Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Wrocławski deweloper gier skierowanych głównie na urządzenia mobilne już od pewnego czasu informował o planach przeniesienia. Dzisiaj spółka robi duży krok w kierunku głównego parkietu i prospekt emisyjny. Emisja do 100 tys. akcji ma przynieść środki na rozwój biznesu – w tym wejście w nowy segment gier z rewolucyjnymi tytułami. Inwestorzy indywidualni mogą składać zapisy po cenie maksymalnej wynoszącej 60,00 zł za akcję.
22 czerwca 2018 roku Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny studia T-Bull S.A., które po opublikowaniu dzisiaj – 27 czerwca 2018 roku, planuje emisję do 100 tys. akcji serii F, które będą stanowiły do 8,2% udziału w kapitale spółki. Zakładając powodzenie emisji, liczba akcji spółki wzrośnie z 1,124mln do 1,224mln. Emisja akcji nastąpi w formie subskrypcji otwartej przeprowadzanej w drodze oferty publicznej bez prawa poboru.
– Przeniesienie notowań na główny parkiet giełdy to jeden z najważniejszych kamieni milowych w naszej długoterminowej strategii rozwoju spółki – mówi Damian Fijałkowski, współzałożyciel i członek Zarządu T-Bull S.A. – Ten krok pozwoli nam na ugruntowanie pozycji rynkowej i mocną inwestycję w przyszłość. Niezmiennie pozostajemy pasjonatami tego, co robimy, a nasi współpracownicy dzielą nasze wartości. Skala tego, co robimy musi jednak stale wzrastać. – dodaje.
T-Bull jeszcze trzy lata temu mógł pochwalić się przychodem na poziomie 6,8 mln PLN. W zeszłym roku ta wartość była już ponad dwukrotnie wyższa osiągając blisko14,3 mln PLN przychodu.
Studio deweloperskie T-Bull S.A. założone w 2010 roku specjalizuje się w tworzeniu gier na platformy mobilne, oparte na modelu (F2P). Spółka w swoim portfolio ma około 200 aplikacji publikowanych, w tym dwie topowe produkcje, którymi są Top Speed i Moto Rider GO. Specjalnością wrocławian są gry wyścigowe i FPS, które możemy znaleźć we wszystkich najważniejszych sklepach związanych z urządzeniami mobilnymi.
– Jako firma zaczynaliśmy od niewielkiego pokoiku, gdzie pracowaliśmy w dwie osoby. Dzisiaj zatrudniamy 55 pracowników i staramy się tworzyć nowoczesną i kreatywną przestrzeń dla całej załogi. Specjalizujemy się w produkcji gier na urządzenia mobilne, jednak nie zawsze tworzyliśmy gry typu F2P. Pamiętam, że na swojej pierwszej grze w ciągu tygodnia od premiery zarobiliśmy jedynie 70 centów, a na kolejnej – 3 dolary. Kilka lat później chwaliliśmy się już pierwszą setką milionów pobrań. Dzisiaj to ponad 329 300 000 – mówi Grzegorz Zwoliński, Prezes Zarządu i współzałożyciel studia T-Bull S.A
W ostatnim czasie spółka z Wrocławia zapowiedziała kontynuację jednej ze swoich najpopularniejszych gier, czyli Top Speed 2. Produkcja ma być dostępna pod koniec tego roku. W między czasie jednak, T-Bull skupia się na rozwoju biznesowym.
T-Bull S.A. jest notowana w alternatywnym systemie obrotu NewConnect od 2016 roku. Doświadczenia giełdowe spółki komentuje Damian Fijałkowski:
– Dużo nauczyliśmy się od czasu wejścia na NewConnect. Zdajemy sobie sprawę, iż kapitał od inwestorów musi zarabiać. Dlatego dziś szczególną uwagę poświęcamy monetyzacji, która w kluczowym dla nas segmencie gier F2P stanowi fundament płynności na rynku. Sięgamy po kapitał, który będzie inwestycją w nową odsłonę naszego studia, czyli nowy gatunek rozgrywki oraz atrakcyjny dla graczy tryb multiplayer. Jesteśmy pasjonatami i dzielimy się tym z naszymi graczami – to kluczowy element sukcesu T-Bull S.A.
Od kilku miesięcy firma udostępnia cykliczne raporty, które pozwalają kontrolować zainteresowanie rynku produktami T-Bull S.A. Z ostatniego analitycznego raportu dowiadujemy się, że T-Bull może pochwalić się już łączną liczbą pobrań w wysokości blisko 330 milionów w ponad 230 krajach na całym świecie. W samym maju ta liczba wynosi ponad 7,5 miliona.
