Tag Deloitte

Po RODO bardziej cenimy prywatność

rodo

Ponad pół roku od rozpoczęcia stosowania RODO, czyli Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych, 58 proc. konsumentów przyznaje, że nowa regulacja wymogła na nich większą ostrożność w dzieleniu się danymi osobowymi z organizacjami. Z kolei prawie połowa firm deklaruje, że dokonała znaczących inwestycji związanych z dostosowywaniem działalności do wymogów RODO. Wyniki…

Europa Środkowo-Wschodnia nie wierzy w blockchain?

technologia

Kiedy na świecie blockchain zbliża się do szczytu popularności, powszechność tych rozwiązań w Europie Środkowo-Wschodniej wciąż jest niewielka. Ponad połowa liderów i menadżerów firm uważa, że zachwyt nad jego możliwościami jest przesadzony, a tylko jedna czwarta przyznaje, że poczyniła już w tym obszarze inwestycje. Jednocześnie z badania firmy doradczej Deloitte „Breaking…

Deloitte: kto stoi za cyberatakiem na niemieckich polityków?

Niemcy

Na podstawie informacji dostępnych w Internecie można stwierdzić, że przynajmniej od 5 grudnia były dostępne w sieci dane osobowe (imię, nazwisko, nr telefonu, adres, zdjęcia paszportów, numery kart kredytowych) niemieckich polityków oraz ich rozmowy, pracowników urzędów regionalnych tego kraju oraz niemieckich członków parlamentu UE i dziennikarzy. Najstarsze ujawnione…

Cyberprzestępcy nie odpuszczą nawet Mikołajowi

święta, dane

Święta to czas wzmożonej aktywności nie tylko złodziei kieszonkowych, ale także cyberprzestępców. Coraz więcej prezentów kupujemy bowiem w sieci. Natężenie tego ruchu sprawia, że crackerzy mają większe możliwości, by zastawić swoje sidła. Według raportu firmy badawczej Carbon Black liczba cyberataków w grudniu 2017 r. wzrosła o ponad 57 proc. względem…

Najpopularniejsze prezenty przed Świętami nawet o 100 proc. droższe

prezent

Polacy deklarują, że prezenty chcą kupować wcześniej, a nie czekać z nimi do ostatniej chwili. Jak wygląda to w praktyce? Czy w tym roku zaoszczędzili ci, którzy prezenty kupili już w listopadzie, czy raczej ta grupa, która czekała z zakupami niemal do pierwszej gwiazdki? Jak wynika z kolejnej edycji „Świątecznego barometru cenowego”, przygotowanego przez ekspertów firmy doradczej Deloitte,…

Przedświąteczna gorączka danych

Do Wigilii Bożego Narodzenia pozostał już tylko tydzień. Ten czas spotkań z rodziną i długich rozmów przy suto zastawionym stole poprzedzają intensywne przygotowania oraz godziny spędzone na poszukiwaniu odpowiedniego prezentu, który znajdzie się pod choinką. Jak wynika z danych Deloitte, przeciętna polska rodzina wyda w tegoroczne Święta średnio 1168…

Świąteczne zakupy – kto najchętniej kupuje w sieci?

Najpopularniejszym miejscem robienia przedświątecznych zakupów są wciąż sklepy stacjonarne, z których skorzysta prawie 60 proc. Polaków. To jednak obok Wielkiej Brytanii najsłabszy wynik w Europie. Jak wynika z badania firmy doradczej Deloitte „Zakupy świąteczne 2018” z roku na rok Polacy dostrzegają coraz więcej zalet kupowania w sieci. Aż 82 proc.…

Polowanie na prezenty czyli świąteczny armagedon kurierów?

święta

Dla jednych cudowny czas przygotowań, spotkań i zakupów, dla innych praca na pełnych obrotach – czyli przedświąteczna gorączka. Prezenty to nieodzowny element Świąt. Prawdziwe szaleństwo świątecznych zakupów rozpoczyna się już w połowie listopada i trwa do ostatnich dni przed Wigilią. Jak pokazują badania wzrasta liczba Polaków, którzy świąteczne prezenty…

Co nam zostanie po COP 24?

ziemia

Od kilku dni w Katowicach goście z całego świata dyskutują o możliwościach i regułach wdrożenia porozumienia paryskiego. O swoich wrażeniach po szczycie klimatycznym opowiada Komentarz ekonomiczny Julia Patorska – Liderka zespołu ds. analiz ekonomicznych, Deloitte. Czym jest szczyt klimatyczny? Szczyty klimatyczne organizowane są od 1992 r. na mocy Ramowej Konwencji Narodów…

Cyfrowa transformacja przybliża świat sportu kibicom

sport

Cyfryzacja otwiera niespotykane dotąd możliwości rozwoju branży sportowej. Nie tylko oferuje fanom nową jakoś doświadczeń, ale też zmienia funkcjonowanie organizacji sportowych. W globalnym raporcie pt.: „A whole new ball game. Navigating digital change in the sports industry” eksperci firmy doradczej Deloitte wskazują, że warunkiem pozwalającym na pełne…