Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Jesteśmy świadkami głębokiej polaryzacji rynku technologicznego Z jednej strony obserwujemy segmenty o gwałtownym wzroście. Ogromne inwestycje płyną w kierunku budowy wyspecjalizowanych centrów obliczeniowych dla sztucznej inteligencji. Są one napędzane strategiczną presją i obawą przed utratą konkurencyjności. Z drugiej strony, w strefie wyraźnej ostrożności, znajdują się fundamentalne systemy biznesowe…

Dynamiczny rozwój generatywnej sztucznej inteligencji to zaledwie wierzchołek góry lodowej. Równolegle do wyścigu na liczbę parametrów w dużych modelach językowych, kształtują się fundamentalne innowacje, które zdecydują o tym, jak AI będzie wdrażana, zarządzana i wykorzystywana w ciągu najbliższych pięciu lat. Analitycy z firmy Gartner zidentyfikowali cztery kluczowe trendy,…

Globalne wydatki na cyberbezpieczeństwo rosną w dwucyfrowym tempie. Według najnowszych prognoz firmy analitycznej Gartner, w tym roku użytkownicy końcowi przeznaczą na ochronę informacji 213 miliardów dolarów, co znacznie wzmocni rynek cyberbezpieczeństwa. To o ponad 10% więcej niż w roku ubiegłym, kiedy rynek był wart 193 mld dolarów. Trend…

Choć globalne wydatki na IT mają w 2025 roku wzrosnąć o blisko 8% – do 5,43 bln dolarów – rynek nie ma nastrojów wzrostowych. Gartner, który jeszcze na początku roku prognozował blisko 10-procentowy skok, właśnie obniżył swoje szacunki. Dane pokazują wyraźnie: mimo pozytywnej dynamiki, cyfrowe inwestycje przedsiębiorstw znalazły…

Rosnąca popularność generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) zmienia sposób, w jaki firmy projektują i rozwijają swoje aplikacje. Według najnowszych prognoz Gartnera, do 2030 roku aż 80% nowo tworzonych aplikacji biznesowych będzie wykorzystywać multimodalną GenAI — w porównaniu do zaledwie 10% w roku 2024. To radykalny wzrost, który zwiastuje głęboką transformację oprogramowania…

Gartner, wiodąca na świecie firma badawczo-doradcza, po raz pierwszy w historii opublikowała swój Magiczny Kwadrant (Magic Quadrant) dla kategorii Network Detection and Response (NDR). W prestiżowym gronie Liderów znalazła się firma Vectra AI, której rozwiązania od lat wyznaczają standardy w dziedzinie wykrywania i reagowania na zagrożenia sieciowe przy użyciu…

Dla wielu dyrektorów marketingu świat po 2020 roku przypomina niekończący się stres test – i to nie tylko w zakresie komunikacji czy kampanii, ale podstawowych założeń strategicznych. Zmienność (volatility), niepewność (uncertainty), złożoność (complexity) i niejednoznaczność (ambiguity) to dziś nie akademicki akronim, lecz realne warunki działania każdego CMO – od startupów technologicznych po wielkie firmy…

Dyrektorzy marketingu coraz chętniej sięgają po narzędzia marketingu efektywnościowego. Zgodnie z najnowszym badaniem Gartner CMO Spend Survey 2025, aż 54% CMO deklaruje, że to właśnie działania ukierunkowane na szybkie konwersje i ROI traktują priorytetowo. Tylko 22% stawia na długoterminowe budowanie marki. Dysproporcja jest znacząca – i niepokojąca. Marketing na skróty? Marketing…

W miarę jak sztuczna inteligencja staje się priorytetem w strategiach cyfrowych, nowe badanie Gartnera ujawnia alarmujący trend: 63% organizacji albo nie ma, albo nie jest pewnych, czy posiada odpowiednie praktyki zarządzania danymi dla AI. Bez pilnych zmian – ostrzega Gartner – do 2026 roku nawet 60% projektów AI zakończy…

Według najnowszych badań Gartnera, liderzy ds. bezpieczeństwa informacji (CISO) oraz menedżerowie ds. zarządzania ryzykiem zmagają się z wyzwaniem pogodzenia ochrony danych z realizacją celów biznesowych. Tylko 14% z nich udaje się skutecznie połączyć te dwa priorytety, co rodzi poważne konsekwencje dla organizacji. Trudna sztuka balansu Badanie przeprowadzone między czerwcem…