Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Nie jest dla nikogo tajemnicą, że we współczesnym biznesie każdego dnia trzeba się mierzyć z wyzwaniami związanymi z komunikacją. Największą trudność stanowi utrzymanie produktywności pomimo tego rodzaju przeszkód. Aby poznać największe bolączki, z jakimi mierzą się pracownicy i firmy, Plantronics we współpracy z Oxford Economics przeprowadził badania nad wpływem naszego skomunikowanego świata na zawodowe oraz prywatne życie pracowników i menadżerów. Oxford Economics przeprowadził wywiady z 600 szefami i 600 pracownikami. Wyniki zapewniły głęboki wgląd w badane grupy i dostarczyły interesujących spostrzeżeń na temat wpływu środowiska pracy na efektywność.
Część z poruszonych tematów ma ścisły związek z ideą, którą Plantronics określa jako Smarter Working — przystosowanie miejsca pracy tak, by zapewniało wysoką wydajność i satysfakcję z wykonywanej pracy. Rozdźwięk pomiędzy wyobrażeniami pracodawców a rzeczywistością, w jakiej funkcjonuje zwykły pracownik, okazał się jednym z największych zaskoczeń, jakie przyniosły badania.
Odkryliśmy, że pomiędzy perspektywą szefa a pracownika istnieje ogromna przepaść, szczególnie jeśli chodzi o kwestię przestrzeni biurowej, dostępnych rozwiązań technologicznych oraz równowagi między życiem prywatnym a pracą. Na przykład 63% szefów jest przekonanych, że ich pracownicy dysponują narzędziami, które pozwalają na ograniczenie czynników przeszkadzających w pracy. Jednak tylko 41% pracowników uznało, że ma dostęp do niezbędnych narzędzi. Innym przykładem rozdźwięku jest fakt, że 35% menadżerów uważa, że hałasy płynące z otoczenia powodują spadek satysfakcji pracowników, podczas gdy 53% zatrudnionych uważa, że hałas obniża ich zadowolenie z pracy i produktywność.
Zatem hałas, rozpraszające czynniki i brak właściwych narzędzi pracy, podobnie jak konieczność pracy po godzinach, stanowią znacznie większy problem, niż sądzą menadżerowie. Firmy, które zdadzą sobie z tego sprawę i potraktują ją poważnie, będą miały większą szansę na znalezienie sposobów radzenia sobie z nimi.
Firmy mogą podjąć kilka kroków, by poprawić produktywność i satysfakcję oraz zmniejszyć rozdźwięk pomiędzy zarządzającymi a ich zespołami. Po pierwsze powinny znaleźć sposób na hałas. Dobrym rozwiązaniem jest wyposażenie pracowników narzędzia takie jak słuchawki tłumiące odgłosy otoczenia i redukując rozpraszające czynniki. Dzięki lepszej koncentracji wzrasta produktywność. To z kolei zmniejsza prawdopodobieństwo, że pracownik będzie musiał zostawać po godzinach.
Pracodawca może również dać członkom swego zespołu możliwość wyboru miejsca pracy. Wielu pracowników potrzebuje innych przestrzeni do współpracy, koncentracji i kreatywności o różnych porach. Jeśli szefowie podejdą bardziej elastycznie do kwestii organizacji miejsca pracy, dając pracownikom możliwość wyboru stanowisk sprzyjających różnym aktywnościom i eliminujące rozpraszające czynniki, jest duża szansa, że spowoduje to wzrost produktywności i satysfakcji.
Obecnie wszystko sprowadza się do tego, że pracownicy i kadra zarządzająca mają inne pojęcie o tym, jak wygląda i jak powinno wyglądać środowisko pracy. Dzięki odpowiedniemu planowaniu i właściwym narzędziom rozdźwięk pomiędzy pracownikami a menadżerami może zostać wyeliminowany.