Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

MuleSoft, spółka zależna Salesforce oraz dostawca czołowej platformy integracyjnej i API, zaprezentował kolejną wersję raportu „2022 Connectivity Benchmark Report”. Pokazuje on, że 70% przedsiębiorstw ma problemy z zapewnieniem w pełni kompleksowej obsługi użytkowników we wszystkich kanałach. Dane pokazują, że dzieje się to w czasie, gdy prawie trzy czwarte (72%) interakcji z klientami ma teraz charakter cyfrowy. Wraz z przyspieszeniem cyfryzacji przedsiębiorstwa mogą stracić średnio 7 mln dolarów (6 846 979 USD) przychodów, jeśli nie uda im się zrealizować projektów związanych z transformacją cyfrową.
Aby móc rozwijać się w dzisiejszym konkurencyjnym środowisku biznesowym, firmy muszą zapewniać kompleksową obsługę cyfrową – zarówno klientom, jak i pracownikom.
– W tym całkowicie cyfrowym świecie klienci i pracownicy oczekują prawdziwie kompleksowej obsługi – powiedział Brent Hayward, dyrektor generalny MuleSoft. – Jednak odseparowane od siebie aplikacje i dane nadal utrudniają obsługę klientów i transformację cyfrową, a obecnie kosztują przedsiębiorstwa miliony dolarów rocznie. Firmy muszą być w stanie łatwo integrować rosnącą liczbę aplikacji i źródeł danych, aby automatyzować swoją działalność, zapewniać bezproblemową obsługę cyfrową oraz przyspieszać swój rozwój.
Raport „2022 Connectivity Benchmark Report”, oparty na globalnym badaniu przeprowadzonym wśród 1050 dyrektorów i decydentów ds. IT, podkreśla wyzwania i możliwości stojące przed firmami, które chcą wykorzystać potencjał swoich danych, aby zapewniać zautomatyzowaną i bezproblemową obsługę.
Aplikacje znajdują się w centrum cyfrowej transformacji i wysiłków zmierzających do poprawy obsługi użytkowników. Średnio przedsiębiorstwa korzystają z 976 pojedynczych aplikacji (w porównaniu z 843 rok temu). Jednak średnio tylko 28% z tych aplikacji jest zintegrowanych, co wskazuje na to, że wciąż istnieją ogromne możliwości poprawy obsługi użytkowników. Z raportu MuleSoft wynika, że:
Silosy danych pozostają istotną barierą w zapewnianiu zintegrowanej obsługi użytkowników, przy czym liczba przedsiębiorstw wskazujących je jako wyzwanie (90%) utrzymuje się na niezmienionym poziomie w stosunku do roku ubiegłego. Wnioski z raportu:
Pomimo wymienionych problemów z integracją zdecydowana większość (98%) firm korzysta z interfejsów API. Wykorzystując je do łączenia danych i aplikacji, przedsiębiorstwa mogą dokonać cyfrowej transformacji w bardziej zrównoważony sposób i przyspieszyć osiągnięcie sukcesu w biznesie. Ponadto w raporcie zwrócono uwagę na następujące kwestie:
– Cyfrowa elastyczność jest niezbędna do przeprowadzenia udanej transformacji. Pozwala firmom na wprowadzanie innowacji na dużą skalę, szybsze realizowanie nowych projektów oraz zapewnianie obsługi, której oczekują klienci – powiedział Kurt Anderson, dyrektor zarządzający i lider transformacji API, Deloitte Consulting LLP. – Nowoczesna strategia, która łączy integrację, zarządzanie interfejsami API i automatyzację, jest kluczowa dla osiągnięcia elastyczności cyfrowej. Umożliwia przedsiębiorstwom łatwe łączenie i integrowanie danych, aplikacji i urządzeń w celu tworzenia nowych możliwości cyfrowych i realizowania projektów transformacji.
Raport „2022 Connectivity Benchmark Report” został opracowany we współpracy z firmą Deloitte Digital, która wraz z Mulesoft może pomóc działom IT w różnych branżach sprostać stale zwiększającemu się zapotrzebowaniu na łączenie danych i tworzenie możliwości transformacji biznesowej. Aby zapoznać się z pełnym raportem „2022 Connectivity Benchmark Report” firmy MuleSoft, pobierz go tutaj.
Metodologia
W siódmej edycji raportu „Connectivity Benchmark Report” firma MuleSoft, we współpracy z Vanson Bourne, przeprowadziła badanie wśród 1050 liderów IT z globalnych przedsiębiorstw. Celem badania było ustalenie, jakie korzyści przedsiębiorstwa faktycznie uzyskują dzięki transformacji cyfrowej, oraz poznanie najbardziej skutecznych strategii liderów IT w zakresie realizacji celów transformacji cyfrowej. Badanie online było prowadzone od października 2021 r. do listopada 2021 r. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Holandii, Australii, Singapurze, Hongkongu i Japonii. W badaniu wzięli udział tylko odpowiedni kandydaci, którzy zostali zweryfikowani w wyniku rygorystycznego, wielopoziomowego procesu selekcji. Wszyscy respondenci pracują w przedsiębiorstwach z sektora publicznego lub prywatnego, zatrudniających co najmniej 1000 pracowników, i zajmują stanowisko kierownicze lub wyższe w dziale IT.
*Respondenci badania zadeklarowali, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy wydali średnio 9 491 188 USD na personel IT (zarówno na wynagrodzenia pracowników, jak i zewnętrznych wykonawców). Łącznie respondenci badania stwierdzili, że ich zespoły IT spędzają średnio 38,46% czasu na projektowaniu, budowaniu i testowaniu niestandardowych integracji. 2022: 9 491 188 USD x 38,46% = 3 650 311 USD
2021: 9 870 901 USD x 35,55% = 3 509 105 USD