Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Rosnące oczekiwania klientów dotyczące jakości obsługi, cen czy możliwości personalizacji produktów to ważne trendy, które odgrywały i nadal będą miały duże znaczenie w kształtowaniu branży retail. To wnioski z badań zrealizowanych na zlecenie Ricoh. W projekcie wzięło udział 791 przedstawicieli kadry zarządzającej z branży handlowej z 23 europejskich krajów.
Obok oczywistych kwestii takich jak: niższe ceny (74 proc.), wyższa jakość produktów (74 proc.), według badanych na znaczeniu zyskuje możliwości personalizacji produktów (74 proc.). 62 proc. dostrzega natomiast rosnące znaczenie jakości obsługi klienta i budowania pozytywnego doświadczenia. Są też świadomi faktu, że dla wielu konsumentów ten aspekt ma i zyskuje nawet większe znaczenie niż jakość oferowanego produktu.
Konieczność bardzo szybkiej reakcji na potrzeby klienta stawia zupełnie nowe wyzwania przed branżą retail. Ta musi zadbać o poprawę standardów obsługi klienta i większą personalizację swojej komunikacji. To, w jaki sposób firma wywiąże się z tego zadania będzie miało ogromne znaczenie dla zdobycia i utrzymania lojalności klienta. Dlatego tak ważne jest posiadanie odpowiednich instrumentów, które pozwolą na efektywne korzystanie z danych. W sytuacji, gdy konsument chce uzyskać natychmiastową odpowiedź nie uda się spełnić tego warunku bez wprowadzenia nowoczesnych narzędzi do automatyzacji, elektronicznego obiegu dokumentów czy możliwości szybkiego sprawdzenia danych w cyfrowym archiwum. Gromadzone dane stanowią również bardzo ważny zasób w procesie planowania strategicznego.
Według badań Ricoh źle zaplanowana komunikacja wiąże się nie tylko z niepotrzebnie ponoszonymi kosztami finansowymi, ale odbija się również na wizerunku i przyczynia się do spadku zaufania do danej marki czy organizacji. Dla dużej części konsumentów jest bowiem jednoznaczna z nieodpowiednim wykorzystaniem ich danych.