczestnicy dyskusji pod hasłem „Technologiczny okrągły stół EKF – mapa wyzwań dla sektora bankowego 2022-2025”, która odbyła się podczas Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie. To spostrzeżenie…

Trzy trendy technologiczne w usługach bankowych i inwestycyjnych w 2022 r.

Według firmy Gartner, Inc., sztuczna inteligencja (AI), systemy autonomiczne i obliczenia zwiększające prywatność to trzy trendy technologiczne, które nabierają rozpędu w usługach bankowych i inwestycyjnych w 2022 roku. Trendy te będą nadal rosnąć w ciągu najbliższych dwóch do trzech lat, przyczyniając się do rozwoju i transformacji organizacji z branży usług finansowych.…

Raport: 5 motywatorów kształtuje doświadczenia w bankowości

Kup teraz

Klientom banków zależy przede wszystkim na szybkich i prostych interakcjach z bankiem. Większość z nich jest otwarta na nowe technologie, ale istotne segmenty konsumentów usług finansowych cenią sobie bardziej tradycyjne formy bankowania oraz osobisty kontakt z bankowym doradcą. Większość z klientów to nie „cyfrowi tubylcy”, którzy bankują tylko na smartfonie. NielsenIQ i Diebold Nixdorf we wspólnym…

Branża finansowa pozostanie cyfrowym liderem na lata

Sektor finansowy od lat utrzymuje się w czołówce branż o największej dojrzałości technologicznej. Choć w czasie pandemii cyfrowa transformacja nabrała tempa również w innych gałęziach gospodarki, pozycja lidera w obszarze digitalizacji sprawia wrażenie niezagrożonej. Największą motywacją do wdrażania kolejnych innowacji i utrzymania wysokiego tempa cyfrowych przemian są trwałe zmiany…

Czy bankowość wirtualna może powtórzyć sukces bankowości osobistej?

Aż 60% użytkowników polskiej bankowości pozytywnie ocenia cyfryzację w tym sektorze – uważając, że ułatwia ona codzienne zarządzanie finansami osobistymi i gwarantuje ich bezpieczeństwo. Aż 10 milionów klientów w Polsce korzysta z usług bankowych za pośrednictwem smartfona – wynika z badania Mastercard „Polacy cenią sobie bankowość mobilną i online za wygodę…

Spełnia się czarny scenariusz banków. Sądy w całym kraju puchną od nowych pozwów

bank,

Dane z ponad 40 sądów okręgowych z całej Polski pokazują, że w pierwszych trzech kwartałach 2021 roku wpłynęło do nich średnio o blisko 100% więcej tzw. spraw frankowych niż rok wcześniej. Największy wzrost przekroczył 750% i został odnotowany w Gliwicach. Kolejne rekordy padły w Ostrołęce, Siedlcach, Łomży i Krośnie. Natomiast…

Chatbot zamiast pracownika banku

chatbot

Dobiegający właśnie końca rok 2021 upłynął pod znakiem dynamicznych zmian. Trwająca od blisko dwóch lat pandemia COVID-19 wpłynęła na przyspieszenie transformacji cyfrowej w wielu organizacjach. Dotyczy to także banków, które chcąc odpowiadać na nową sytuację i oczekiwania klientów, musiały przejść przyspieszony kurs kompetencji cyfrowych i w wielu przypadkach zdały…