Tag E-commerce

Polski rynek e-commerce – czy zastąpi tradycyjny handel?

sklep-internetowy-na-platformie-drupal, e-commerce, rynek online, e-handlu, wycieku danych

E-commerce coraz śmielej radzi sobie na polskim rynku sprzedażowym. Jego istotność dostrzegli także prawodawcy unijni i krajowi, ustanawiając dedykowane e-handlowi rozwiązania prawne – 1 lipca 2021 r. w Polsce pojawił się tzw. pakiet e-commerce, który dosyć znacząco zmienił model rozliczania podatku od towarów i usług przedsiębiorców działających…

Czy conversational commerce skończy z porzuconymi koszykami?

ecommerce

Gdy sieci handlowe stawiają kasy samoobsługowe, w internecie rozkręca się odwrotny trend. E-sklepy pozwalają zapytać o radę chatbota lub bezpośrednio sprzedawcę przez komunikator, a nawet złożyć tą drogą zamówienie. Jak conversational commerce zmieni zwyczaje zakupowe – prognozują eksperci SMSAPI. Średni wskaźnik porzucania koszyka podczas zakupów internetowych…

Czy polski e-commerce nadąża za światowymi trendami UX?

e-commerce, sklep, sprzedaż, kup teraz, MŚP

Ekonomiści przewidują, że nadchodzące spowolnienie gospodarcze dotknie również sektor e-commerce. Handlowcom przyjdzie walczyć o względy konsumentów, których portfele staną się cieńsze – a stawką będzie przetrwanie w trudnych warunkach. Mimo ogromnej elastyczności, jaką handel online wykazał podczas pandemii, branża ta będzie musiała coraz uważniej analizować swój…

Specyfika rynku e-commerce w Grecji i Bułgarii

kup teraz

Kontynent europejski to wiele rynków, często bardzo zróżnicowanych. Widać to także w szybko rosnącym sektorze e-commerce. Czym charakteryzują się poszczególne e-rynki? Jakie różnice są na nich widoczne? Na co warto zwrócić uwagę wchodząc na dany rynek? Jest okres wakacji – przyjrzyjmy się zatem specyfice e-commerce w Grecji i Bułgarii –…

E-commerce – jak zarządzać zwrotami i redukować ich ilość

ecommerce

Zwroty są stałym elementem sprzedaży w e-commerce. Ich sprawna obsługa ma istotny wpływ na doświadczenie konsumenta, ponadto buduje przewagę konkurencyjną firmy. Zwroty mogą znacząco obniżyć zysk firmy i wygenerować dodatkowe koszty. Dlatego należy ich unikać i optymalizować, także w trosce o możliwość pozyskania nowych stałych klientów. Kluczowa w realizacji…

E-commerce ochronił małe firmy przed skutkami pandemii

e-commerce

Pandemia dała się we znaki wszystkim uczestnikom globalnego rynku, ale jak pokazuje nowy raport przygotowany przez Alibaba Group, to małe i średnie przedsiębiorstwa najbardziej odczuły jej skutki. Publikacja chińskiej firmy dostarcza dowodów, że największe szanse na przetrwanie miały firmy, które postawiły na cyfryzację i sprzedaż online. Do małych i średnich przedsiębiorstw…

Jak uzyskać przewagę w e-commerce?

kup teraz

Strategy& Poland prognozuje ogólny wzrost rynku e-commerce w Polsce oraz zwiększenie znaczenia platform typu marketplace. Dynamiczny rozwój jest także zakładany w poszczególnych sektorach produktowych. Jaką ścieżkę wybrać dla prowadzonej działalności? O które aspekty należy szczególnie zadbać? Co będzie miało znaczenie? Komentują ekspertki: Ewa Wysocka, założycielka…

Zakaz kupowania opinii i większa ochrona konsumenta w e-commerce… jednak na razie nie w Polsce

Robert szczepanek

28 maja weszła w życie unijna dyrektywa, tzw. Omnibus, na nowo regulująca wiele obszarów e-commerce oraz wzmacniająca pozycję konsumentów wobec e-sklepów. Spośród nowych regulacji, na uwagę zasługuje unormowanie zasad publikowania opinii o sklepach internetowych.  Jakie obowiązują teraz zasady? De facto nie można już kupować opinii, co nie ukrywajmy zdarzało…