Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Z badania wynika, że w ubiegłym roku gwałtownie (o 16 proc.) wzrosła liczba zarówno ataków DdoS, jak i działań przestępczych, w których wykorzystano luki w zabezpieczeniach terminali POS. Liczba ta sugeruje, że niezależnie od tego, jakie kampanie cyberprzestępcy planują w tym sezonie, prędzej czy później prawdopodobnie przeprowadzą atak DDoS lub wykorzystają luki w zabezpieczeniach systemów obsługujących płatności kartowe u sprzedawców detalicznych.
W szczególności, w 2017 roku miała miejsce seria głośnych incydentów naruszenia bezpieczeństwa systemów płatniczych znanych marek: od Chipotle po Hyatt Hotels, a ostatnio Forever 21. Ponadto w trzecim kwartale 2017 roku odnotowano również znaczący wzrost liczby i zasięgu geograficznego ataków DDoS w ramach sieci zainfekowanych urządzeń (tzw. botnetów), których cele były zlokalizowane w 98 krajach (w porównaniu z 82 krajami w II kwartale) — tak wynika z najnowszego raportu opartego na danych analitycznych dotyczących ataków DDoS.
Sytuacja ta będzie miała ogromne znaczenie dla firm zajmujących się sprzedażą detalicznegą oraz elektroniczną w okresie intensywnej sprzedaży w okolicach świąt Bożego Narodzenia. Podczas gdy kupujący szykują się do polowania na okazje, sprzedawcy spodziewają się wyższych dochodów. Tym samym będą stanowić lukratywny cel, jeśli cyberprzestępcom uda się przepuścić na nich skuteczne ataki DDoS w celu uzyskania okupu lub w ramach nieczystej konkurencji, wykorzystać systemy POS jako punkt wejścia dla ataków ukierunkowanych lub ukraść dane uwierzytelniające klientów oraz pieniądze.
Zważywszy na tegoroczny wzrost liczby tego typu ataków zalecamy firmom – w szczególności sprzedawcom detalicznym – aby zachowały czujność w sezonie świątecznym, kiedy istnieje perspektywa większych zarobków dla cyberprzestępców poprzez wykorzystanie systemów płatniczych czy ataków DDoS. Cyberprzestępcy mogą zażądać okupu lub po prostu uniemożliwić organizacji handel, powodując tym samym utratę przychodów oraz klientów, a często także reputacji. Jednak oprócz oczywistych zagrożeń okres przedświąteczny to również dobra okazja, aby firmy pomyślały o własnej ochronie, kształtując swoją kulturę cyberbezpieczeństwa i inwestując w odpowiednie technologie – powiedział Alessio Aceti, szef działu odpowiedzialnego za rozwiązania korporacyjne, Kaspersky Lab.
Aby nie narazić się na obniżenie przychodów w nadchodzącym sezonie wyprzedaży świątecznych, sprzedawcy detaliczni i organizacje zajmujące się handlem elektronicznym mogą zabezpieczyć się przy pomocy różnych rozwiązań, dostosowanych do ich specyficznych potrzeb.