Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Chińska marka Huawei kojarzy się szerokiemu gronu odbiorców jako producent smartfonów, ale, jak się okazuje, świetnie radzi sobie również w sektorze Enterprise, gdzie współpracuje z S4E. O przebiegu współpracy obu firm oraz o zmianach i konieczności nadążenia za nimi rozmawiamy z Piotrem Gastołem, Huawei team leader, S4E.
BrandsIT: Jak układa się współpraca pomiędzy S4E a Huawei?
Piotr Gastoł: Cztery lata temu objąłem funkcję Team Lidera zespołu Huawei Enterprise w S4E S.A.
Od tamtego czasu buduję zespół, który jest obecnie moją największą dumą i niesamowitym wsparciem w codziennej pracy.[signinlocker]
Początki, jak zawsze nie były łatwe. Różnice w podejściu do prowadzenia biznesu były dla obu stron wyzwaniem. Dzisiaj mamy bardzo dobrze wypracowany model współpracy, co owocuje zadowoleniem partnerów i tym samym dynamicznym wzrostem zamówień. Efekty naszej pracy zaczęliśmy obserwować już na przełomie 2016 / 2017r. Osiągaliśmy wzrosty mimo trudnej sytuacji rynkowej. Byliśmy konsekwentni i mieliśmy wizję. To się opłaciło. Po czterech latach ciężkiej pracy nasz pion jest liczącą się siłą w strukturze S4E S.A.
Nieskromnie dodam, że rok do roku zaliczamy widoczne wzrosty. Skupiliśmy się maksymalnie na pozyskiwaniu nowych partnerów. Codziennie pomagamy im rozwiązywać problemy biznesowe i technologiczne ich partnerów. Branża IT przechodzi niesamowitą transformację, jednak spokojnie i z optymizmem patrzymy w przyszłość.
BrandsIT: Co może Pan powiedzieć o produktach, które w swojej ofercie ma S4E?
Piotr Gastoł: Portfolio Huawei Enterprise, jest naprawdę potężne. Wkładamy masę wysiłku w poznanie spektrum produktów, które mamy w sprzedaży. Jesteśmy gotowi na każde wyzwanie od strony technicznej i serwisowej.
Od strony handlowej dotknęliśmy już każdego produktu Huawei Enterprise. W wielu miejscach świadczymy usługi serwisowe. Mamy na pokładzie fachowców, którzy „wgryzają” się w produkt. Znają każdą jego zaletę i możliwości wykorzystania w danym projekcie.
Powołując się na opinie inżynierów i odnosząc się do zgłoszeń serwisowych, których mamy niewiele w stosunku do realizowanych z partnerami projektów, mogę stanowczo stwierdzić, że produkty które oferujemy reprezentują doskonałą relację jakości do ceny i mogą spokojnie konkurować z najlepszymi technologiami na rynku.
Dynamika rozwoju i nakłady na R&D firmy Huawei są zauważalne za całym świecie. Konkurencja czuje na plecach oddech chińskiego smoka.
BrandsIT: Jakie korzyści może wynieść integrator ze współpracy z S4E?
Piotr Gastoł: Przede wszystkim jesteśmy naturalnym suportem dla prowadzenia biznesu w Polsce z ogromną korporacją jaką jest Huawei. Gwarantujemy pełne wsparcie techniczne i projektowe dla oferowanych rozwiązań z sektora Enterprise. Oprócz wsparcia sprzedażowego i technologicznego oferujemy pełne wsparcie partnerów pod kątem marketingowym, prawnym i finansowym. Dzisiaj wiemy jak poruszać się w biznesie tego Dostawcy.
Oczywiście jest to pochodna bliskiej współpracy z nimi, rozumieniem zasad funkcjonowania chińskiej organizacji i jej filozofii biznesu.
Gwarantujemy również zabezpieczenie projektu. Można powiedzieć, że to jest tak na prawdę najważniejsze w kwestii naszej pracy z partnerami.
BrandsIT: Rynek zmienia się bardzo dynamicznie. W jaki sposób S4E chce nadążyć za zmianami, które następują?
Piotr Gastoł: Stawiamy przede wszystkim na rozwój kanału partnerskiego. To dla nas jest i będzie priorytetem. Współpraca musi być jasna, przejrzysta i bezpieczna dla Partnerów. Pamiętajmy, że rolą dystrybutora VAD jest rozwiązywanie każdego problemu biznesowego i technicznego, na który napotyka Partner. Wiernie się tego trzymamy.
Naszym celem jest stworzenie szerokiej sieci Partnerów Huawei w Polsce. Chcemy nadal rozwijać obszary współpracy z firmami, które już zaufały nam i produktom Huawei Enterprise.
BrandsIT: W jaki sposób S4E zamierza realizować te założenia? Jakie działania zostaną podjęte w tym roku?
Piotr Gastoł: Przewidujemy szereg różnego rodzaju działań szkoleniowych. Między innymi spotkania warsztatowe z Partnerami, szkolenia działów handlowych, działów technicznych, a także wspólne prowadzenie projektów i przekonywanie Partnerów, że z Huawei po prostu warto współpracować.
Na przestrzeni prawie czterech lat istnienia naszego Pionu w S4E S.A, można dostrzec globalną zmianę w podejściu naszych Partnerów do marki Huawei. Obecnie mamy bardzo dużą grupę Partnerów, którzy się do nas sami zgłaszają, co oznacza, że ten rynek widzi cały wachlarz zalet i potencjał biznesowy tej marki. Świat zaczyna z zazdrością patrzeć na innowacyjność
i elastyczność, którą zaskakuje nasz Dostawca.
Mimo, że nie ma to bezpośredniego związku z Enterprisem, to jednak udział Roberta Lewandowskiego w spotach reklamowych Huawei znacznie wpłynął na wysokie pozycjonowanie marki. Takie elementy również nam pomagają w budowaniu wspólnie silnego wizerunku marki na rynku polskim.
Jesteśmy zmotywowani aby nadążyć za dynamicznym tempem zmian w branży. Wiem, że z chińską marką nam się to uda.[/signinlocker]