Tag Sztuczna inteligencja

Kluczowa technologia cyfrowej transformacji. Sprawdzamy, jak AI wpływa na innowacje, automatyzację i rozwój branży IT i biznesu.

Dziś Dzień kota – świętowanie przy pomocy AI

AI, koty

AI to rewolucja, która niemal codziennie ujawnia nam swoje możliwości. Jednak dopiero teraz będzie można namacalnie sprawdzić, jaki ma potencjał. Właśnie w sprzedaży pojawia się kalendarz -pierwszy w Polsce i jeden z pierwszych na świecie fizycznych, seryjnie drukowanych produktów stworzonych przy użyciu sztucznej inteligencji. Informacje o kolejnych możliwościach, jakie…

Rozwój sztucznej inteligencji ma dwie strony. Eksperci alarmują o jasne ramy jej wykorzystania

Sztuczna inteligencja, AI

 Przyjęcie dobrych praktyk w zakresie zastosowania sztucznej inteligencji, a także jasne wytyczne legislacyjne zachęcą do wprowadzania odpowiedzialnych innowacji i zapewnią ludziom maksimum korzyści z nowych technologii. To główny wniosek nowego raportu AI & Responsible Innovation: What’s Next? opublikowanego przez SAS – jednego z wiodących dostawców rozwiązań z zakresu analityki…

ChatGPT budzi obawy, także te związane z cyberbezpieczeństwem

blockchain, sztuczna inteligencja, technologia

Popularność AI, w tym ChatGPT, to także nowe wyzwania z zakresu cyberbezpieczeństwa dla nas wszystkich. Brytyjski Dailymail zwraca uwagę na zagrożenia związane z technologią deepfake, zarówno dla indywidualnych użytkowników, jak i bezpieczeństwa międzynarodowego. – Sztuczna inteligencja rozwija się tak szybko, że musimy albo sprawniej tworzyć regulacje z nią związane albo skuteczniej…

Open source, sztuczna inteligencja, wzrost znaczenia multicloud, czyli 10 trendów IT 2023

technologia, serwer, chmura

Sztuczna inteligencja, która pomoże w przejściu na czterodniowy tydzień pracy? 80% programistów korzystających z oprogramowania open-source? A może chmura obliczeniowa zarządzana w połowie przez sztuczną inteligencję i w oparciu o uczenie maszynowe? Eksperci Google Cloud podzielili się przewidywaniami, jak branża IT będzie ewoluować.   Podczas konferencji dla deweloperów Google Cloud…

Polska na 5. miejscu w rankingu UE27 dotyczącym sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja, człowiek, nvidia, llm, AI

Rozwój sztucznej inteligencji (SI) przyspiesza z roku na rok. Dotyczy on nie tylko biznesu, ale także obszaru nauki. Właśnie dlatego Ośrodek Przetwarzania Informacji (OPI) przygotował nowy raport, dotyczący osiągnięć publikacyjnych w zakresie sztucznej inteligencji. Tym razem eksperci instytutu skupili się na publikacjach naukowych w dziedzinie nauk ścisłych i technicznych przygotowanych…

5 technologii, w które warto inwestować w 2023 roku

Nigdy jeszcze tak silnie, jak dziś, skuteczne prowadzenie biznesu nie zależało od technologii. To one stanowią katalizator zmian rynkowych i źródło przewag konkurencyjnych, pozwalając zwiększać wydajność i precyzję działań oraz ulepszać oferty dla klientów. Dlatego CTO w 2023 roku w dalszym ciągu musi się uczyć i rozwijać, poszukując innowacji i technologicznych…

ING pokazuje przyszłość polskich miast za pomocą AI

wroclaw, halastulecia, ing, ai

ING Bank Śląski pragnie zainspirować Polaków do refleksji i dyskusji na temat ich przyszłości finansowej i życia na emeryturze. Aby to osiągnąć, posłużył się technologią – algorytmami tworzenia obrazów przez Sztuczną Inteligencję (AI). W ramach akcji „Ja w przyszłości. Powered by AI & ING” bank podejmuje wyzwanie wizualizacji przyszłości polskich…

Dlaczego ChatGPT robi tyle szumu na rynku sztucznej inteligencji?

mózg, sztuczna inteligencja

Firma OpenAI zajmująca się badaniami i wdrażaniem sztucznej inteligencji (AI) niedawno ogłosiła oficjalne uruchomienie ChatGPT , nowego modelu konwersacyjnej sztucznej inteligencji. Według OpenAI dialog zapewniany przez tę platformę umożliwia ChatGPT „odpowiadanie na dalsze pytania, przyznanie się do błędów, kwestionowanie błędnych przesłanek i odrzucanie niewłaściwych próśb”. Od momentu…

Sztuczna inteligencja w hucie – AI pomaga w sterowaniu piecem hutniczym KGHM

huta, kghm

Zakończył się projekt wdrożenia algorytmów wspierających pracę sterników Pieca Zawiesinowego w oddziale KGHM, Huta Miedzi „Głogów”. Algorytmy, na podstawie danych historycznych, przewidują z prawie 100 proc. skutecznością, jakie będą tzw. straty ciepła w szybie reakcyjnym pieca w najbliższym czasie. Co więcej są w stanie automatycznie zmienić parametry, by je stabilizować.…

ING stawia na sztuczną inteligencję. Klienci banku mogą być obsługiwani przez voicebota

ING wprowadził sztuczną inteligencję w kontakcie z klientami. Na infolinii pojawił się voicebot Inga – w prosty i wygodny sposób będzie obsługiwał najczęstsze problemy klientów. Voicebot Inga to wirtualny asystent, który w sposób zautomatyzowany komunikuje się z użytkownikiem. Wspiera specjalistów ING w codziennej obsłudze klienta na infolinii. Potrafi odpowiadać na proste pytania,…