Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Sklepy internetowe mają czas do 28 maja, by dostosować się do wymagań unijnej dyrektywy Omnibus, rozszerzającej ochronę praw konsumentów. Nowe przepisy mają zapobiegać m.in. nieuczciwemu zawyżaniu cen przed wprowadzeniem obniżek czy publikowaniu fałszywych opinii na temat produktów. Dostosowanie działania sklepu do tych regulacji może jednak stanowić problem dla…

Proces digitalizacji w naszym życiu z pewnością przyspieszył okres pandemii, dzięki czemu w spektakularnym tempie rozrósł się rynek e-commerce – tylko w 2021 roku taki kod sprzedaży internetowej do PKD dopisało ponad 120 tysięcy firm. Polscy konsumenci korzystają z oferty e-sklepów dwa lub trzy razy w miesiącu (36%),…

Branża e-commerce rozwija się skokowo. Tylko w 2021 roku sprzedaż online przekroczyła 100 mld zł, a e-handel doszedł do ponad 10 proc. udziału w rynku sprzedaży detalicznej. Rozróżniając sektor na handel online B2B i B2C – w pierwszym przypadku w 2020 r. wielkość globalnego rynku e-commerce została wyceniona na 3,67 biliona…
Pandemia zmieniła strukturę handlu. Tylko w trakcie jednego roku sprzedaż produktów online zwiększyła się o 35 proc. (dane z raportu PwC, 2019 vs 2020 r.), ale w przypadku np. odzieży czy obuwia było to aż 46 proc.! Według Polskich Danych w 2021 roku na zakupy w sieci wydaliśmy ponad 120 mld zł. Pięć lat…

Według danych zebranych przez Santander Consumer Bank, 87 proc. Polaków korzysta z internetu, a 71 proc. robi to codziennie. Liderami w łączeniu się z wirtualnym światem na co dzień są dwudziesto- i trzydziestolatkowie. Nie do końca przekłada się to jednak na zapewnienie sobie bezpieczeństwa na e-zakupach. Według ankietowanych w badaniu banku tylko połowa z nas weryfikuje sklep internetowy…

Firma konsultingowa Deloitte Digital prezentuje drugą edycję raportu CX Drivers dotyczącą analizy ścieżki zakupowej konsumenta w ujęciu międzynarodowym. Jak się okazuje, największą satysfakcję klienci czerpią z samego momentu dokonywania zakupów. Najniżej oceniają zaś pierwsze i ostatnie spotkanie z firmą – czyli poszukiwanie informacji oraz kontakt i ocenę…

Sklepy internetowe mają problem. Muszą konkurować między sobą, ale też z potężnymi marketplace’ami jak Allegro czy Amazon. Jak wyjść z tej potyczki z podniesioną głową i pełną kieszenią? Co sami klienci zyskują, kupując w mniejszych sklepach kosztem molochów? – Cena, to zawsze będzie bardzo ważny, jak nie najważniejszy czynnik, którym kierują się…

Rynek e-commerce w Polsce ciągle się rozrasta. Jednak jest to też jedna z najszybciej się zmieniających branż w handlu. Chcąc osiągnąć sukces, marki muszą w szybki sposób dostosowywać się do potrzeb konsumentów. Jakie kompetencje będą potrzebne w branży e-commerce w 2022 roku? Które kanały marketingowe warto wykorzystać? Według…

W ciągu ostatnich pięciu lat 178 tys. firm dodało do swojej głównej działalności kod branżowy oznaczający sprzedaż w Internecie, jak wynika z analizy KRS. Aż 70 proc. tej liczby przypada na rok 2021. Firm, które od początku sprzedaż przez Internet miały zarejestrowaną jako główną działalność, jest obecnie 52,6 tys.,…

Sklepy przestały konkurować ze sobą wyłącznie towarem i ceną. W drugiej dekadzie XXI wieku klient robi zakupy na odległość, a jednocześnie oczekuje, że przesyłkę otrzyma już następnego dnia. Znajomość handlu, takiego, jakim był on w poprzednich dziesięcioleciach, już nie wystarczy w obliczu nowych wyzwań. Handel to handel – mogłoby się wydawać,…