Spółka działa na rosnącym w dwucyfrowym tempie rynku gier mobilnych. Zgodnie z najnowszym (1Q18) updatem raportu rynkowego Newzoo, wartość rynku gier mobilnych w 2017r. wyniosła 70mld USD, co stanowiło 46% całości rynku gier na świecie. Szacunki Newzoo podają, że udział gier mobilnych już w 2018r. powinien przekroczyć 50% wartości całego rynku gier i rosnąć w tym roku w tempie 25%. W kolejnych latach rynek gier mobilnych powinien utrzymać dwucyfrowe tempo wzrostu, by finalnie w 2021r. przekroczyć barierę 100mld USD.
Wysoka liczba pobrań gier wydanych przez T-Bull S.A. w połączeniu ze środkami z emisji 100 tysięcy akcji pozwoli uzyskać spółce środki na rozwinięcie kompetencji w zakresie tworzenia dobrze monetyzujących się gier oraz o rozwinięcie mechanik trybu multiplayer, które zgodnie z przewidywaniami zarządu powinni przełożyć się na większa atrakcyjność wydawanych gier.
– Zaawansowany tryb multiplayer to w dzisiejszych czasach element niezbędny w grach mobilnych. Dla przykładu po wdrożeniu wstępnej wersji systemu dla wielu graczy w grze Top Speed zaobserwowaliśmy prawie dwukrotny wzrost liczby nowych pobrań każdego dnia, który utrzymuje się na stałym poziomie już od dłuższego czasu. – komentuje Grzegorz Zwoliński. – Możliwość porównywania wyników, współzawodnictwa, czy też wręcz przeciwnie – grania ze znajomymi, tworzeniu stałych grup czy gildii to dla nas must have w kolejnych produkcjach – dodaje.
Głównym celem spółki na najbliższe lata jest znalezienie się w czołówce najlepszych producentów gier mobilnych na świecie, a także poszerzanie swojego portfolio. W dalszym okresie deweloper myśli o wejściu na rynek PC i konsol. Ponadto, nieprzerwanie T-Bull inwestuje w rozwój swoich rozwiązań technologicznych i optymalizacja modelu biznesowego. Przykładem może być projekt G-CAMP realizowany ze środków pozyskanych w ramach programu GAMEINN.
Do końca tego roku gracze mają dostać w swoje ręce kontynuację flagowej produkcji T-Bull S.A., czyli Top Speed 2. Jednak wraz z publikacją prospektu, spółka ogłosiła jeden ze swoich najbardziej ambitnych projektów gamingowych w postaci gry THE. Produkcja ma być połączeniem team battlera z city builderem, czyli grą z gatunku, które w branży jest jednym z najlepiej monetyzujących się wśród wszystkich dostępnych na platformach mobilnych. To co prawda zupełnie nowe wyzwanie dla T-Bulla, jednak innowacja załodze z Wrocławia nie jest, ani straszna, ani obca. Tytuł opierać się będzie na strategicznej mechanice w połączeniu z rozbudowanym trybem mutliplayer, pozwalającym na rywalizację z innymi graczami w czasie rzeczywistym na całym świecie. Sama rozgrywka ma polegać za głęboko przemyślanym rozbudowywaniu własnej społeczności na zajętych terenach, podboju nowych ziem oraz walkach i dyplomacji z innymi graczami. Gra docelowo planowana jest na początek roku 2020r, a praca nad nią mają rozpocząć się najwcześniej w roku 2019.
Dotychczas spółka osiąga duże wolumeny pobrań produkowanych gier, mogąc pochwalić się blisko 330 milionami ściągnięć ich produktów. Najpopularniejszą platformą, na której dostępne są gry T-Bull jest system Android ze sklepem Google Play, który odpowiada za blisko 65% łącznej ilości pobrań . Następnie są to odpowiednio: Apple App Store, Windows Store, Amazon AppStore, BlackBerry World i inne.
W ostatnim czasie T-Bull S.A. w ramach konkursu „GameINN” z NCBiR dostał dofinansowanie na opracowanie platformy „G-Camp” służącej do zarządzania treścią, zasobami graficznymi oraz interakcjami w multiplatformowych grach mobilnych. Wartość projektu opiewa na 6,2 mln PLN, z czego kwota dofinansowania z NCBiR to 4,3 mln PLN.
Mając za sobą wyniki, które od wielu miesięcy utrzymują się na wysokim poziomie, stałe wsparcie partnerów biznesowych w postaci kluczowych sklepów na platformach mobilnych, budżet z konkursu „GameINN” oraz ambitne plany na przyszłość, T-Bull S.A. może bez kompleksów patrzeć w przyszłość i realizować kolejne założenia ogłoszone w dzisiejszym prospekcie emisyjnym.