Tag Adyen

Handel przyszłości: 37% Polaków korzysta z e-commerce i sklepów stacjonarnych równie chętnie

e-commerce, sklep, sprzedaż, kup teraz, MŚP

Jeszcze niedawno rynek e-commerce i handel tradycyjny postrzegano jako dwa konkurujące światy. W 2025 roku ten podział traci rację bytu – decyzje zakupowe Polaków coraz częściej wynikają z bieżącej potrzeby, a nie preferencji jednego kanału. Jak wynika z najnowszego badania „Adyen Index: Retail Report 2025”, aż 37…

Cyberbezpieczeństwo w e-commerce: konsumenci nadal nieufni wobec biometrii

biometria, uwierzytelniania biometrycznego, Cisco

Pomimo rosnącego zagrożenia cyberatakami i oszustwami internetowymi, aż 30% polskich konsumentów nie zamierza korzystać z biometrycznych metod uwierzytelniania – wynika z najnowszego raportu Adyen Digital Report 2024. Jednocześnie rośnie liczba ofiar cyberprzestępczości zarówno wśród klientów, jak i sprzedawców. Czy e-commerce jest gotowy sprostać tym wyzwaniom? Konsumenci a bezpieczeństwo…

BMW i Aadyen rozszerzają globalną współpracę

BMW, Adyen, DeepSeek

Adyen oraz Grupa BMW ogłosili rozszerzenie swojego partnerstwa, które obejmuje nie tylko e-commerce, ale także punkty sprzedaży (POS). Jest to rezultat kilkuletniej, udanej współpracy obu firm w zakresie rozwiązań płatniczych online, której celem było podniesienie jakości doświadczeń zakupowych klientów BMW na całym świecie. Dotychczas Adyen wspierał globalny e-commerce…

Adyen zaskakuje wynikami – zysk rośnie o 32%, akcje w górę

wydatki na It, wykres, finanse, adyen

Firma płatnicza Adyen odnotowała znaczący wzrost wartości swoich akcji o 12% po opublikowaniu wyników finansowych za pierwsze półrocze 2024 roku, które przewyższyły oczekiwania analityków. Wzrost ten był napędzany m.in. przez zwiększenie udziału rynkowego oraz ograniczenie tempa zatrudniania. W obliczu trudnej sytuacji makroekonomicznej, sektor płatności cyfrowych zmaga się…

Sztuczna inteligencja w handlu – między potencjałem a praktyką

retail, handel, sztuczna inteligencja, zebra technologies

Prawie połowa retailerów w Polsce używa sztucznej inteligencji do ochrony przed oszustwami, duża część wprowadza kasy samoobsługowe, a inni inwestują w chatboty. Mimo kontynuowania rozmów, aspekt wdrażania AI na rzecz dalszego rozwoju w handlu często zatrzymuje się na etapie koncepcyjnym, w którym główne pytanie to „co”, a nie „jak”. Niemal połowa firm z branży…

Czas promocji: Polski handel walczy o klienta przez cały rok

handel, płatności

Połowa Polaków spędza obecnie więcej czasu na poszukiwaniu najlepszych okazji cenowych. Batalia o klienta trwa, więc Polski handel dwoi się i troi, szykując promocje przez cały rok. 50 proc. przedsiębiorców podkreśla jednak, że jest obecnie w lepszej sytuacji dzięki działalności na międzynarodowych rynkach, gdzie krajobraz handlowy ma nieco korzystniejsze…

Era przestępczości w płatnościach vs. SI

ecommerce, cyberbezpieczeństwo, Akamai, Advatech

Z badań LexisNexis wynika, że od końca zeszłego roku 60 proc. ataków, których celem było przejęcie środków finansowych, dotyczyło urządzeń mobilnych, a 40 proc. komputerów stacjonarnych i laptopów. Z kolei badanie Adyen ujawnia, że jedynie połowa polskich sprzedawców ma wdrożone rozwiązanie do silnego uwierzytelniania klientów. Rosnąca liczba oszustw to realne zagrożenie…

Handel polubił zarządzanie danymi. Tak jak klienci

sklep, galeria, handlowa, handel

Rabat za kolejne zakupy? Informacje o promocjach na produkty z listy życzeń? 40proc. polskich klientów lubi, gdy sprzedawcy oferują im spersonalizowane reklamy lub sugestie. Z drugiej strony zaledwie 22proc. właścicieli biznesów wykorzystuje informacje o płatnościach do prowadzenia kampanii marketingowych dostosowanych do konkretnej grupy konsumentów. Jeżeli klient wyraził już zgodę na udostępnienie informacji,…

30 proc. klientów podzieli się z marką danymi… jeśli dostanie coś w zamian

przesyłanie

Analiza danych to jedno z kluczowych działań jakie może być podejmowane przez sprzedawców w celu poprawy wydajności, zwiększenia współczynnika konwersji i wzrostu sprzedaży. Jednak mimo tego, że większość detalistów zdaje sobie sprawę z konieczności tego działania, jedynie 23proc. wykorzystuje dane o płatnościach do zrozumienia tego, jak i kiedy kupują ich…

Najgorętszy okres w e-handlu zwiększy aktywność cyberprzestępców

sklep-internetowy-na-platformie-drupal, e-commerce, rynek online, e-handlu, wycieku danych

Z końcem października, będącego miesiącem cyberbezpieczeństwa, rozpoczyna się najgorętszy okres w handlu – zarówno dla sprzedawców, jak i oszustów, którzy czekają, by wykorzystać niedopatrzenia, czy luki w zabezpieczeniach. Wraz ze wzrostem popularności zakupów online oraz zbliżającym się szczytem handlowym, nadchodzi ostatni moment, aby właściciele sklepów zapewnili bezpieczeństwo swoim klientom.…