Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Platforma Elektronicznego Fakturowania (PEF) już działa. Na razie jest dostępna tylko w zakresie możliwości rejestracji. Jej głównym zadaniem jest połączenie systemów księgowych przedsiębiorców z systemami instytucji państwowych. PEF ma umożliwić odbieranie i wysyłanie ustrukturyzowanych faktur elektronicznych między wykonawcą (przedsiębiorcą), a zamawiającym (instytucją publiczną).
Uruchomienie Platformy jest kolejnym krokiem do pełnego wdrożenia w Polsce europejskiej Dyrektywy 2014/55/UE w sprawie fakturowania elektronicznego w zamówieniach publicznych. Obowiązek przetwarzania faktur o standardzie unijnym zacznie mieć moc prawną od 18 kwietnia. Po tej dacie, zamawiający muszą być w stanie przyjąć fakturę od wykonawcy w postaci określonej przez dyrektywę. Dla zamawiających zmiany oznaczają niższe koszty obsługi zamówień oraz ułatwioną dostępność do rynku zamówień publicznych w Unii Europejskiej.
Celem szybszego uruchomienia PEF jest umożliwienie urzędom i instytucjom rejestrację przed obowiązkowym terminem 18 kwietnia. Firmy realizujące zamówienia publiczne także mogą już zakładać swoje profile. Podsumowując: od 1 do 17 kwietnia, do godz. 23:59, Platforma będzie dawać tylko możliwość rejestracji, a od 18 kwietnia będzie w pełni funkcjonalna, tzn. umożliwi przesłanie dokumentów – tłumaczy Tomasz Kuciel, prezes firmy EDISON S.A., członka konsorcjum PEF Expert. Konsorcjum pełni w tym projekcie funkcję brokera dla Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii.
Konsorcjum PEF Expert łączy kompetencje dwóch firm: EDISON – lidera w obszarze elektronicznej wymiany danych oraz SOFTIQ, spółki posiadającej szerokie doświadczenie w informatyzacji administracji publicznej.
Rejestracji można dokonać na stronie https://brokerpefexpert.efaktura.gov.pl/. Korzystanie z PEF jest bezpłatne.