Tag Technologia w bankowości

Ponad 5 mln klientów w Polsce może zmienić bank z powodu PSD2

TGE

W Polsce 5,2 mln klientów banków można określić jako „zakładników oddziałów”. To osoby, które korzystają z usług bankowych za pośrednictwem kanałów tradycyjnych, ale wolałyby zostać użytkownikami bankowości internetowej i mobilnej. Instytucje finansowe, które dobrze wykorzystają możliwości, które daje unijna dyrektywa PSD2, mogą przejąć tych klientów oferując…

Przyszłość biometrii – zamiast karty płatniczej, twarz?

Kup teraz

Uwierzytelnianie za pomocą odcisku palca? Dla znacznej części osób być może ten sposób potwierdzania swej tożsamości wydaje się być bardzo zaawansowany. Branża technologii finansowych nie zwalnia jednak tempa i w planach ma jeszcze dokładniejsze i zaawansowane techniki biometrii czyli sposobów uwierzytelniania na podstawie fizycznych cech konsumenta. Karta…

Rosyjskojęzyczny gang cyberprzestępców kradnie pieniądze z banków

cyberatak

We wrześniu bieżącego roku badacze z Kaspersky Lab zidentyfikowali nową serię ataków wymierzonych w przynajmniej 10 organizacji finansowych w wielu regionach, łącznie z Rosją, Armenią i Malezją. Działania te były prowadzone przez nową grupę nazwaną Silence, która kradnąc pieniądze od swoich ofiar, stosuje techniki podobne do metod wykorzystywanych przez inną grupę cyberprzestępczą…

Banki stają się coraz bardziej online

Kup teraz

Ubywa stacjonarnych placówek bankowych, a Polacy z roku na rok stają się coraz bardziej mobilni – można wysnuć tezę, że za kilka lat wszelkie sprawy związane z finansami będziemy załatwiać online. Czy na pewno? O tym, jaka przyszłość czeka stacjonarne placówki oraz jaką rolę będzie za kilka lat odgrywał outsourcing bankowy…

Cyberbezpieczeństwo – kluczowe w transformacji technologicznej Alior Banku

Zgodnie ze strategią „Cyfrowego buntownika” do 2020 r. Alior Bank przeznaczy 400 mln zł na inwestycje w IT i innowacje w czterech obszarach: bezpieczeństwa cyfrowego, infrastruktury IT, nowych systemów i narzędzi mobilnych oraz innowacji i fintech-ów. Wkrótce klienci banku będą mogli wykonywać operacje na kontach bez wpisywania danych z karty płatniczej, ale z wykorzystaniem analizy…

Computerworld wyłonił Liderów Informatyki. KSI ZUS od Asseco z nagrodą specjalną

Redakcja Computerworld podczas Gali „Lider Informatyki 2017” uhonorowała specjalnym wyróżnieniem Kompleksowy System Informatyczny ZUS (KSI ZUS), który został stworzony przez Asseco i jest największym oraz jednym z najważniejszych systemów IT w Polsce. KSI ZUS działa od blisko 20 lat i co roku przetwarza 900 mln dokumentów oraz przelicza 190 mld…

Trojany mobilne wracają do starych technik

Cyberprzestępczośc

Badacze wykryli nietypowy wzrost liczby mobilnych trojanów, które kradną pieniądze użytkowników systemu Android za pośrednictwem WAP Billing — rodzaju bezpośredniej płatności mobilnej, która nie wymaga rejestracji. Trend ten nie był widoczny przez jakiś czas, jednak w II kwartale 2017 roku niespodziewanie zaczął się rozpowszechniać — ofiarą tego zagrożenia padły…

Asseco wdroży system do obsługi transakcji skarbowych w Austrii

Asseco Poland

Asseco Poland S.A podpisało umowę z Sberbank Europe AG, z siedzibą w Austrii, na wdrożenie systemu Asseco Treasury, obejmującego nowe funkcjonalności obsługi transakcji skarbowych. Współpraca z Sberbank Europe AG to ważny krok w umacnianiu międzynarodowej pozycji Grupy Asseco w sektorze bankowym. W ramach umowy Asseco dostarczy Sberbank Europe AG w Austrii system…

Naruszenie bezpieczeństwa może kosztować niemal 2 mln dolarów

W swoim najnowszym raporcie dotyczącym cyberzagrożeń w sektorze finansowym Kaspersky Lab podkreśla poważne implikacje finansowe incydentów naruszenia bezpieczeństwa bankowości online. Z raportu wynika, że incydent dotyczący serwisu bankowości online kosztuje bank średnio 1 754 000 dolarów — jest to dwukrotność kosztu odzyskania sprawności po incydencie z udziałem szkodliwego…

Cyberatak na bankowość internetową, co zrobić? – porada prawna

Ilość cyberataków na bankowość internetową nieustannie rośnie. Instytucje finansowe wkładają coraz więcej wysiłku w ochronę powierzanych im pieniędzy. Nadal jednak nie są w stanie całkowicie wyeliminować wyłudzeń danych oraz cyberkradzieży. Środki, które nielegalnie wypłynęły z kont klientów banków, często powinny zostać zwrócone przez usługodawcę, nie wszyscy jednak zdają sobie z tego…