Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Pracownicy jeszcze nigdy nie byli bardziej wymagający wobec swoich pracodawców. Dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, zoptymalizowane procesy i respektowanie niestandardowych godzin pracy coraz częściej stanowią standardowe oczekiwania. Firmy, które chcą zatrudnić najlepszych kandydatów na rynku muszą wykazać się dużą elastycznością. Ma to szczególne znaczenie w odniesieniu do najmłodszych pokoleń, które już funkcjonują bądź dopiero wkraczają na rynek pracy. Nowoczesne technologie to ich naturalne środowisko bez którego nie będą w stanie dobrze funkcjonować w organizacji. Takie wnioski wynikają z badań zrealizowanych na zlecenie Ricoh.
W związku z tymi trendami pracodawcy muszą skoncentrować się na stworzeniu odpowiedniej infrastruktury i innowacyjnego środowiska pracy. To w jakim zakresie firma jest przygotowana do zaoferowania dostępu do nowoczesnych narzędzi ma bardzo duże znaczenie dla jej wizerunku w oczach obecnych i przyszłych pracodawców. 62% z pracowników z 23 europejskich krajów, którzy wzięli udział w badaniu Ricoh uważa, że większe inwestycje w nowe technologie wyróżniają liderów runku.
Najmłodsze pokolenie ma bardzo dobrze sprecyzowane oczekiwania dotyczące swojego miejsca pracy. Wyniki badań „4 pokolenia w jednym miejscu pracy” zrealizowanych na zlecenie Ricoh pokazują, że dla generacji Z poza kwestiami finansowymi najważniejsze znaczenie ma: równowaga między życiem prywatnym a pracą (48%), możliwość pracy w zgranym zespole (47%), elastyczne godziny pracy (42%) oraz bezpieczeństwo zatrudnienia (42%). Dla porównania przedstawiciele Baby Boomers na pierwszym miejscu stawiają bezpieczeństwo zatrudnienia, a Milenialsi i pokolenie X równowagę miedzy życiem prywatnym a pracą. Dla najmłodszego pokolenia ogromne znaczenie ma również sens ich pracy – aż 34% wskazało, że znacznie bardziej atrakcyjne są dla nich firmy, w których praca pozwoli im zmieniać świat. Wśród Baby Boomers ten aspekt miał znaczenie dla 13%, a dla pokolenia X oraz Milenialsów odpowiednio 14% i 15%. Generacja Z przykłada dużo większą wagę do dostępu do nowoczesnych narzędzi technologicznych – 28%. Przedstawiciele starszych generacji wskazywali ten czynnik niemal 3-krotnie rzadziej (10%).