Tag Capgemini

Capgemini inwestuje w GenAI. Kupuje WNS za 3,3 mld dolarów

współpraca partnerska

Francuski gigant IT, Capgemini, ogłosił przejęcie indyjskiej firmy WNS za 3,3 miliarda dolarów w gotówce. To jedna z największych akwizycji europejskiego gracza technologicznego w ostatnich latach – i wyraźny sygnał, że Capgemini zamierza mocno postawić na sztuczną inteligencję generatywną oraz automatyzację procesów biznesowych. WNS, notowana na Nasdaq firma specjalizująca się…

30 incydentów dziennie – jak AI zmienia cyberbezpieczeństwo?

Sztuczna inteligencja, w szczególności generatywna AI (GenAI), staje się kluczowym elementem zarówno w obronie, jak i w ofensywie w świecie cyberbezpieczeństwa. Najnowszy raport Capgemini „Nowe systemy zabezpieczeń, nowe zagrożenia: co AI i Gen AI wnoszą do cyberbezpieczeństwa” przedstawia niepokojące dane – aż 92% organizacji doświadczyło naruszeń bezpieczeństwa w minionym roku,…

AI tworzy, programiści doskonalą: przyszłość tworzenia oprogramowania

Programowanie, HTML

Badanie przeprowadzone przez Capgemini ujawnia, że już w ciągu najbliższych dwóch lat generacyjna sztuczna inteligencja (AI) będzie wspierać programistów w ponad 25% ich pracy, obejmującej projektowanie, rozwój i testowanie oprogramowania. Wyniki te wskazują na znaczący wpływ AI na codzienne obowiązki specjalistów IT, prowadząc do głębokich zmian w ich roli i sposobie…

NIS2: ochrona przed cyberatakami czy biurokratyczny wymóg?

Unia europejska, ue, nis2

W październiku 2024 roku upływa termin przyjęcia przez wszystkie państwa członkowskie Unii Europejskiej dyrektywy NIS2. Oznacza to, że do tego dnia firmy należące do kluczowych, określonych przez UE, sektorów muszą wprowadzić szereg procedur związanych z cyberbezpieczeństwem. Czy tak szczegółowe regulacje są potrzebne firmom i ich klientom? Czy Unia Europejska ma przed czym się chronić?…

Nowe złoto banków: rozbudowane systemy danych przyszłością sektora finansowego

bank, cyberbezpieczeństwo

Konstruowanie rozbudowanych systemów danych pomaga instytucjom finansowym stać się bardziej elastycznymi i działać szybciej. To może okazać się kluczowe w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej. W kwestii danych branża usług finansowych ma jedne z największych możliwości, ale także stoi w obliczu ogromnego ryzyka i presji. Wraz ze wzrostem konkurencji i rosnącymi oczekiwaniami…

Rozmowa z botem, która przypomina rozmowę z człowiekiem – jak działa digital human?

sztuczna inteligencja, robot

Na fali popularności ChatGPT w mediach pojawia się wiele treści wzbudzających strach przed AI lub budzących niechęć wobec technologii opartej o interfejs czatu. Opór klientów przed korzystaniem z konwersacyjnej sztucznej inteligencji może zniechęcić  biznes do korzystania z niej. Istnieje jednak sposób na zbudowanie empatycznej relacji z konsumentem przy jednoczesnej automatyzacji…

Capgemini z nowymi planami rozwoju w Polsce: Piotr Wierzbicki dyrektorem generalnym Global Delivery Center w Polsce

partnerstwo, partner, Prestashop, Concept data, Integrity Partners

Capgemini Polska mianowała Piotra Wierzbickiego na stanowisko Dyrektora Generalnego Capgemini Global Delivery Center w Polsce. Globalna sieć centrów umożliwia Capgemini świadczenie usług biznesowych i transformacyjnych dla klientów z różnych krajów, w wielu językach i przez całą dobę. Dzięki rozbudowanej sieci centrów na całym świecie, Capgemini jest w stanie zapewnić…

Szybka i wydajna infrastruktura w firmie – konieczność, ale i wyzwanie

chmura, infrastruktura, IBM, OVHcloud, Google, 3S, Grupa 3S

Przewiduje się, że za pięć lat ilość danych zwiększy się 10-krotnie. Już dziś pandemia przyspiesza proces zbierania i wykorzystywania danych, a nakładają się na to także rosnące wymagania cyfrowej gospodarki, rozwój sztucznej inteligencji oraz Big Data. To wszystko sprawia, że firmy stanęły przed dużymi wyzwaniami w zakresie infrastruktury IT. Choć sama…

Transformacja cyfrowa z grywalizacją w tle

innowacje, praca, cyfryzacja

Coraz częściej firmy decydują się na wdrożenie zasad grywalizacji, które pomagają im nie tylko zmotywować, czy też zwiększyć zaangażowanie pracowników, ale także umożliwiają lepsze poznanie nowo wprowadzonych rozwiązań. Transformacja cyfrowa jest momentem trudnym i wymagającym, a gamifikacja może pomóc oswoić się z nowymi zasadami. Zbieranie punktów, osiąganie kolejnych poziomów,…