Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Spółka Microsoft Corp. zaprezentowała Microsoft Viva Sales, nową aplikację środowiska pracy sprzedawcy. Viva Sales wzbogaca każdy system CRM danymi o zaangażowaniu klientów z Microsoft 365 i Microsoft Teams i wykorzystuje sztuczną inteligencję dla zapewnienia spersonalizowanych rekomendacji i wyników analiz dla sprzedawców, aby mogli być jeszcze bliżej swoich klientów. Pozwala to sprzedawcom w płynniejszy sposób personalizować swoje dane o zaangażowaniu klienta, co umożliwia szybsze zamykanie transakcji.
W obecnych czasach pracy hybrydowej, pracownicy mają wyższe wymagania od swoich pracodawców – od narzędzi, z których korzystają, aż po kwestię godzin pracy i lokalizacji, z której ją wykonują. Wszystkie te kwestie dotyczą szczególnie sprzedawców. Dzięki Viva Sales sprzedawcy mogą pozyskiwać istotne dane z całego pakietu Microsoft 365 i Teams bez potrzeby ich ręcznego wprowadzania i otrzymywać oparte na sztucznej inteligencji rekomendacje i przypomnienia – nie przerywając przy tym toku pracy. Viva Sales usprawnia środowisko pracy sprzedawcy poprzez wyświetlanie istotnych danych w odpowiednim kontekście w ramach narzędzia już używanego przez sprzedawców, co pozwala oszczędzać czas i zapewnia organizacji bardziej kompleksowy wgląd w klienta.
„Przyszłością sprzedaży nie jest nowy system, tylko zapewnianie informacji, których potrzebują sprzedawcy we właściwym momencie i kontekście, w obrębie narzędzi, które znają, by w ten sposób usprawnić ich środowisko pracy – powiedział Judson Althoff, wicedyrektor wykonawczy i dyrektor handlowy Microsoftu. – Naszym celem jest sprawianie, aby sprzedawcy mogli spędzać więcej czasu ze swoimi klientami – robimy to tworząc na nowo środowisko sprzedaży dzięki Viva Sales”.
„Sprzedawcy polegają na cyfrowych narzędziach do współpracy i zwiększania produktywności, aby łączyć się z klientami i zamykać transakcje, ale wiele z istotnych danych, które odkrywają dzięki tym narzędziom nie trafia do CRM – powiedział Paul Greenberg, założyciel i dyrektor zarządzający The 56 Group. – Microsoft podejmuje to wyzwanie oferując rozwiązanie, które jest uzupełnieniem dla systemu CRM. Viva Sales automatyzuje pracę, wychwytuje kluczowe informacje o kliencie i pomaga sprzedawcom wykonać swoje zadania do końca”.
Viva Sales jest rozwinięciem platformy Microsoft Viva, która ruszyła w zeszłym roku. Viva to zintegrowane środowisko pracownika, które łączy w sobie komunikację, wiedzę, szkolenia, zasoby i szczegółowe informacje, aby dać każdemu pracownikowi i zespołowi możliwość jak najlepszego wykonywania swojej pracy z dowolnego miejsca na świecie. Viva Sales to pierwsza aplikacja Viva oparta na rolach i zaprojektowana specjalnie dla sprzedawców.
Viva Sales zapewnia narzędzia dla sprzedawców, aby mogli wykonywać swoją pracę uzyskując szczegółowe informacje niezbędne dla kierowników sprzedaży. Podczas pracy sprzedawcy mogą oznaczać klientów w Outlooku, Teams lub w aplikacjach Office, takich jak Excel, a Viva Sales automatycznie przechwyci te dane jako rekordy klientów ze wszystkimi istotnymi danymi. Możliwość automatycznego wychwytywania danych o zaangażowaniu klientów na tym poziomie nie była dostępna wcześniej. Pozyskane w ten sposób dane można łatwo udostępniać członkom zespołu podczas wspólnej pracy w aplikacjach Office lub Teams bez ich przepisywania i sprawdzania w systemie CRM.
Dzięki zasobom danych i sztucznej inteligencji, Viva Sales rekomenduje kolejne kroki przeprowadzenia klienta przez lejek sprzedażowy, umożliwiając ustalanie priorytetów i następnych etapów i umożliwia sprzedawcom uzyskanie dostępu do całej historii i materiałów interakcji z klientem. Szczegółowe informacje o klientach prezentowane w czasie rzeczywistym zapewniają lepsze zrozumienie etapu pozyskiwania na jakim znajduje się dany klient i pozwalają na dalsze budowanie relacji.
Viva Sales zapewnia także rekomendacje oparte o sztuczną inteligencję, które pozwalają sprzedawcom zwiększyć zaangażowanie klientów – optymalizując doprowadzenie transakcji do końca poprzez prezentowanie następnych kroków podstawowych, przypomnień z możliwością działania i rekomendacji, które pozwalają przyspieszyć i zamknąć większą liczbę transakcji. Viva Sales wykorzystuje Context IQ, który miał swoją premierę zeszłej jesieni, aby zapewnić łączność istotnych treści pomiędzy aplikacjami i usługami Microsoftu – jak Dynamics 365 i Microsoft 365 – dzięki czemu sprzedawcy oszczędzają czas i nie odrywają się od pracy.