Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Cyfrowi asystenci wykorzystujący mechanizmy AI są obecnie regularnie wykorzystywani przez setki milionów ludzi do sprawdzania prognoz pogody, generowania przypomnień o ważnych sprawach lub określenia trasy do celu. Nie było jednak dotąd na rynku wirtualnych asystentów pomagających w pracy.
W ciągu najbliższych kilku lat do zespołów pracowników w firmach dołączą boty wyposażone w sztuczną inteligencję, których zadaniem będzie zarządzanie komunikacją i organizacja spotkań. Ludzie, zamiast logistyką i konfiguracją systemów niezbędną do zorganizowania spotkania, będą mogli zająć się w pracy kreatywnymi zadaniami. Platforma Spark wyposażona w AI to przyszłość systemów do zarządzania organizacją spotkań biznesowych – powiedział Rowan Trollope, wiceprezes i Dyrektor Generalny Applications Group w Cisco.
Cisco Spark Assistant to innowacyjna usługa wprowadzona do platformy komunikacyjnej Cisco Spark. W odróżnieniu od sterowanych głosem asystentów cyfrowych ogólnego przeznaczenia, Cisco Spark Assistant ma jedno podstawowe zadanie: ułatwić nawiązywanie kontaktów służbowych i organizację spotkań biznesowych.
Cisco Spark Assistant został zaprojektowany, aby zredukować wszystkie uciążliwości związane z dołączeniem do wirtualnych spotkań. Po wydaniu polecenia głosowego, zarejestrowany w systemie Spark terminal wykonuje wszystkie czynności niezbędne do nawiązania indywidualnego połączenia lub uruchomienia wideokonferencji.
Cisco Spark Assistant będzie udostępniany w kilku etapach, poczynając od początku przyszłego roku. Początkowo będzie dostępny jako element najnowszej serii terminali Cisco Spark Room 70, które zastępują najpopularniejszy system wideokonferencyjny Cisco MX800. W miarę rozwoju jego funkcjonalności, Cisco Spark Assistant będzie udostępniany wszystkim użytkownikom i urządzeniom działającym w ramach platformy Cisco Spark.
„Hej, Spark. Dołącz do spotkania.”
„Hej, Spark. Chcę rozpocząć spotkanie.”
„Hej, Spark. Zaczynajmy.”
„Hej, Spark. Połącz mnie z moim pokojem do spotkań.”
„Hej, Spark. Połącz mnie z pokojem Wiktora.”
„Hej, Spark. Połącz mnie z Marią.”
„Hej, Spark. Zakończ spotkanie.”
Do dalszego rozwoju narzędzia Cisco Spark Assistant wykorzystane zostaną opinie użytkowników z pierwszej fazy testów oraz długoletnie doświadczenia Cisco w zakresie organizowania i przebiegu spotkań biznesowych. Systemy Cisco każdego roku obsługują ok 50 miliardów minut wirtualnych spotkań.
Spark Assistant wykorzystuje innowacyjne rozwiązania wideokonferencyjne już wcześniej opracowane przez Cisco, jak inteligentne sterowanie zbliżeniami, automatyczne śledzenie wypowiadających się osób oraz rozpoznawanie twarzy w czasie rzeczywistym. Dzięki takim funkcjom Cisco Spark Assistant wie kto wchodzi do pokoju konferencyjnego, kto z niego wychodzi, oraz kto w danym momencie mówi. W kolejnych fazach możliwości oprogramowania zostaną rozszerzone o takie funkcje jak automatyczne przypisywanie obiektów do wykonywanych działań lub tworzenie dokumentów zawierających podsumowanie spotkań.
– Cisco Spark Assistant;
– 70″ monitory 4K. Dostępne są wersje systemu z jednym lub dwoma monitorami;
– Eleganckie, nagradzane wzornictwo, oraz wysoka jakość audio i wideo;
– Cztery kamery 5k. W porównaniu do systemu MX800, w dwa razy mniejszej przestrzeni umieszczono 2 razy więcej kamer wideo. Jedna z nich przez cały czas rejestruje cały obszar pokoju konferencyjnego co pozwala na dynamiczny, inteligentny przegląd i kadrowanie obrazów. Kamery umożliwiają również rozpoznawanie twarzy i automatyczne zliczanie liczby uczestników spotkania.
– Cisco Spark Room 70 może funkcjonować lokalnie w firmie lub zostać zarejestrowany w systemie Cisco Spark wykorzystującym chmurę Cisco Collaboration Cloud.
Podstawowym elementem na bazie którego zbudowany został Cisco Spark Room 70 jest platforma NVIDIA Jetson, która umożliwiła inżynierom Cisco wykorzystanie mechanizmów AI do stworzenia intuicyjnego systemu oferującego inteligentne funkcje.