Tag Phishing

Phishing 2.0: Jak sztuczna inteligencja zmienia krajobraz cyberzagrożeń

Phishing

W styczniu 2024 roku pracownik działu finansowego w międzynarodowej firmie inżynieryjnej Arup otrzymał wiadomość e-mail, która wydawała się pochodzić od dyrektora finansowego (CFO) z brytyjskiej centrali. E-mail informował o tajnej transakcji i zawierał zaproszenie na wideokonferencję. Pracownik, choć początkowo podejrzliwy, dołączył do rozmowy. Po drugiej stronie ekranu zobaczył nie tylko CFO, ale także…

Pokolenie Z wychowane w internecie najczęściej daje się nabrać na phishing

Gen Z, phishing, dzieci online

Intuicja podpowiada, że pokolenie wychowane w blasku ekranów smartfonów powinno być najlepiej przygotowane do unikania internetowych pułapek. Tymczasem najnowsze dane rzucają na to przekonanie długi cień, odsłaniając niepokojący paradoks: to właśnie Generacja Z, czyli cyfrowi tubylcy, jest najsłabszym ogniwem w firmowym łańcuchu cyberbezpieczeństwa. Badanie przeprowadzone przez Yubico pokazuje,…

Zagrożenie hybrydowe: Jak drony nad Polską przekładają się na ryzyko w cyberprzestrzeni

Rosja, cyberbezpieczeństwo

Noc z 9 na 10 września 2025 roku przejdzie do historii jako moment, w którym wojna za naszą wschodnią granicą przestała być jedynie medialnym doniesieniem, a stała się namacalnym zagrożeniem. Rosyjskie drony nad Polską i ich zestrzelenie przez siły zbrojne RP to wydarzenie bezprecedensowe. Jednak każdy, kto postrzega ten incydent wyłącznie w kategoriach…

Szkolenia phishingowe tracą blask: dlaczego skuteczność jest niższa, niż obiecuje rynek

phishing, cyberbezpieczeństwo

Od lat w świecie cyberbezpieczeństwa powtarza się jeden refren: edukacja pracowników to klucz do walki z phishingiem. Firmy inwestują w szkolenia online, symulowane kampanie i testy, wierząc, że w ten sposób znacząco ograniczą ryzyko. Najnowsze badanie przeprowadzone na szeroką skalę przez naukowców z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego pokazuje jednak, że ta wiara może być…

Phishing 2.0 – czy warto jeszcze szkolić pracowników?

dane osobowe, cyberbezpieczeństwo, phishing, metawersum, Pegasus, ochrona prywatności

Jeszcze niedawno phishingowe e-maile były łatwe do rozpoznania: toporne, pełne literówek, pisane łamanym językiem i budzące uśmiech politowania. Dziś coraz częściej są to perfekcyjnie sformułowane wiadomości, które nie tylko nie wzbudzają podejrzeń, ale potrafią przypominać wewnętrzne notatki od przełożonego. To nie przypadek – za nową falą ataków phishingowych coraz częściej stoi sztuczna…

Ewolucja phishingu: Od fałszywych faktur do zaproszeń na rozmowy kwalifikacyjne

phishing

Rynek pracy stał się nowym polem łowów dla cyberprzestępców. Zamiast klasycznego złośliwego oprogramowania, sięgają po bardziej wyrafinowaną broń: narzędzia, których na co dzień używają działy IT do zdalnego wsparcia. Legalne i zaufane aplikacje stają się w ten sposób wektorem ataku, celując w najbardziej podatnych – osoby aktywnie poszukujące…

Vishing i smishing – nowa fala zagrożeń, której IT nie ma na radarze

smishing, vishing

Przez lata phishing oznaczał podejrzane maile z załącznikami, literówkami i linkami prowadzącymi do fałszywych stron logowania. Nic dziwnego, że działy bezpieczeństwa w firmach koncentrowały się właśnie na ochronie poczty elektronicznej. Problem w tym, że cyberprzestępcy już dawno przenieśli się tam, gdzie nikt się ich nie spodziewa – do skrzynek SMS i na numery…

Fałszywe captcha na Telegramie – nowa kampania phishingowa po ułaskawieniu Rossa Ulbrichta

Telegram, phishing

Cyberprzestępcy korzystają z ułaskawienia Rossa Ulbrichta, aby rozprzestrzeniać złośliwe oprogramowanie za pomocą fałszywych captcha Telegrama w nowej złośliwej kampanii zauważonej na X. Eksperci do spraw cyberbezpieczeństwa zauważyli przestępców, którzy stosowali nielegalną taktykę phishingową, aby nakłonić użytkowników do dołączenia do nieuczciwych kanałów Telegramu i nieświadomie zainfekować swoje urządzenia złośliwym oprogramowaniem.…

Nowa fala phishingu: oszuści podszywają się pod popularne firmy i żądają okupów

e-mail, mail

Pracownicy polskiego dystrybutora oprogramowania Bitdefender odnotowali znaczący wzrost kampanii phishingowych, które wykorzystują wizerunek popularnych firm, takich jak nazwa.pl. Oszuści rozsyłają fałszywe wiadomości, informujące przedsiębiorców o rzekomym wygaśnięciu domeny ich strony internetowej. Wiadomości te mają za zadanie skłonić odbiorców do kliknięcia w link prowadzący na stronę złośliwego…