Tag E-commerce

Co dla europejskiego e-commerce oznaczałby Brexit bez umowy?

brexit

Według badania przeprowadzonego dla DPDgroup przez GfK[1], aż 70% europejskich e-nabywców może rozważać rezygnację z zakupów w brytyjskich sklepach internetowych, jeśli Wielka Brytania zdecyduje się opuścić UE bez umowy. Dodatkowe podatki i opłaty celne oraz dłuższy czas oczekiwania na przesyłkę mogą wpłynąć ma dalszy rozwój międzynarodowego rynku e-commerce w Europie.…

Zakupy online robimy w pracy

praca

Polacy coraz chętniej kupują w sklepach internetowych. Serwis Ceneo.pl przeanalizował ponad 3 mln ankiet, które Polacy wypełnili w ostatnim roku po zrealizowanych zakupach w ramach konsumenckiego Programu Zaufanych Opinii. Dane pokazują, że w internecie kupujemy najwięcej pomiędzy 1. i 10. dniem każdego miesiąca – co zbiega się z wypłatą…

E-commerce napędza branżę kurierską

kurier

Rynek usług kurierskich bardzo szybko ewoluuje. Proces rozwoju jest determinowany przez potrzeby odbiorców indywidualnych oraz powszechność zakupów online. Firmy kurierskie konsekwentnie uzupełniają swoją ofertę o punkty odbioru, z których klienci mogą korzystać wedle własnego uznania i w zależności od dostępności pod adresem nadania przesyłki. Dzięki dedykowanym punktom odbiorca nie musi…

6 stereotypów o leasingu

finanse

Przedsiębiorcy coraz chętniej sięgają po leasing jako metodę finansowania inwestycji, dostrzegając zalety tego rozwiązania. Jak pokazują dane Związku Polskiego Leasingu, ta forma pozyskania środków dynamicznie rośnie od ponad 20 lat. Tylko w ostatnim roku cała branża urosła o prawie 22 proc, a jej wartość to już ponad 86…

Pięć przewidywań na najbliższe pięć lat e-handlu

ecommerce shopping, handel

Elektroniczny handel miał swój początek 25 lat temu, w sierpniu 1994 roku. Przedmiotem pierwszej bezpiecznej transakcji online, o której wiemy, był solowy album Stinga „Ten Summoner’s Tales”. Teraz, ćwierć wieku później, ecommerce zmieniło wszystko: sposób kupowania, podróży, jedzenia czy nawet prowadzenia biznesu. Życie konsumentów…

Branża IT postuluje powołanie instytucji ds. AI

biznes

Nawet 30-procentowy roczny wzrost działalności i miliard złotych obrotów, a do tego eksport większości swoich usług. W bieżącej działalności polskich MŚP z sektora IT obok wielu sukcesów nie brakuje jednak wyzwań. Aby wzmocnić głos krajowych firm IT, reprezentujących strategiczny dla Polski sektor gospodarki, powołana została Organizacja…

W co inwestuje polski rynek kurierski?

kurier

Szacuje się, że w 2021 roku wolumen przesyłek może wzrosnąć do 500 mln sztuk z niecałych 392 w roku 2018. Szybki rozwój branży napędza inwestycje firm logistycznych w technologie i innowacje, dyktowane oczekiwaniami klientów, które są związane głównie z jak najszybszym czasem dostawy. Dlatego DHL Parcel uruchomił właśnie pod Warszawą nowy…

Blockchain to więcej niż Bitcoin – czy stanie się on podstawą sieci 3.0

blockchain

Użytkownik internetu, zapytany o blockchain, pomyśli o Bitcoinie, kryptowalutach oraz kryptominerach. Tymczasem blockchain jest znacznie bardziej złożonym zagadnieniem. Choć jeszcze nie działa na wyobraźnię w taki sposób jak sztuczna inteligencja czy uczenie maszynowe, ma solidne podstawy aby stać się fundamentem dla technologii jutra. Takie wnioski dostarcza lektura raportu…

Milenialsi – to oni królują na rynku e-commerce

Trzy czwarte (75 proc.) milenialsów (osób urodzonych w latach 80-tych i 90-tych) kupuje w internecie – jak wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar TNS na zlecenie KIR i Związku Banków Polskich. E-sklepy dwoją się i troją, by dotrzeć do tej licznej, acz wymagającej gruby konsumentów. Kim są i czego potrzebują kupujący z pokolenia milenialsów?…

Jak modernizować magazyny, by sprostać wyzwaniom?

magazyn, rfid, warehouse

Od kilku lat obserwujemy zmianę preferencji konsumentów w zakresie wielkości sklepów, w których dokonują zakupów oraz ich lokalizacji względem miejsca zamieszkania, jak również rosnącą popularność zakupów przez Internet. Zdarza się, że czynniki te hamują inwestycje u części wielkoformatowych sieci handlowych. Dlaczego? Gwałtowny wzrost zamówień online sprawia, że są one pod ogromną presją…