Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

W Berlinie, w cieniu targów IFA, HP zgromadziło ponad 100 kluczowych partnerów z blisko 65 firm z 20 krajów regionu CEE na dorocznym Retail Forum. Celem spotkania było nie tylko zaprezentowanie nowości produktowych na kluczowy, czwarty kwartał, ale przede wszystkim przedstawienie strategii firmy w obliczu nadchodzącej ery „AI PC”. Ruch…

System kaucyjny to nie tylko obowiązek zbiórki butelek i puszek, ale przede wszystkim test sprawności dla infrastruktury IT sklepów. Sukces tego wartego miliardy przedsięwzięcia będzie zależał od tego, czy uda się płynnie zintegrować nowe procesy z istniejącymi już systemami sprzedaży. Wdrożenie systemu kaucyjnego w Polsce to ogromne przedsięwzięcie, którego koszt analitycy…

Podczas tegorocznego Digital Signage Summit Europe w Monachium, Sony zaprezentuje rozwiązanie, które może istotnie wpłynąć na kierunek rozwoju fizycznego handlu detalicznego. W centrum uwagi znajdzie się Spatial Reality Display (SRD) – przestrzenny wyświetlacz 3D od Sony – zintegrowany z bezdotykową technologią interakcji od niemieckiej firmy Ameria,…

Edge computing — technologia, która jeszcze kilka lat temu była niszowym zagadnieniem — dziś staje się jednym z kluczowych motorów transformacji cyfrowej w wielu sektorach gospodarki. Najnowsze dane IDC, zawarte w Worldwide Edge Computing Spending Guide, wyraźnie pokazują, że inwestycje w rozwiązania brzegowe nabierają tempa i zyskują coraz bardziej…

Żabka ogłosiła rozszerzenie wieloletniego partnerstwa z Microsoft w celu dynamicznego przyspieszenia wzrostu poprzez wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI). Strategiczne partnerstwo obejmuje cztery kluczowe obszary: efektywność operacyjną sklepów, rozwój międzynarodowy, transformację wewnętrzną oraz analitykę danych, która odpowiada na potrzeby klientów. Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka, podkreśla…

Prawie połowa retailerów w Polsce używa sztucznej inteligencji do ochrony przed oszustwami, duża część wprowadza kasy samoobsługowe, a inni inwestują w chatboty. Mimo kontynuowania rozmów, aspekt wdrażania AI na rzecz dalszego rozwoju w handlu często zatrzymuje się na etapie koncepcyjnym, w którym główne pytanie to „co”, a nie „jak”. Niemal połowa firm z branży…

Pomimo wyzwań takich jak inflacja, niestabilna sytuacja geopolityczna powodująca zmiany w łańcuchach dostaw czy liczne zmiany legislacyjne, rynek handlowy w Polsce w dalszym ciągu rośnie. Sprzedaż detaliczna w październiku 2023 r. była wyższa o 2,8 proc. niż przed rokiem. W przypadku e-commerce, październikowy wskaźnik w ujęciu miesięcznym wzrósł o 13,4 proc.…

W dynamicznym świecie biznesu, restrukturyzacja firmy jest często równoznaczna z przetrwaniem. Ostatnie doniesienia dotyczące Neonet S.A., jednego z liderów rynku sprzętu elektronicznego i AGD w Polsce, rzucają światło na strategię, która może zmienić oblicze przedsiębiorstwa na nadchodzące lata. Neonet – restrukturyzacja czy upadłość? Neonet S.A., stojąc w obliczu wyzwań finansowych,…

Dziś rano, media obiegła wiadomość o upadku Neonet, znaczącej sieci sklepów elektronicznych w Polsce. Neonet, działający od 2003 roku, był symbolem rozwijającego się rynku RTV i AGD. Jednak ostatnie doniesienia wskazują na to, że nad firmą wezbrały czarne chmury. Nagła zapaść Neonet, założony w 2003 roku we Wrocławiu, jest…

Jak pokazuje badanie RetailTech 2023, 43 proc. retailerów podejmuje inwestycje w technologie z wykorzystaniem wyłącznie własnych zasobów IT. Praktyka widoczna jest szczególnie w średnich firmach, które zatrudniają od 50 do 249 osób – na własne działy IT stawia prawie połowa z nich. W największych firmach taką deklarację złożyło…