Tag Komunikacja

Czas i synchronizacja – czy przyszła energetyka będzie bezpieczna?

energia, wzrost cen energii, zużycie energii

Książka „Blackout” Marka Elsberga, sensacyjny thriller naukowy, przedstawia jeden z najczarniejszych scenariuszy awarii energetycznej, której cichym i niezauważalnym sprawcą mógłby być zafałszowany czas i desynchronizacja. Autor barwnie opisuje sytuację, kiedy następuje niespodziewana, wydłużająca się przerwa w dostawie prądu, a codzienne życie zaczyna się stopniowo załamywać. Padają…

PepsiCo nawiązało partnerstwo z Microsoft

Pepsico, Microsoft

PepsiCo nawiązało partnerstwo z Microsoft w celu uzyskania lepszej sprawności operacyjnej i wdrażania innowacji produktowych w obliczu rosnącego zapotrzebowania konsumentów. W ramach współpracy firma nie tylko wdroży przeniesie oprogramowanie do bezpiecznej współpracy Microsoft 365 i Microsoft, ale przede wszystkim migruje system do zarządzania przedsiębiorstwem SAP do chmury Microsoft Azure w celu sprawniejszego wprowadzania innowacji w zakresie rozwoju produktów, jakości…

Quantum computing dziś i w przyszłości

technologia, Pegasus

Wszystko wskazuje na to, że wczesne etapy wprowadzania technologii kwantowej na rynek będą koncentrować się na jej kompatybilności z tradycyjną informatyką. W perspektywie krótkoterminowej, aby ułatwić to przejście, oczekuje się „oprogramowania pośredniego” lub „systemów pośrednich”. W przypadku tego typu architektury tradycyjne komputery nie muszą uczyć się, „co za nimi stoi”…

Tylko w Europie smartfony emitują rocznie 14 mln ton CO2

Energia pobierana podczas ładowania smartfona odpowiada zużyciu prądu przez żarówkę LED zapaloną trzy godziny dziennie przez rok, a do wyprodukowania jednego urządzenia mobilnego trzeba zużyć ok. 70 kg surowców i wyemitować do atmosfery do 100 kg CO2. Tymczasem tylko w ubiegłym roku w Polsce sprzedano ok. 8,5 mln smartfonów. Choć ślad węglowy sektora…

Pandemia i działanie firm. Przed managerami kolejne wyzwania

praca, manager, branża cyfrowa

Niemal co drugi mieszkaniec Polski powinien szykować się na życie w „czerwonej strefie”. Oznacza to, że także przedsiębiorcy i managerowie ponownie stoją przed wyzwaniami, które nie mają precedensu we współczesnych czasach. Wsparcie pracowników w codziennej pracy, opracowanie planów awaryjnych, wdrożenie procedur bezpieczeństwa (np. badanie kamerą termowizyjną) – to tylko niektóre z nich. A na co jeszcze…

70 proc. Polaków obawia się cyberataków, ale co trzeci się przed nimi nie zabezpiecza

cyberbezpieczeństwo, powrót do biura, Accenture, cyberbezpieczeństwie

Rosnąca popularność zakupów online, praca zdalna i wzrost wykorzystania kanałów online w ostatnich miesiącach sprzyjają cyberprzestępczości. Jak podawało FBI, od początku pandemii liczba incydentów w sieci wzrosła aż o 400 proc. Wprawdzie 70 proc. Polaków zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństwa i obawia się, że źródłem wycieku danych będzie ich…

Szpiegostwo przemysłowe w akcji

cyberbezpieczeństwo, przemysł

Badacze z firmy Kaspersky zidentyfikowali serię wysoce ukierunkowanych ataków z 2018 r. na przemysłowe spółki holdingowe. W porównaniu z kampaniami wymierzonymi w dyplomatów oraz znanych aktywistów politycznych podmioty te zdecydowanie rzadziej trafiają na celownik cybergangów. Wykorzystywany w atakach zestaw narzędzi został nazwany przez firmę Kaspersky „MontysThree”. Wykorzystuje on szereg technik w celu uniknięcia wykrycia,…

Podsumowanie XXVI Forum Teleinformatyki „System informacyjny państwa wobec globalnej transformacji cyfrowej”

forum TI

Tegoroczne Forum rozpoczęło uroczyste wręczenie nagród: im. Marka Cara, Złotego Herolda I stopnia oraz Złotego wykładu. Laureatami 19. edycji nagrody im. Marka Cara, tragicznie zmarłego, pomysłodawcy Forum Teleinformatyki zostali dr hab. Dominik Batorski, socjolog i analityk danych w Interdyscyplinarnym Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego (ICM) Uniwersytetu Warszawskiego, wykładowca…

Agencja content marketing – jak wybrać najlepszą?

content-is-king-1132259_12801

Przemyślana i konsekwentnie realizowana strategia działania to nieodłączny element marketingowej układanki. Dotyczy to również content marketingu, który dla laika może okazać się syzyfową pracą bez gwarancji widocznych efektów. Aby skutecznie prowadzić swoje media społecznościowe oraz budować spójny wizerunek w sieci, warto rozważyć podjęcie współpracy z profesjonalną agencją copywriterską.…