Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

M4B odpowiada za cyfryzację restauracji KFC należących do sieci AmRest. Firma zrealizowała już największe europejskie wdrożenie menu board – w ciągu 3 lat zamontowała je w 600 restauracjach w Polsce i 9 innych krajach europejskich. Co więcej, w ciągu najbliższych lat M4B będzie wspierać AmRest we wdrożeniu systemu samoobsługowego i wyposaży większość europejskich restauracji KFC w kioski samoobsługowe.
M4B jest polskim producentem i dostawcą innowacyjnych rozwiązań digital signage (branża, która wykorzystuje cyfrowe nośniki do przekazu informacyjno-reklamowego). Kompleksowa obsługa projektów gwarantowana przez firmę jest doceniana przez klientów i to nie tylko polskie firmy, ale też międzynarodowych liderów w całej Europie. Wśród klientów M4B są przedstawiciele sektora handlowego, HoReCa, finansowego, koncerny paliwowe, zarządzający obiektami sportowymi oraz instytucje kultury, takie jak Europejskie Centrum Solidarności.

Jesteśmy dynamiczną spółką technologiczną z ambitnymi planami. Chcemy rosnąć w aktualnie obsługiwanych krajach i pojawiać się w kolejnych. Równolegle realizujemy dwie strategie. W pierwszej, tzw. client-following, podążamy za naszymi klientami. W ten sposób weszliśmy do wielu krajów europejskich jak Hiszpania czy Rumunia, gdzie odpowiadaliśmy za instalacje dla restauracji KFC. Druga to tzw. market-seeking, czyli budowanie od podstaw naszych struktur w atrakcyjnych i niezagospodarowanych do tej pory lokalizacjach. W ten sposób zaczynamy właśnie działalność na Bliskim Wschodzie – mówi Jarosław Leśniewski, Prezes Zarządu M4B S.A.
Od trzech lat M4B współpracuje z firmą AmRest właścicielem m.in. sieci restauracji KFC, Burger King i Pizza Hut. Projekt początkowo realizowany był tylko w Polsce, ale w tym momencie firma odpowiada za wdrożenia w aż 10 krajach europejskich. Głównym produktem dla KFC są cyfrowe menu boardy, które wdrożono już w 600 restauracjach. Od tego roku KFC wprowadza do swoich restauracji systemy samoobsługowe. Obok rozwiązań typu web ordering, mobile ordering, skip the line – kiosk ordering to niezwykle ważny element cyfrowego świata KFC. Za produkcję kiosków samoobsługowych odpowiada M4B.
– Dwa lata temu mieliśmy tylko pomysł i pewność, że KFC zacznie stosować tego typu rozwiązania. Zaangażowaliśmy najlepszych projektantów wzornictwa przemysłowego, wspólnie z inżynierami z Schenzhen wypracowaliśmy własne technologie z zakresu ekranów dotykowych, zaangażowaliśmy najlepsze polskie firmy z zakresu elektroniki i mechaniki. W efekcie powstał niezwykły produkt – elegancki, nowoczesny i o unikalnej konstrukcji. Potencjał samych restauracji w AmRest w najbliższych latach liczony jest w tysiącach, bo to nie tylko marka KFC, lecz również Burger King i Pizza Hut, które należą do sieci – mówi Jarosław Leśniewski.
– Byliśmy zdeterminowani, aby zapewnić klientom zupełnie nowe doświadczenie w zakresie dokonywania zamówienia. M4B nam to umożliwiło dostarczając rozwiązanie, w którym główny nacisk jest położony na połączenie oprogramowania z urządzeniem. Każdy element projektu kiosków oraz aplikacji został dokładnie przemyślany pod kątem dostarczenia klientom unikalnej jakości, płynności, logicznego przebiegu procesu zakupowego i łatwości wyboru. Dużą wagę przykładaliśmy także do detali takich jak szyba, dotyk czy zaokrąglenia. Realizacja AmRest z M4B to przykład cyfryzacji restauracji, dzięki której to klient znajduje się w centrum zainteresowania i może składać zamówienie tak, jak chce – mówi Maciej Buba, Digital Director, AmRest.

Przyjęty model biznesowy realizowany w obszarze digital signage, trafne inwestycje (ekrany LED, kioski samoobsługowe) oraz ekspansja zagraniczna zakładająca podążanie za klientami, przekładają się na wyniki finansowe. Przychody M4B S.A. w 2017 roku sięgnęły prawie 16 mln zł i były o 25% wyższe niż rok wcześniej. Jeszcze lepiej wygląda I kwartał 2018 roku. W ciągu 3 miesięcy przychody spółki notowanej na New Connect wyniosły ponad 5 mln zł i były aż o 377% wyższe niż w analogicznym okresie 2017 roku. Warto podkreślić, że działalność na rynkach zagranicznych pozytywnie wpływa na wyniki sprzedaży i finansowe – już teraz instalacje poza Polską generują ponad 41% przychodów spółki.
– M4B jest obecnie jedną z największych i najbardziej rozpoznawalnych marek digital signage w Polsce. Naszą siłą napędową w kolejnych latach będą inwestycje w nowe rozwiązania i produkty oraz intensywna ekspansja zagraniczna wykraczająca poza Unię Europejską. W efekcie w ciągu 2-3 lat chcemy być w TOP3 największych dostawców technologii samoobsługowych oraz technologii ekranów LED w Europie – mówi Jarosław Leśniewski, Prezes Zarządu M4B S.A.