Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Mundial to wielki biznes nie tylko dla firm, które są wśród sponsorów. Na jakie spółki warto grać podczas piłkarskich mistrzostw świata w Katarze?
Adidas, McDonald’s i Coca-Cola, to główni sponsorzy mundialu, który jest rekordowy, ze względu na poniesione koszty, które wynosiły ponad 200 mld USD, gdy poprzednie mistrzostwa przeprowadzano wydając 10-15 mld USD. Marketingowcy ocenili, że transmisje z Kataru obejrzy 5 mld osób, gdy wcześniej ich widownia nie przekraczała 3 mld.
Dzięki mistrzostwom Adidas chce zrekompensować sobie duże wcześniejsze straty, bo od końca czerwca 2021 r. kurs akcji tej firmy spadł o ok. 60%.
– Mundial to okazja, aby kupić akcje spółek mocno przecenionych, a dotyczy to zwłaszcza firm europejskich – mówi Maciej Kietliński, ekspert XTB. – Są też firmy, które mogą zyskać w sposób pośredni, na zasadzie „kilofa i łopaty”, a do takich należą spółki bukmacherskie.
Jednak będą też i rozczarowania, a zaczęło się od wprowadzenia zakazu sprzedaży alkoholu na stadionach, co oprotestowuje właściciel marki Budweiser, który chce obniżyć umowę sponsorską z FIFA o 47,2 mln USD.
– Jednak warto uwzględnić, że dochody ze sprzedaży na stadionach to tylko mniejsza część z osiąganych zysków, ważniejsi są kibice, którzy zasiedli przed telewizorami – komentuje ekspert XTB. – To dzięki kibicom telewizyjnym zwiększonych zysków mogą spodziewać się polskie firmy sprzedające napoje i produkty zaliczane do podstawowego „zestawu kibica”.
Źródło: MarketNews24