Tag Automatyzacja

IT bez zbędnych opóźnień – rozwiązania, które usprawniają zarządzanie danymi, procesami i infrastrukturą IT.

Cyberwojny nie rozpęta sztuczna inteligencja, lecz hakerzy

„Scenariusz III wojny światowej w internecie należy traktować raczej jako serię pojedynczych bitew toczonych w cyberprzestrzeni.  Cyberawarie trzeba koniecznie brać pod uwagę przy szacowaniu ryzyk przez firmy” – ocenia Kamil Gapiński z Fundacji Bezpieczna Cyberprzestrzeń. Już od kilku lat rośnie ryzyko ataków sponsorowanych przez rządy. Cyber Operations…

Robot zamiast pracownika – czy to się sprawdza?

ulga na robotyzację

Ponad połowa firm ma problemy z rekrutacją pracowników, co trzecia nie może z tego powodu zawierać nowych kontraktów. W realiach braków kadrowych, rosnących kosztów pracy i blisko 150 tys. wolnych wakatów w gospodarce firmy coraz chętniej automatyzują swoje procesy przy pomocy robotów. Na wynajęcie ich w zamian za miesięczną „pensję” pozwala…

Duże zmiany dla firm w 2020 roku

biznes

W przyszłym roku przedsiębiorstwa czeka szereg legislacyjnych zmian. 1 stycznia wejdą w życie tzw. ustawa antyzatorowa, która ma ograniczyć problem nieterminowych płatności, oraz duża część Pakietu Przyjazne Prawo – w tym m.in. prawo do błędu dla początkujących przedsiębiorców czy ułatwienia dla rzemiosła i gastronomii. Z kolei z początkiem lutego zacznie obowiązywać tzw. Mały ZUS…

Firmy traktują cyfryzację poważnie

doradztwo zakupowe dla firm

Rok 2019 przyniósł istotne zmiany w cyfryzacji biznesu. Wykorzystanie platform cyfrowych opartych na systemie wielokanałowym znacząco zmieniło strategię tworzenia treści w sektorze usług finansowych, ochrony zdrowia, administracji publicznej, handlu elektronicznym i telekomunikacji. W drugiej połowie roku sektor produkcyjny również zaczął korzystać z zalet platform cyfrowych. Połączenie…

W jaki sposób będzie zmieniało się nowoczesne środowisko pracy?

praca

Cyfrowa transformacja, konieczność zwiększenia efektywności pracy, czy coraz większe znaczenie etycznego aspektu funkcjonowania biznesu i rosnące oczekiwania pracowników, to jedne z najważniejszych wyzwań, którym muszą sprostać współczesne firmy. To one zadecydują o tym, w jaki sposób będzie kształtowało się środowisko pracy. Kluczem do większości z nich jest umiejętne korzystanie z potencjału…

Jaka inwestycja daje zwrot na poziomie 343 proc.?

inwestycji w firmy

Red Hat zlecił niezależnej agencji badawczej Forrester Consulting przeprowadzenie badania Total Impact Economic (TEI)[1], którego celem było określenie korzyści, jakie organizacje mogą osiągnąć, wdrażając rozwiązania Red Hat OpenShift Dedicated. Co to jest OpenShift Dedicated? To usługa, która pozwala firmom szybko budować, uruchamiać i udostępniać innowacyjne aplikacje…

Czy Twoja firma jest gotowa na automatyzację

AI

Stale rozwijające się firmy muszą liczyć się z koniecznością usprawnienia procesów. W przebiegu analizy, przygotowującej do wybrania najwłaściwszych metod automatyzacji, ważne jest zastanowienie się nie tylko nad tym, jakim sytuacjom chcemy zapobiec, ale przede wszystkim – co chcemy osiągnąć. Kluczowym elementem do osiągania wyników przez przedsiębiorstwa jest jakość produkowanych wyrobów…

Firmy przyszłości to teraźniejszość

Linia produkcyjna w fabryce Foxconn,

Analiza danych i wykorzystanie najnowszych zdobyczy techniki pozwalają przedsiębiorstwom już dziś zmienić się w firmy gotowe na przyszłość. Rozwój Przemysłu 4.0 wspierają inteligentne rozwiązania i urządzenia Internetu Rzeczy. Przedsiębiorstwa, niezależnie od wielkości, wykorzystują nowoczesne rozwiązania, aby przyspieszyć cyfrową transformację procesów biznesowych. Chcą lepiej zarządzać dostępnymi…

Zamiast asa, chip w rękawie

pln

W miarę spadku wartości tradycyjnych czynników wyróżniających usługi płatności, takich jak szybkość przetwarzania transakcji i dostępność, na wartości zyskuje użytkowość. Rozwiązania muszą sprostać konsumentom i ich oczekiwaniom, dlatego branża płatnicza coraz częściej czerpie z innowacji dostarczanych przez fintechy. Współpraca jest swoistą symbiozą, ponieważ startupy potrzebują skali…

Wykorzystanie technologii AI w poprawie customer experience (CX)

business intelligence, nowy ład

Według analizy przygotowanej przez firmę badawczą IDC[i] na zlecenie Liferay, do 2021 r. 30% przedsiębiorstw będzie wykorzystywać sztuczną inteligencję i zaawansowaną analizę danych, aby wprowadzać innowacyjne działania związane z doświadczeniem klienta. Sztuczna inteligencja odgrywa ogromną rolę w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Programy i usługi AI pomagają w wielu sektorach, od gromadzenia i przetwarzania…