Tag Google

Microsoft i Google zainwestują nad Wisłą ponad 3 mld USD

Warszawa

Google i Microsoft zadeklarowały, że w najbliższych latach zainwestują w Polsce w sumie 3 mld dol., tworząc kilka tysięcy miejsc pracy. Dzięki inwestycjom big-techów – które dadzą impuls krajowej gospodarce – Polska ma stać się głównym hubem cyfrowym w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Amerykanie już w tej chwili są drugim…

Zielone centra przetwarzania danych ułatwią korzystanie z OZE

smog

Ostatnie tygodnie społecznej izolacji i powszechnej pracy zdalnej wskazały kluczową rolę sieci telekomunikacyjnych i centrów przetwarzania danych. Bez nich nie działałyby aplikacje, platformy społecznościowe, serwisy internetowe czy komunikatory. Wymagają one jednak dużej ilości energii – do streamingu jednego filmu na platformie Netflix potrzeba jej tyle, co do zagotowania wody…

Inteligencja jest sztuczna, problem prawdziwy. Dlaczego ludzie udają maszyny?

sztuczna inteligencja, AI, SI

Sztuczna inteligencja to bez wątpienia jeden z najgorętszych trendów branży IT w ostatnich latach. Zajmują się nią zarówno startupy z Europy, jak i wielkie korporacje z Doliny Krzemowej. Trudno się temu dziwić – SI ma całkowicie zmienić naszą rzeczywistość. Być może doczekamy się maszyn, które będą w stanie udawać człowieka.…

Tożsamość za tysiąc dolarów: szokujące ceny usług na dark webie

cyberbezpieczeństwo, technologia, naruszenia danych

Przynajmniej kilka razy w tygodniu na światło dzienne wychodzą informacje o wyciekach danych i kradzieżach tożsamości. Skradzione rekordy bardzo często trafią do dark webu. Najnowszy raport firmy Privacy Affairs zawiera ceny najbardziej chodliwych towarów, które można kupić na dark webie. Przy czym autorzy badania zaznaczają, iż skupili…

Omni-commerce – Kupuję wygodnie 2020

e-commerce, zakupy online

Rok temu, tj. w czerwcu 2019. roku zgodnie z wynikami badania „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”, w Internecie zakupy robiło 57% polskich internautów. Dziś okazuje się, że od tego czasu zaszły ogromne zmiany na korzyść handlu elektronicznego. Szturm na e-sklepy Odsetek kupujących w sieci wzrósł o +15p.p. Oznacza to, że obecnie już 72%…

Raport Ericsson: Covid-19 a zachowania konsumentów w teleinformatyce

smartfon, konsument

Jak przetrwać kryzys? Rozwiązania teleinformatyczne (ICT) z pewnością pomogły konsumentom poradzić sobie z niepewnością, której doświadczyli w trakcie kryzysu COVID-19. Pozwoliły im na wykonywanie wielu zadań i spędzanie większej ilości czasu online. Oznacza to, że zarówno szerokopasmowe sieci naziemne, jak i sieci komórkowe mierzą się z niespotykanym dotąd zapotrzebowaniem na dane.…

Raport: Chwilowa zmiana, trwałe efekty, czyli świat po COVID-19

cloud, chmury, IBM

96% specjalistów IT twierdzi, że pandemia COVID-19 zmieniła ich sposób myślenia, nie tylko o technologii, pozostałe 4% to niemal granica błędu pomiarowego. Taki jest najważniejszy wniosek z raportu Yellowbrick, który analizuje wpływ koronawirusa na przemysł IT. To jak krucha jest nasza cywilizacja, jak delikatne jest ludzkie życie i jak mocno…

Kogo pandemia zmusiła do zmiany zawodu?

praca, biznes, porażka

Blisko dwie trzecie polskich pracowników jest gotowych do przekwalifikowania się do zupełnie nowego zawodu. Przyczyna? Zmiana sytuacji na rynku pracy wywołana wybuchem pandemii. Kto dziś szuka zatrudnienia w innej branży i jakie zawody cieszą się największym zainteresowaniem wśród potencjalnych kandydatów? Wybuch pandemii w sposób zdecydowany zweryfikował…

Efekty pandemii widoczne w wyszukiwarce Google

kurs-seo-online, google, seo

W ostatnich tygodniach życie codzienne i zawodowe Polaków przeniosło się do sieci. Tam również szukamy informacji, jak sobie radzić z nową rzeczywistością. Statystyki wyszukiwarki Google pokazują, że wśród najpopularniejszych haseł są te związane z pracą zdalną, zwolnieniami czy zasiłkami dla bezrobotnych. Z kolei przedsiębiorcy masowo szukają informacji o rządowej pomocy w ramach tzw.…

Genesys wybiera KODA Bots

KodaBots, Genesys

Genesys to globalny gracz, który rocznie obsługuje ponad 70 miliardów interakcji klientów w ponad 100 krajach i umożliwia pracę zdalną pracownikom Call i Contact Centers. Teraz, dzięki współpracy z KODA Bots możliwe będą interakcje z wirtualnym asystentem rozmawiającym w języku polskim. Połączenie automatyzacji obsługi klienta i sztucznej inteligencji to wg Forrester…