Tag Machine Learning

Cztery typy uczenia maszynowego

machine learning

Początki uczenia maszynowego sięgają przełomu lat 50. i 60. Kluczowym momentem w rozwoju tej technologii było powstanie systemu eksperckiego Dendral na Uniwersytecie Stanforda, którego podstawowym zadaniem było ustalanie struktury molekularnej nieznanych chemicznych związków organicznych. Obecnie machine learning jest wykorzystywane w biznesie na szeroką skalę, m.in. do personalizacji ofert sprzedażowych…

Czy sztuczna inteligencja jest (nie)bezpieczna dla człowieka?

sztuczna inteligencja, modele języka

AI czyli Artificial Intelligence, odmieniana jest przez wszystkie przypadki w biznesie i nauce, jako technologia, która w przyszłości stanie się głównym nośnikiem cyfrowych zmian w gospodarce i transformacji społecznej. Z danych ekspertów wynika, że 86 proc. interakcji z klientami do 2020 r. będzie zachodzić bez udziału człowieka ze względu na popularyzację inteligentnych czat botów. Sztuczna inteligencja…

MedApp i Future Processing łączą siły

MedApp CarnaLife

Firmy MedApp i Future Processing podjęły decyzję o rozpoczęciu współpracy. W ramach podpisanego listu intencyjnego, specjaliści spółki MedApp i Future Processing będą wspólnie pracować m.in. nad rozbudową analitycznego systemu telemedycznego CarnaLife, który rozpoznaje aktualnie ponad 20 nieprawidłowości w sygnałach EKG. Współpraca będzie dotyczyć także symulacji i wizualizacji standardowych danych…

Cognitive Computing – zespół umiejętności traktowanych jako najpoważniejszy przejaw AI

cognitive computing, Edge AI

Czy spowszedniały dla nas wszystkich komputer może nas jeszcze czymś zaskoczyć? Taką szansę może stworzyć Cognitive Computing – zespół umiejętności traktowanych często, jako najpoważniejszy przejaw sztucznej inteligencji. Wszystkie funkcjonujące definicje Cognitive Computing zawierają w sobie kilka wspólnych, powtarzających się elementów. Najogólniej…

Jak daleko nam do etycznych maszyn?

Ostrożne szacunki mówią, że w 2025 roku udział samochodów autonomicznych w całkowitym rynku samochodowym wzrośnie do 13 proc. i osiągnie wartość 42 miliardów USD. Natomiast w roku 2035 osiągnie wartość 77 miliardów USD i 25 proc. udziału w całym rynku samochodowym. Programiści zajmujący się tworzeniem algorytmów wykorzystywanych w autonomicznych…

Sztuczna inteligencja w piłce nożnej

Kluby piłkarskie w coraz szerszym zakresie wykorzystują zaawansowane technologie do oceny potencjału zawodników i szukania nowatorskich rozwiązań taktycznych. Algorytmy sztucznej inteligencji, które na dobre wkraczają dziś do gry, zmieniają sposób pracy sztabów szkoleniowych i przenoszą rywalizację na wyższy poziom zaawansowania. Wykorzystanie analizy danych w profesjonalnym sporcie ma długą historię…

Uczenie maszynowe – możliwości i wyzwania

robot

Machine learning to obecnie jeden z najczęściej pojawiających się terminów w świecie technologicznym. I mimo, że koncepcja uczenia maszynowego jest znana od dawna, to dopiero rozwój technologiczny ostatnich lat spowodował, że zyskała ona na popularności i dzisiaj jest jednym z trendów, które zmieniają obraz współczesnego biznesu. Czy machine learning jest tylko dla dużych…

Machine Learning. Na czym więc polega zdolność komputera do uczenia się?

machine learning

Małe dziecko, które uśmiecha się, gdy rozpoznaje pochyloną nad nim, naszą twarz wywołuje w nas zachwyt. Cieszymy się, gdy nasza pociecha powtarza za nami pierwsze słowa. Aż nadchodzi moment, kiedy dziecko zaczyna  snuć historie o postaciach z bajek, które mu czytaliśmy. W końcu umie liczyć, rysuje, pisze w szkole pierwsze wypracowanie,…

Jak znaleźć miejsce dla siebie? Sztuczna inteligencja zna odpowiedź

holiday

Analitycy SAS wyszczególnili 8 kategorii, którym można przypisywać określone wartości: edukacja i kariera, rodzina, kultura, natura, bezpieczeństwo i infrastruktura, koszty życia, restauracje i sklepy oraz zdrowie. Na podstawie informacji, które z kategorii są szczególnie istotne dla danego użytkownika, systemy analityczne wybierają miejsce idealnie dopasowane do jego indywidualnych potrzeb. Znając…

Sztuczna inteligencja i obsługa klienta

sklep, centra handlowe

Według badań przeprowadzonych przez firmę analityczno-doradczą Gartner do 2020 roku 85 proc. kontaktów między konsumentem, a przedsiębiorstwem będzie przeprowadzane maszynowo, bez konieczności interakcji z fizycznym doradcą klienta. Co więcej, Gartner prognozuje, że między 2017 a 2021 r. obsługa klienta dokonywana wyłącznie przez mechanizmy oparte na sztucznej inteligencji (AI) wzrośnie pięciokrotnie.[1] Czwarta…