Tag E-commerce

Wirtualne polowanie na miliardy: TikTok otwiera swoje drzwi dla sprzedawców online

tiktok

To było nieuniknione. Właściciele chińskiej platformy TikTok łakomie patrzą na globalny rynek internetowej sprzedaży. Rzucą wyzwania największym graczom, a polscy sprzedawcy mogą na tym tylko skorzystać. Z najnowszych doniesień wynika, że firma planuje w tym roku zwiększyć sprzedaż w TikTok Shop czterokrotnie – z 4.4 mld do 20 mld dolarów. Na celowniku…

Rola sztucznej inteligencji w e-commerce

Jak wynika z badania SearchNode, aż 96% właścicieli sklepów online wierzy, że sztuczna inteligencja wywiera pozytywny wpływ na ich biznes. Narzędzie ChatGPT zdominowało w ostatnim czasie narrację w branży nowych technologii i Internetu. Swoją odpowiedź na oprogramowanie oparte na AI już szykuje Google. Amerykański gigant planuje launch autorskiej aplikacji…

5 miesięcy Dyrektywy Omnibus: jak przedsiębiorcy radzą sobie z nowymi regulacjami?

sklep, handel

Od 1 stycznia br. przedsiębiorcy mają obowiązek informować o najniższej cenie produktu lub usługi z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Po prawie pięciu miesiącach nadszedł moment na weryfikację, czy handel zdał egzamin. Kontrole Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Inspekcji Handlowej wykazały, że wiele z firm nie wie, jak poprawnie prezentować promocje nie wprowadzając…

4 korzyści płynące z wprowadzenia sprzedaży online

e-commerce, handel,

Coraz więcej przedsiębiorstw posiadających sklepy stacjonarne decyduje się również na rozpoczęcie sprzedaży online. Według analizy przeprowadzonej przez PwC „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce” obecnie w Polsce ponad 150 tys. firm oferuje dostęp do towarów i usług za pomocą sklepów online bądź platform sprzedażowych. Aby zyskać przewagę…

Zrównoważone produkty w Polsce: drogie, ale pożądane

Środowisko, natura, zrównoważony rozwój

Ponad trzy czwarte Polaków oszczędza energię elektryczną oraz stara się unikać marnowania żywności. Jak wynika z 41. edycji badania Global State of the Consumer Tracker, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, jesteśmy świadomi, że zmiany klimatu to efekt szkodliwej działalności człowieka. Jednocześnie ponad jedna trzecia badanych…

Czas promocji: Polski handel walczy o klienta przez cały rok

handel, płatności

Połowa Polaków spędza obecnie więcej czasu na poszukiwaniu najlepszych okazji cenowych. Batalia o klienta trwa, więc Polski handel dwoi się i troi, szykując promocje przez cały rok. 50 proc. przedsiębiorców podkreśla jednak, że jest obecnie w lepszej sytuacji dzięki działalności na międzynarodowych rynkach, gdzie krajobraz handlowy ma nieco korzystniejsze…

Sztuczna inteligencja, personalizacja i przyszłość e-commerce: Salesforce wprowadza Einstein GPT for Commerce

Sztuczna inteligencja

Podczas wydarzenia Shoptalk, Salesforce ogłosił nowe rozwiązania w Commerce Cloud, które pomogą firmom  połączyć się z klientami za pomocą spersonalizowanych doświadczeń zasilanych danymi pobieranymi w czasie rzeczywistym – wszystko na jednej ujednoliconej platformie. Z analiz Salesforce wynika, że 81% konsumentów planuje zrewidowanie swoich wydatków w ciągu najbliższych 12…

Kup teraz, zapłać później – jak nie popaść w długi przy odroczonych płatnościach?

e-commerce

Z odroczonych płatności, z ang. BNPL, czyli buy now, pay later – „kup teraz, zapłać później”, korzysta coraz więcej konsumentów w Polsce. Blisko 90% z nas wie, o co chodzi w tym rozwiązaniu[1]. Nic dziwnego, to wygodna forma dokonywania płatności za zakupy. Kupujemy dany produkt „od ręki”, a płacimy za niego w późniejszym…

E-commerce zmaga się z plaga złośliwych botów

sklep-internetowy-na-platformie-drupal, e-commerce, rynek online, e-handlu, wycieku danych

Jak co roku, w okresie świątecznym rośnie sprzedaż, również w kanale e-commerce. Zwyczajowy wzrost zainteresowania zakupami w sieci wykorzystują też cyberprzestępcy, którzy liczą na nieuwagę kupujących oraz sprzedawców. Eksperci F5 analizują metody ataków na sklepy internetowe i wskazują potencjalne zagrożenia ze strony botów. Dowiedz się jak uchronić swoją sprzedaż w sieci…

Polacy nie chcą kupować w metaverse

Metaverse

Ponad 80 proc. Polaków nie jest zainteresowanych możliwością robienia zakupów w metaverse – wynika z badania Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022”. Ankietowani są bardziej przychylni innemu nowoczesnemu sposobowi kupowania, czyli wybieraniu produktów przez media społecznościowe np. podczas transmisji na Facebooku. Ten pomysł podoba…