Tag Retail

Istotna rola technologii RFID we współczesnym handlu detalicznym

e-commerce

Technologia identyfikacji radiowej RFID odgrywa coraz ważniejszą rolę przy wsparciu wielokanałowego handlu detalicznego. Dlaczego? O tym mówi Jacek Żurowski, Dyrektor Regionalny Zebra Technologies w Europie Środkowej. Zastosowanie tego rozwiązania jest szczególnie istotne w obliczu zmieniających się potrzeb konsumentów, którzy coraz częściej wymagają bieżącego wglądu…

Relacja klient – marka. Co zyskuje na znaczeniu?

Rosnące oczekiwania klientów dotyczące jakości obsługi, cen czy możliwości personalizacji produktów to ważne trendy, które odgrywały i nadal będą miały duże znaczenie w kształtowaniu branży retail. To wnioski z badań zrealizowanych na zlecenie Ricoh. W projekcie wzięło udział 791 przedstawicieli kadry zarządzającej z branży handlowej z 23 europejskich krajów. Obok…

Microsoft nawiązał współpracę z CCC

microsoft

CCC – jeden z liderów europejskiego rynku handlu detalicznego obuwiem i Microsoft zawarli porozumienie o partnerstwie w zakresie innowacji. Microsoft będzie zapewniał dostęp do technologii, know-how oraz ekosystemu firm partnerskich – od startupów po dojrzałe firmy i rozwiązań, jakie tworzą, a które mogą stanowić źródło inspiracji i rozwoju dla CCC. W ramach…

Cyberbezpieczeństwo ważnym argumentem sprzedażowym

sklep, centra handlowe

Już nie tylko cena czy jakość produktu wpływają na decyzje konsumentów o wyborze sprzedawcy. Badania Capgemini pokazały, że klienci kupujący online chętniej korzystają z oferty firm, które są w stanie udowodnić im, że potrafią zadbać o ich dane. Cyberbezpieczeństwo staje się dziś zatem bardzo ważnym argumentem sprzedażowym, który może zdecydować o powodzeniu firmy…

Demony RODO a fizyczne zabezpieczenie dostępu do szaf serwerowych

zamki produkt ESSE

Czy firmy aby na pewno kojarzą RODO/GDPR z bezpieczeństwem, prywatnością, ochroną czy może raczej z niezrozumiałym, skomplikowanym, biurokratycznym zagrożeniem, które potencjalnie wiąże się z dużymi i bolesnymi karami? Bywa z tym różnie. Pośród wielu aspektów związanych z RODO, warto wspomnieć o zagadnieniu fizycznego dostępu do szaf serwerowych zarówno w profesjonalnych centrach…

Nowe technologie zrewolucjonizują handel

technologia

Współczesny konsument płynnie migruje pomiędzy różnymi kanałami zakupowymi. Dlatego integracja sprzedaży tradycyjnej z internetową i kanałem mobilnym jest dziś jednym z największych wyzwań dla branży handlowej. Wielokanałowość i nowe technologie to dla sprzedawców, sieci i centrów handlowych możliwość zaspokojenia rosnących potrzeb klientów – skupionych na wygodzie, ale i coraz bardziej wymagających.…

Szybkie pieniądze czy długoterminowa strategia budowy wizerunku?

biznes

Pytanie wydawałoby się retoryczne, bo pewnie każdy z Was wybrałby to drugie…. ale ja jednak obserwując rynek (nie tylko IT) mam wrażenie, że w naszym kraju wszyscy liczą na szybkie pieniądze, a nie stawiają na zbudowanie długoterminowej strategii sprzedażowej, ani też wizerunku firmy (a nawet produktu). Dotyczy to zarówno rodzimych biznesów, jak i międzynarodowych korporacji, firm…

Usługi finansowe w erze hiperpersonalizacji i ich związek ze sztuczną inteligencją

W dobie rosnącej konkurencji oraz szybkiego rozwoju technologii klienci oczekują intuicyjnych, użytecznych i spersonalizowanych usług finansowych. Dziś, coraz częściej oferta jest budowana w oparciu o doświadczenia zakupowe i skrojona na miarę ich potrzeb. Eksperci przewidują, że nadchodząca era hiperpersonalizacji stanie się w przyszłości dominującym trendem w komunikacji banków i firm…

Liderzy firm IT nie czują wsparcia decydentów

biznes

Zdaniem Meredith Whalen[1] z firmy analitycznej IDC, która przeprowadziła wywiady w firmach IT, liderzy odpowiedzialni za nowe technologie są „cyfrowo zrozpaczeni”. Mają obawy, że ich organizacje wahają się w kontekście digitalizacji. Jako liderzy w tym zakresie w swoich firmach posiadają odpowiednią wiedzę, kompetencje oraz plan działania, jednak nie czują odpowiedniego wsparcia…

Jak będzie wyglądał sklep w 2025 roku?

sklep, centra handlowe

Nowe technologie, w tym rozwiązania digital signage, zmienią sklepy i sposób robienia zakupów o 180 stopni. Kasy i stojący za nimi sprzedawcy czy papierowe etykiety znikną. Zastąpią je samoobsługowe kioski i elektroniczne ceny. Będziemy mogli też zapomnieć o kolejkach do przymierzalni, ponieważ większość ubrań będzie można mierzyć w wirtualnym lustrze. M4B…