Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Content to jeden z elementów, który wpływa na pozycjonowanie stron i sklepów. Teksty oceniają zarówno użytkownicy, jak i roboty Google. Zastanawiasz się, jak tworzyć skuteczne treści SEO? Jak pisać, by wpływać na pozycjonowanie i zapewnić sobie wysoką pozycję w topie? Jeśli szukasz odpowiedzi na te pytania, koniecznie przeczytaj nasz poradnik.
Dlaczego jedne teksty działają a inne nie? Optymalizacja stron pod względem technicznym to jeden aspekt. Drugim, niezwykle istotnym jest content. Dobrze przygotowane treści wpływają na indeksowanie witryny wyżej w wynikach wyszukiwania Google. Jaka treść rankuje? Do czynników rankujących można do nich zaliczyć m.in.:
Czym jest słowo kluczowe? To fraza, którą użytkownik (a więc i potencjalny klient) wpisuje w wyszukiwarkę Google. Może być ona ogólna, np. sklep z sukienkami, jak bardziej precyzyjna, np. sklep z sukienkami Poznań Łazarz, jak i szczegółowa, np. czarna sukienka w kwiaty z krótkim rękawem online. Pierwszy typ frazy, czyli szerokie słowo kluczowe w wynikach wyszukiwania pokazuje użytkownikowi sklepy z sukienkami, zarówno internetowe, jak i landing page sklepów stacjonarnych z całego kraju. Dopiero dookreślenie lokalizacyjne powoduje okrojenie wyników o pozycje, które są niezgodne z zapytaniem. Ostatnia wspomniana fraza kluczowa to najbardziej szczegółowy wariant – klient szuka konkretnego produktu lub grupy produktów – w wynikach wyszukiwarki wyświetlają się produkty lub kategorie produktowe.
Co zrobić, jeśli chcemy trafić przez pozycjonowanie zarówno do klienta, który wie, jakiej sukienki szuka, jak i tego, który nie ma jeszcze zdefiniowanych planów zakupowych, lub po prostu potrzebuje porady w zakresie fasonu? Odpowiedź jest jedna – najlepiej sprawdzają się teksty zoptymalizowane w obrębie całego sklepu internetowego: strony głównej, tekstów na kategorie, opisów produktów, jak i treści blogowych o charakterze poradnikowym.
Treści na stronie powinny być tworzone zarówno pod użytkowników, czyli potencjalnych klientów, jak i boty. Aktualnie najwyżej rankują teksty, które nie tylko zawierają frazy, ale i są naturalne. Przyjazne, merytoryczne i wyczerpujące dany temat treści lubią zarówno ludzie, jak i algorytm wyszukiwarki, dlatego tekst nie powinien być przesycony frazami. By pozycjonowanie strony www było skuteczne, słowa kluczowe powinny być wplecione naturalnie w treść.
Zbity blok testu, nawet najbardziej merytorycznego i najlepiej napisanego językowo, nie zachęca do czytania. Co zrobić, by stworzony content był przyjazny dla użytkownika? Wskazane jest stosowanie:
Użycie fraz bez ich odmiany to częsty błąd, podobnie jak zbyt duże nasycenie – wtedy od razu widać, że dany tekst powstał pod SEO. Algorytm Google indeksuje takie treści dużo niżej niż naturalny i przyjazny dla użytkownika content. Do częstych błędów w tekstach pisanych pod pozycjonowanie należą także:
Dokładna recepta na idealny tekst nie istnieje – pod enigmatycznym określeniem odpowiednie nasycenie i dobór fraz kluczowych za każdym razem kryje się inna wartość i wyraz. Dobór słów, a także częstotliwość ich stosowania w treści to działania, które powinny być poprzedzone dokładną analizą wyników wyszukiwania w kontekście konkurencji. Jedno jest jednak pewne – naturalne, merytoryczne i przyjazne dla użytkownika treści promowane są przez algorytm Google i to one wyświetlają się wyżej. Dlatego podczas tworzenia treści nie można myśleć tylko o SEO, ale też o kliencie. Dostarczenie mu rzetelnych informacji opisanych w ciekawy sposób i uzupełnionych o frazy sprawi, że tekst będzie wartościowy zarówno dla klienta, jak i Google.
Artykuł powstał przy współpracy z Agencją Widoczni
Artykuł sponsorowany