Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Francuski gigant IT, Capgemini, ogłosił przejęcie indyjskiej firmy WNS za 3,3 miliarda dolarów w gotówce. To jedna z największych akwizycji europejskiego gracza technologicznego w ostatnich latach – i wyraźny sygnał, że Capgemini zamierza mocno postawić na sztuczną inteligencję generatywną oraz automatyzację procesów biznesowych. WNS, notowana na Nasdaq firma specjalizująca się…
Sztuczna inteligencja, w szczególności generatywna AI (GenAI), staje się kluczowym elementem zarówno w obronie, jak i w ofensywie w świecie cyberbezpieczeństwa. Najnowszy raport Capgemini „Nowe systemy zabezpieczeń, nowe zagrożenia: co AI i Gen AI wnoszą do cyberbezpieczeństwa” przedstawia niepokojące dane – aż 92% organizacji doświadczyło naruszeń bezpieczeństwa w minionym roku,…

Badanie przeprowadzone przez Capgemini ujawnia, że już w ciągu najbliższych dwóch lat generacyjna sztuczna inteligencja (AI) będzie wspierać programistów w ponad 25% ich pracy, obejmującej projektowanie, rozwój i testowanie oprogramowania. Wyniki te wskazują na znaczący wpływ AI na codzienne obowiązki specjalistów IT, prowadząc do głębokich zmian w ich roli i sposobie…

W październiku 2024 roku upływa termin przyjęcia przez wszystkie państwa członkowskie Unii Europejskiej dyrektywy NIS2. Oznacza to, że do tego dnia firmy należące do kluczowych, określonych przez UE, sektorów muszą wprowadzić szereg procedur związanych z cyberbezpieczeństwem. Czy tak szczegółowe regulacje są potrzebne firmom i ich klientom? Czy Unia Europejska ma przed czym się chronić?…

Konstruowanie rozbudowanych systemów danych pomaga instytucjom finansowym stać się bardziej elastycznymi i działać szybciej. To może okazać się kluczowe w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej. W kwestii danych branża usług finansowych ma jedne z największych możliwości, ale także stoi w obliczu ogromnego ryzyka i presji. Wraz ze wzrostem konkurencji i rosnącymi oczekiwaniami…

Na fali popularności ChatGPT w mediach pojawia się wiele treści wzbudzających strach przed AI lub budzących niechęć wobec technologii opartej o interfejs czatu. Opór klientów przed korzystaniem z konwersacyjnej sztucznej inteligencji może zniechęcić biznes do korzystania z niej. Istnieje jednak sposób na zbudowanie empatycznej relacji z konsumentem przy jednoczesnej automatyzacji…

Capgemini Polska mianowała Piotra Wierzbickiego na stanowisko Dyrektora Generalnego Capgemini Global Delivery Center w Polsce. Globalna sieć centrów umożliwia Capgemini świadczenie usług biznesowych i transformacyjnych dla klientów z różnych krajów, w wielu językach i przez całą dobę. Dzięki rozbudowanej sieci centrów na całym świecie, Capgemini jest w stanie zapewnić…

Według Instytutu Badawczego Capgemini praca zdalna jest znacznie bardziej produktywna niż ta wykonywana w biurze. Jak pokazują badania zrealizowane przez Francuzów, na początku drugiej połowy 2020 roku większość firm, które zostały poddane analizie, odnotowała znaczny wzrost wydajności pracowników. Wyzwanie na 2021? Utrzymanie tego trendu. Wygląda…

Przewiduje się, że za pięć lat ilość danych zwiększy się 10-krotnie. Już dziś pandemia przyspiesza proces zbierania i wykorzystywania danych, a nakładają się na to także rosnące wymagania cyfrowej gospodarki, rozwój sztucznej inteligencji oraz Big Data. To wszystko sprawia, że firmy stanęły przed dużymi wyzwaniami w zakresie infrastruktury IT. Choć sama…

Coraz częściej firmy decydują się na wdrożenie zasad grywalizacji, które pomagają im nie tylko zmotywować, czy też zwiększyć zaangażowanie pracowników, ale także umożliwiają lepsze poznanie nowo wprowadzonych rozwiązań. Transformacja cyfrowa jest momentem trudnym i wymagającym, a gamifikacja może pomóc oswoić się z nowymi zasadami. Zbieranie punktów, osiąganie kolejnych poziomów,…