Tag Sztuczna inteligencja

Kluczowa technologia cyfrowej transformacji. Sprawdzamy, jak AI wpływa na innowacje, automatyzację i rozwój branży IT i biznesu.

Cyberbezpieczeństwo – kluczowy aspekt strategii biznesowej

Ilość cyberataków rośnie z roku na rok. Coraz bardziej istotne staje się uświadamianie osób decyzyjnych, na temat bezpieczeństwa i skutków kradzieży danych. Problem jest na tyle poważny, że zajęła się nim administracja Trumpa, pracując nad rozporządzeniami jasno określającymi obowiązki dyrektorów jednostek administracji publicznej w zakresie ochrony przed cyberzagrożeniami.  Dyrektorzy…

Sztuczna inteligencja czyta ze zrozumieniem

AI

Mimo rosnącej popularności treści wideo oraz fotograficznych portali społecznościowych, takich jak Instagram, dane tekstowe wciąż mają duże znaczenie w procesie komunikacji. Rozwój technologii spowodował rewolucję zarówno w łatwości dostępu do informacji, jak i możliwości tworzenia i publikowania nowych treści, w tym wpisów na blogach czy komentarzy. Co więcej, nieco zapomniane…

6 megatrendów będzie miało największy wpływ na kształt globalnej gospodarki

technologia

Momentami przełomowymi w historii ludzkości było wynalezienie maszyny parowej, żarówki i komputera, a potem internetu. Obecnie czynników, które mogą mieć równie znaczący wpływ na gospodarkę i społeczeństwo jest znacznie więcej. Są to automatyzacja i robotyzacja, internet rzeczy czy sztuczna inteligencja. Eksperci firmy doradczej Deloitte wskazali sześć megatrendów, które w najbliższych…

Cognitive Computing – zespół umiejętności traktowanych jako najpoważniejszy przejaw AI

cognitive computing, Edge AI

Czy spowszedniały dla nas wszystkich komputer może nas jeszcze czymś zaskoczyć? Taką szansę może stworzyć Cognitive Computing – zespół umiejętności traktowanych często, jako najpoważniejszy przejaw sztucznej inteligencji. Wszystkie funkcjonujące definicje Cognitive Computing zawierają w sobie kilka wspólnych, powtarzających się elementów. Najogólniej…

Ile miejsca zajmuje współczesny Internet?

10 jottabajtów, czyli 10 i 24 zera bajtów – tyle miejsca na serwerach według szacunków naukowców może zajmować współczesny Internet, a z każdą sekundą danych przebywa. Informacje te są rozproszone po całym globie i dostępne poprzez infrastrukturę sieciową. Ostatnie prezentacje Google i Microsoftu nie pozostawiają wątpliwości co do przyszłości rozwoju Internetu. Sztuczna…

3 rady jak zapanować nad inteligentnymi algorytmami

robot

Według jednego z największych umysłów współczesnych czasów, zmarłego w marcu Stephana Hawkinga, głównym wyzwaniem związanym ze sztuczną inteligencją jest sposób kontrolowania jej przez człowieka. Obawy dotyczące tej technologii potwierdzają wyniki badania SAS, w których niespełna połowa (47 proc.) respondentów stwierdziła, że czuje się komfortowo, współpracując z firmami korzystającymi z AI.…

Jak daleko nam do etycznych maszyn?

Ostrożne szacunki mówią, że w 2025 roku udział samochodów autonomicznych w całkowitym rynku samochodowym wzrośnie do 13 proc. i osiągnie wartość 42 miliardów USD. Natomiast w roku 2035 osiągnie wartość 77 miliardów USD i 25 proc. udziału w całym rynku samochodowym. Programiści zajmujący się tworzeniem algorytmów wykorzystywanych w autonomicznych…

Sztuczna inteligencja w piłce nożnej

Kluby piłkarskie w coraz szerszym zakresie wykorzystują zaawansowane technologie do oceny potencjału zawodników i szukania nowatorskich rozwiązań taktycznych. Algorytmy sztucznej inteligencji, które na dobre wkraczają dziś do gry, zmieniają sposób pracy sztabów szkoleniowych i przenoszą rywalizację na wyższy poziom zaawansowania. Wykorzystanie analizy danych w profesjonalnym sporcie ma długą historię…

Sztuczna inteligencja to już fakt — czy tego chcemy, czy nie

cyberbezpieczeństwa, Bitdefender, cyberataki

Sztuczna inteligencja (AI) istnieje od dziesiątek lat. Szybko przenika też do kolejnych branż i dziedzin, od obronności poprzez automatyzację transakcji w serwisach finansowych po wirtualnych asystentów w smartfonach. Branża telewizyjna i studyjna nie stanowi tu wyjątku. Stuart Almond, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Sony Professional Europe uważa, że kwestią czasu pozostaje jedynie to,…

Branża cyfrowa państw Grupy V4 wspólnie przeciwko nowemu podatkowi

Przedstawiciele branży cyfrowej i nowoczesnych technologii z Polski, Czech, Słowacji oraz Węgier wspólnie zaapelowali do Parlamentu Europejskiego o odrzucenie podczas głosowania nad projektem dyrektywy ws. praw autorskich na Jednolitym Rynku Cyfrowym niektórych przepisów, które – zdaniem organizacji – zaszkodzą rozwojowi cyfrowej gospodarki. Chodzi m.in. o podatek od linków i obowiązek filtrowania…