Tag EY

Prowadzenie biznesu w Polsce – to skomplikowane

Polska wciąż uważana jest przez przedsiębiorców za trudne miejsce do prowadzenia biznesu. Pod względem zawiłości procedur i kosztów zajmujemy 21. miejsce wśród 76 państw świata – wynika z raportu TMF Group. W Europie trafiliśmy na 10. pozycję w rankingu 30 państw. Trudniej prowadzić biznes jest m.in. w Niemczech, Grecji, we Francji czy na Słowacji,…

Eksperci wielkich banków przechodzą do Revolut

Metal Gold, Revolut

Revolut, fintech z którego usług korzysta 6 milionów użytkowników w Europie, ściąga do zespołu kolejnych ekspertów rynku finansowego. Właśnie ogłosił dyrektorskie nominacje w obszarach finansów, ryzyka nadużyć finansowych i skarbu. Wolfgang Bardorf, przechodzi do Revolut z Deutsche Bank, gdzie pełnił funkcję globalnego szefa pionu Liquidity Models and Methodologies.…

Zmiana roli działów marketingu w erze transformacji cyfrowej

Nieustannie rozwijające się technologie oraz rosnące i zmieniające się preferencje konsumentów sprawiają, że biznes funkcjonuje dziś w „erze klienta”. Wpływa to na zmianę roli działów i dyrektorów marketingu. Jak wynika z polskiego badania „CMO Survey” przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, dla 77 proc. szefów marketingu firm w Polsce priorytetem jest…

Venture capital rośnie w siłę

W dobie dynamicznego rozwoju innowacyjnych narzędzi technologicznych młodzi przedsiębiorcy coraz częściej rozpoczynają swoją karierę na rynku venture capital. Zachęcają ich do tego liczne organizacje, które wspierają rozwój start-upów i pomagają znaleźć środki na sfinansowanie inwestycji. Tylko w drugim kwartale 2019 roku wsparto inwestycje na łączną kwotę 444 mln…

Internet inteligentniejszych rzeczy

iot

Dane z raportu Allied Market Research mówią wprost – Internet Rzeczy to przyszłość przemysłu. Z roku na rok, przybywać będzie maszyn, które same będą komunikować się ze sobą. Rosnąca liczba smart urządzeń sprawia, że za 4 lata wartość rynku Przemysłowego Internetu Rzeczy (IIoT), wyniesie blisko 200 mld…

Cyfryzacja branży ubezpieczeniowej – dlaczego to takie trudne?

Europejska branża ubezpieczeniowa przeżywa trudny okres transformacji cyfrowej. W środowisku, w którym transakcje są nadal dokonywane głównie na papierze, przejście na technologię cyfrową wymaga nie lada odwagi. W ciągu ostatnich kilku lat często zgłaszano obawy dotyczące gotowości sektora ubezpieczeń do przejścia od papieru do systemów cyfrowych, a nawet wątpliwości co do chęci branży w tym…

Sektor finansowy na celowniku ransomware’u

karta, e-płatności

Sektor usług finansowych jest uważnie monitorowany przez cyberprzestępców. Polują oni na informacje związane z dostępem do kart płatniczych, rachunków online czy bankomatów. Stale ewoluujące zagrożenia występują w wielu postaciach, na przykład różnych wariantów ransomware. Obrona przed nimi w tym sektorze jest utrudniona z uwagi na liczne wyzwania, takie jak konieczność łączenia…

Trzy zasady bezpiecznego korzystania z Internetu

zagrożenie w sieci, sieć cyberbezpieczeństwo, www, atak hakerski

Bezpieczeństwo w sieci nie jest hipotetycznym zagadnieniem, nad którym pochylają się jedynie specjaliści IT. Na początku roku miał miejsce wyciek adresów e-mail i haseł, które zostały zebrane w folderze „Collection#1” i umieszczone na powszechnie dostępnym dysku wirtualnym. Zbiór miał ponad 87 GB i zawierał informacje skąd pochodzą poszczególne adresy. Tego…

Gadżety reklamowe dla firm w formie odblasków – dlaczego to dobry pomysł?

Tradycyjne działania marketingowe są wysoce skuteczne, pomimo upływu lat. Gadżety reklamowe pomagają budować markę pod warunkiem, że są trafione. Długopisy, notesy i smycze reklamowe to już przeżytek. Teraz popularnością cieszą się odblaski. Gadżety odblaskowe – dla kogo? Materiały reklamowe takie jak kamizelki odblaskowe z nadrukiem czy odblaskowe gadżety…