Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Narzędzie do profilowania grup klientów, system elektronicznych etykiet cenowych, zastosowanie Internetu Rzeczy w licznikach prądu, platforma szkoleniowa oparta na wirtualnej rzeczywistości – to tylko niektóre z projektów, nad którymi w najbliższym czasie Orange Polska będzie pracował z 9 start-upami wyłonionymi w ramach Orange Fab, we współpracy z zewnętrznymi akceleratorami Space3ac i Accelup oraz programem Poland Prize.
Współpraca z młodymi, ambitnymi startupami, tworzącymi dojrzałe rynkowo rozwiązania jest dla Orange ważna. Dlatego otwieramy się na inne profesjonalne akceleratory korzystające ze środków unijnych. Space3ac i Accelup pozwalają nam głębiej sondować rynek, dotrzeć do większej liczby start-upów a tym samym znaleźć najbardziej wartościowe rozwiązania. Program Poland Prize daje możliwość dotarcia także do projektów zagranicznych. Dzięki temu możemy się bardziej skupić na kwestiach merytorycznych i jak najlepszym dopasowaniu nowych rozwiązań do potrzeb biznesowych Orange – powiedziała Bożena Leśniewska wiceprezes ds. rynku biznesowego Orange Polska.
1. Placeme – narzędzie do definiowania grup potencjalnych konsumentów usług m.in. pod kątem zainteresowań i glokalizacji;
2. NMT – system elektronicznych etykiet cenowych;
3. Escoral – system ekranów informacyjnych e-ink umożliwiający personalizowanie przekazu;
4. Vizum Lab – system nadzoru sprzętu i pracowników;
5. Fabe – system bezpieczeństwa obszarów przemysłowych do wczesnego wykrywania i zapobiegania awariom oraz wypadkom;
6. PySense – moduły IoT do liczników elektrycznych, przesyłające zebrane dane na platformę chmurową;
7. Tricks – platforma Tutorial Online wspierająca wydajność pracowników;
8. VR Learning – platforma szkoleniowa oparta o technologię VR.
9. SentiSquare – rozwiązanie do analityki, klasyfikacji i dystrybucji tekstu, m.in. maili.
W ramach programów akceleracyjnych Space3ac i Accelup, w których Orange Polska jest odbiorcą technologii, start-upy mogą otrzymać do 200 tys. zł na wdrożenie swoich rozwiązań. Program Poland Prize nakierowany jest na wyszukiwanie innowacyjnych rozwiązań z zagranicy.
Start-upy oprócz mocnego zastrzyku finansowego na przeprowadzenie pilotażu u odbiorcy technologii, otrzymują szerokie wsparcie mentoringowe – nie tylko od Orange ale też dodatkowe płatne wsparcie rozwojowe z innych źródeł. Mają dostęp do infrastruktury Orange oraz możliwość integracji m.in. z innowacyjnymi platformami Live Objects i Flexible Engine. Zyskują ponadto przestrzeń co-workingową na spotkania z ekspertami lub przyszłymi klientami.
Orange Fab jest międzynarodowym programem dla start-upów stworzonym przez Orange. W Polsce wystartował w 2014 r., jako jeden z pierwszych akceleratorów na polskim rynku. Poza Polską obecny jest m.in. we Francji, Izraelu, Japonii, Hiszpanii, Senegalu, Kamerunie, Belgii i Luksemburgu, Jordanii oraz USA. W ramach programu start-upy mogą stać się partnerem biznesowym Orange, biorą udział w ważnych wydarzeniach branżowych i zyskują pomoc w wejściu na rynki w krajach, w których działa Grupa Orange.
Orange Fab planuje wzmocnić wymiar międzynarodowy programu. Start-upy otrzymują możliwość uczestniczenia w wydarzeniach zagranicznych. W najbliższym czasie planowany jest wyjazd na Demo Days jednego z chińskich akceleratorów, co da młodym firmom możliwość zaprezentowania się na tamtym rynku.
Od początku programu kilkadziesiąt projektów przeszło już lub jest w fazie testów, część z nich została wdrożona komercyjnie. Są to m.in. chatbot do komunikacji z klientem przez Messenger, system miejskiego inteligentnego oświetlenia, czy inteligentne meble miejskie (ławki solarne, kosze na śmieci, wiaty przystankowe).