Tag Facebook

Czy DNA może stać się kopią zapasową nowej generacji?

dna, dane

W momencie, gdy coraz większa część naszej pracy i życia osobistego ulega cyfryzacji, obserwujemy oszałamiający wzrost ilości danych, które generujemy, przechowujemy i udostępniamy. Według badań, Google każdego dnia przetwarza aż 3,5 miliarda wyszukiwań, a w tym samym czasie na platformie YouTube oglądanych jest 4,3 miliona filmów. Ponadto na Facebooku…

Cyberprzestępcy wykorzystują nieuwagę urlopowiczów. Jak się przed tym chronić?

Polacy podczas wakacji muszą chronić się nie tylko przed zakażeniem koronawirusem, ale także zadbać o inne środki bezpieczeństwa, by nie stać się ofiarą oszustów i nie stracić oszczędności. W ostatnich dniach coraz popularniejsze wśród przestępców staje się „oszustwo na bon turystyczny”, w którym próbują wyłudzić pieniądze, dzwoniąc do potencjalnych beneficjentów tego programu.…

Tetrade: brazylijscy cyberprzestępcy atakują świat nową generacją trojanów

cyberatak

Brazylijscy cyberprzestępcy, od dawna postrzegani jako jedni z najkreatywniejszych twórców szkodliwego oprogramowania, zaczęli eksportować swoje szkodliwe programy poza kraj. Według badaczy z firmy Kaspersky cztery rodziny zaawansowanych trojanów bankowych – Guildma, Javali, Melcoz oraz Grandoreiro – zaczęły atakować użytkowników z Ameryki Północnej, Europy oraz Ameryki Łacińskiej.…

Główne trendy telekomunikacyjne w najbliższych latach

technologia, sieć, przepustowość sieci

Zmiana zachowań i nawyków spowodowanych lockdownem oraz zalecenie dystansowania społecznego znacznie przyspieszyły transformację cyfrową w obszarze komunikacji z klientami. Silne kanały e-commerce i bez tego były nieodzowne, ale w momencie wystąpienia pandemii, ten, kto ich nie miał, bardzo dotkliwie odczuł skutki zamknięcia gospodarki. To, co obecnie obserwujemy, to szybkie nadrabianie zaległości…

Chatbot może przynieść miliony dolarów oszczędności. Ale trzeba uważać, żeby nie zamienił się w rasistę

chatbot

Na technologicznej mapie świata chatboty nie pojawiły się w tym roku – o uwagę odbiorców walczą od dobrych kilku lat. Miały już swoje wzloty i upadki, ale firmy z branży IT nie zdecydowały się na porzucenie tego tematu. Wręcz przeciwnie – inwestują w rozwój tych narzędzi coraz więcej środków. W nadziei na olbrzymie…

Aplikacje z Google Play kradły hasła do Facebooka

google

Google usunął z platformy Google Play 25 aplikacji, w których znajdował się złośliwy kod przechwytujący loginy i hasła do Facebooka. Malware wykryła firma Evina, specjalizująca się w tematyce cyberbezpieczeństwa. Aplikacje ze złośliwym kodem zostały opracowane przez tego samego programistę, ukrywającego się pod pseudonimem Rio Reader LLC. Programy miały różne…

Jak opracować wewnętrzny system wykrywania nadużyć?

hakerzy, serwer, backup, technologia

Podczas gdy ilość danych rośnie każdego roku, mechanizmy wykrywania nadużyć typu rule-based nie nadążają za rozwojem technologii stosowanych przez hakerów. W poniższym artykule Igor Kaufman z firmy DataArt, krok po kroku przedstawia sposób na opracowanie własnej platformy wykrywania nadużyć. Systemy wykrywania nadużyć, które są oparte na sztucznej inteligencji, to jeden z najbardziej…

Inteligencja jest sztuczna, problem prawdziwy. Dlaczego ludzie udają maszyny?

sztuczna inteligencja, AI, SI

Sztuczna inteligencja to bez wątpienia jeden z najgorętszych trendów branży IT w ostatnich latach. Zajmują się nią zarówno startupy z Europy, jak i wielkie korporacje z Doliny Krzemowej. Trudno się temu dziwić – SI ma całkowicie zmienić naszą rzeczywistość. Być może doczekamy się maszyn, które będą w stanie udawać człowieka.…

Tożsamość za tysiąc dolarów: szokujące ceny usług na dark webie

cyberbezpieczeństwo, technologia, naruszenia danych

Przynajmniej kilka razy w tygodniu na światło dzienne wychodzą informacje o wyciekach danych i kradzieżach tożsamości. Skradzione rekordy bardzo często trafią do dark webu. Najnowszy raport firmy Privacy Affairs zawiera ceny najbardziej chodliwych towarów, które można kupić na dark webie. Przy czym autorzy badania zaznaczają, iż skupili…

Raport Ericsson: Covid-19 a zachowania konsumentów w teleinformatyce

smartfon, konsument

Jak przetrwać kryzys? Rozwiązania teleinformatyczne (ICT) z pewnością pomogły konsumentom poradzić sobie z niepewnością, której doświadczyli w trakcie kryzysu COVID-19. Pozwoliły im na wykonywanie wielu zadań i spędzanie większej ilości czasu online. Oznacza to, że zarówno szerokopasmowe sieci naziemne, jak i sieci komórkowe mierzą się z niespotykanym dotąd zapotrzebowaniem na dane.…