Tag Sztuczna inteligencja

Kluczowa technologia cyfrowej transformacji. Sprawdzamy, jak AI wpływa na innowacje, automatyzację i rozwój branży IT i biznesu.

Zaawansowana technologia vs excel. Czy inwestycje można zautomatyzować?

Z silną konkurencją zmagają się każdego dnia przedstawiciele firm na całym świecie. Zarówno utrzymanie przewagi jak i samo zdefiniowanie jej punktu najczęściej nie jest proste. Wygrywanie na ogół nie jest łatwe. Można powiedzieć, że na osiąganie sukcesu w tym zakresie składają się dwa źródła. Jako pierwsze można określić zaimplementowanie…

Znaczenie eliminacji luk w obszarze dostępności i zabezpieczeń danych przedsiębiorstwa

cyberbezpieczeństwo, dane, ochrona

Żyjemy w epoce transformacji cyfrowej. Każde przedsiębiorstwo dąży do optymalizacji swoich działań poprzez wdrażanie innowacyjnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja (AI), IoT oraz robotyzacja, ale kluczowym elementem wszystkich tych strategii są dane. Chociaż ich znaczenie jest zrozumiałe, to wiele firm nie zdaje sobie sprawy z tego jakie niebezpieczeństwa…

Inteligencja jest sztuczna, problem prawdziwy. Dlaczego ludzie udają maszyny?

sztuczna inteligencja, AI, SI

Sztuczna inteligencja to bez wątpienia jeden z najgorętszych trendów branży IT w ostatnich latach. Zajmują się nią zarówno startupy z Europy, jak i wielkie korporacje z Doliny Krzemowej. Trudno się temu dziwić – SI ma całkowicie zmienić naszą rzeczywistość. Być może doczekamy się maszyn, które będą w stanie udawać człowieka.…

Technologie pomagają w rozwoju firm ubezpieczeniowych

Nowe oczekiwania i potrzeby klientów oraz rosnąca konkurencja na rynku ubezpieczeń przyczyniają się do wzrostu zainteresowania firm ubezpieczeniowych innowacjami technologicznymi. Dzięki nim możliwa jest personalizacja obsługi klienta oraz komunikacja z wykorzystaniem wielu różnorodnych kanałów, które podnoszą satysfakcję z usług, tzw. model omnichannel. Tradycyjne firmy ubezpieczeniowe przekształcają się…

Salesforce w Polsce – 1,5 mld USD przychodów z nowych przedsięwzięć i 4210 miejsc pracy

Ceny energii

Salesforce  ogłosił dzisiaj wyniki nowego badania przeprowadzonego przez IDC, według których w okresie od 2019 do 2024 r. Salesforce wraz z ekosystemem partnerów platformy w Polsce uzyska ponad 1,5 mld USD przychodów z nowych kontraktów oraz stworzy 4210 nowych miejsc pracy. Te same badania wskazują również, że Salesforce generuje potężne korzyści dla…

Pojawienie się koronawirusa przyspieszy automatyzację rynku pracy

praca w it

Pandemia koronawirusa położyła się cieniem na globalnej gospodarce. Aby powstrzymać rozprzestrzenianie się wirusa, konieczne było ograniczenie pracy w części zakładów przemysłowych oraz zamknięcie linii produkcyjnych. Ubocznym efektem restrykcji pandemicznych będzie wzrost zainteresowania technologiami z branży automatyzacji, w tym robotami wyspecjalizowanymi w wykonywaniu zadań zlecanych do niedawna fizycznym…

Sztuczna inteligencja i mixed reality to przełomowe technologie w dobie pandemii

W dobie kryzysu pandemicznego start-upy technologiczne wyspecjalizowane w nowych, przyszłościowych technologiach mogą zyskać na znaczeniu, przełamując ograniczenia związane z koniecznością zachowania dystansu społecznego. Rozwój usług z zakresu mixed reality ułatwi prowadzenie biznesu na odległość, a wdrożenie algorytmów uczenia maszynowego pozwoli zautomatyzować część procesów, które dotychczas wykonywali ludzie.…

Roboty chętniej udzielają finansowania niż ludzie

Od początku roku banki zaostrzały kryteria przyznawania finansowania. Epidemia nie tylko nasiliła ten trend, ale i wydłużyła czas oczekiwania na decyzję. Coraz częściej wnioski o przyznanie finansowania rozpatrują automaty. Robią to nie tylko szybko – średni czas analizy sprawy zajmuje kilka sekund, ale i bezbłędnie. Mylą się tylko w 3% przypadków. Firmy z branży finansowej,…

Księgowość przechodzi do chmury

technologia, biznes, chmura

Pracownicy działów księgowych i biur rachunkowych, niezależni księgowi czy przedsiębiorcy prowadzący księgowość na własną rękę, stają przed coraz większymi wyzwaniami związanymi z koniecznością zwiększenia efektywności procesów, zmianami w polskim systemie podatkowym czy zapewnieniem bezpieczeństwa wrażliwych danych. Z tych powodów coraz więcej firm przekonuje się do nowoczesnych technologii informatycznych –…

Genesys wybiera KODA Bots

KodaBots, Genesys

Genesys to globalny gracz, który rocznie obsługuje ponad 70 miliardów interakcji klientów w ponad 100 krajach i umożliwia pracę zdalną pracownikom Call i Contact Centers. Teraz, dzięki współpracy z KODA Bots możliwe będą interakcje z wirtualnym asystentem rozmawiającym w języku polskim. Połączenie automatyzacji obsługi klienta i sztucznej inteligencji to wg Forrester…