Tag Sztuczna inteligencja

Kluczowa technologia cyfrowej transformacji. Sprawdzamy, jak AI wpływa na innowacje, automatyzację i rozwój branży IT i biznesu.

Deloitte: Polska nie jest jeszcze gotowa na czwartą rewolucję przemysłową

przemysł

Zmiany związane z komercyjnym wykorzystywaniem najnowszych zdobyczy technologii, cyfryzacja, sztuczna inteligencja, sensory, biomateriały, możliwości analizy gigantycznych ilości danych – istotnie wpływają na sposoby wytwarzania. Nie omija to również Polski. Jesteśmy świadkami początku czwartej rewolucji przemysłowej i to najwyższy czas dla menedżerów, by znaleźć odpowiedź – jak skutecznie…

Sukces w handlu detalicznym? – Połączenie e-commerce ze sprzedażą tradycyjną

kup teraz

Przychody 250 największych detalistów na świecie wyniosły w ubiegłym roku obrotowym (kończącym się najpóźniej w czerwcu 2017 r.) 4,4 biliona dolarów. Rok do roku był to wzrost o 4,1 proc. Jak wynika z najnowszej edycji corocznego raportu „Global Powers of Retailing 2018. Transformative change, reinvigorated commerce”, przygotowanego przez firmę…

Cyber-ruletka – firmy polskie słabo zabezpieczone przed cyberatakami

cyber

W poprzednim roku w wyniku cyberataków straty finansowe poniosło 44 proc. polskich przedsiębiorstw, a 62 proc. odnotowało zakłócenia i przestoje w funkcjonowaniu – wynika z raportu firmy doradczej PwC „Cyber-ruletka po polsku. Dlaczego firmy w walce z cyberprzestępczością liczą na szczęście”. Analiza ekspertów PwC pokazała dodatkowo, że jedynie 8 proc. polskich…

Fake news – jak bardzo mogą szkodzić nieprawdziwe informacje?

fake news

Media społecznościowe są postrzegane przez 58 proc. polskich użytkowników Internetu jako jedno z głównych źródeł informacji. Dzisiaj każdy może kreować rzeczywistość udostępniając w swoich kanałach social media treści własne lub innych użytkowników. Na fali popularności tego trendu rośnie też negatywne zjawisko, którym jest fake news. Nieprawdziwe…

Ponad 21 mln zł na walkę z fraudem w bankowości internetowej i dopingiem w e-sporcie

Firma Nethone – polski dostawca opartych na sztucznej inteligencji rozwiązań antyfraudowych oraz z obszaru Business Intelligence – ogłasza, że realizowane i współrealizowane przez nią projekty otrzymały z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) dofinansowania opiewające łącznie na kwotę ponad 16 mln zł. Środki zostaną przeznaczone na realizację zaawansowanych przedsięwzięć badawczo-rozwojowych…

Śpiący olbrzym: big data w branży telewizyjnej

Termin „big data“ jest coraz częściej używany w różnych branżach, ale niewiele osób dobrze rozumie możliwości i konsekwencje tej technologii. Tak jest też w branży telewizyjnej. Wiele firm z tego sektora nie czerpie korzyści z jakichkolwiek danych i nawet nie próbuje brać się za wielkie zbiory danych. Małe dane sprawiają im wystarczająco dużo…

W jakim kierunku zmierza rozwój cyfrowej rzeczywistości?

smartfon

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem Deloitte „TMT Predictions 2018” centrum cyfrowego świata staje się smartfon, który pełni rolę nie tylko telefonu, ale również osobistego komputera, odbiornika telewizyjnego oraz routera. Kiedyś prenumerata, dziś subskrypcja serwisu online…

Volkswagen i NVIDIA będą stosować sztuczną inteligencję (AI) w samochodach przyszłości

I.D. BUZZ

Volkswagen i NVIDIA przedstawiły wczoraj swoją wizję tego, jaki wpływ na rozwój nowej generacji samochodów będą miały sztuczna inteligencja i technologia tzw. głębokiego myślenia. Podczas rozpoczynającego się w Las Vegas „Consumer Electronics Show CES” Prezes Zarządu Marki Volkswagen – dr Herbert Diess – oraz założyciel i dyrektor…

Trendy 2018 w projektowaniu stron internetowych

Strony, które sprawiają wrażenie pracy z aplikacją, chociaż wyświetlane są w przeglądarkach. To jeden z głównych trendów na 2018 rok w projektowaniu stron internetowych, przewidują eksperci szkoły programowania Coders Lab. Technologie webowe rozwijają się w błyskawicznym tempie, dlatego nie można do końca przewidzieć, jakie języki i technologie będą najbardziej popularne za kilka…

Do pokonania luki w produktywności potrzebna jest ścisła współpraca korporacji z startupami

Duże firmy są obecnie mniej produktywne niż dziesięć lat temu, a dysproporcja pomiędzy efektywnymi a mniej wydajnymi przedsiębiorstwami pogłębia się – wynika z raportu „Duże i małe przedsiębiorstwa: Jak osiągnąć więcej w biznesie”, sporządzonego przez CCS Insight na zlecenie firmy Samsung. Autorzy raportu wskazują również z jakimi problemami borykają…