Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Choć Marketing Automation istnieje na polskim rynku od kilku lat, wiele osób wciąż nie wie, czym tak naprawdę jest. Warto usystematyzować wiedzę na ten temat i wyjaśnić, dlaczego zastosowanie automatyzacji marketingu w przedsiębiorstwach jest tak ważne.
Marketing Automation — definicja
Pojęcie Marketing Automation tłumaczony się na język polski, jako automatyzację marketingu. Jest to rozwiązanie pozwalające zbierać dane na temat zachowań i transakcji klientów i na tej podstawie kierować do odpowiednich osób odpowiednio dopasowane kampanie marketingowe w wielu kanałach. Oprogramowania Marketing Automation działają w oparciu o AI, machine learning i bazy danych z systemów wykorzystywanych w firmie, pozwalając automatyzować procesy marketingowe i sprzedażowe. Dzięki temu, znacząco skraca czas i ułatwia dotarcie do odbiorców ze spersonalizowanymi działaniami. Odpowiednio optymalizowane działania z zakresu Marketing Automation pozwalają skalować biznes i przynoszą firmom internetowym znaczące zyski.
Jak działa Marketing Automation?
W podstawowej formie, Marketing Automation działa w obszarach, związanych z tworzeniem bazy klientów i budowaniem relacji — od pozyskania, po utrzymanie klienta. W działaniach z zakresu automatyzacji marketingu powinni aktywnie uczestniczyć wszyscy pracownicy, a zwłaszcza osoby na stanowiskach marketingowych i sprzedażowych. Do powodzenia wdrożenia Marketing Automation konieczna jest współpraca zespołu, który ma nawet najmniejszy wpływ na to, w jaki sposób marka, produkt czy usługa będą postrzegane przez docelowego konsumenta.
Systemy Marketing Automation działają w taki sposób, że — na podstawie występujących zdarzeń i zachowań klientów — przyznawane są im automatycznie punkty, które sprawiają, że dany konsument trafia do konkretnego lejka marketingowo–sprzedażowego i realizowane są wobec niego wcześniej zaprojektowane, zautomatyzowane kampanie marketingowe.
Marketing Automation — zalety
Odpowiednio zaprojektowane rozwiązanie Marketing Automation niesie dla firm, które zdecydują się je wdrożyć, ogromne korzyści. Wśród najważniejszych należy wymienić następujące:
To oczywiście nie wszystkie, a tylko najważniejsze zalety Marketing Automation. Firmy, które zdecydują się na wdrożenie tego rozwiązania u siebie, powinny uprzednio skupić się na przeanalizowaniu aktualnej ścieżki zakupowej swoich klientów, przygotowaniu strategii i planu działań oraz harmonogramu, a także przemyśleniu kwestii związanych z budżetem czy kluczowymi wskaźnikami sukcesu. Mając podstawy i plan, wdrożenie automatyzacji marketingu odbędzie się o wiele skuteczniej.