Kategoria Praca i kariera

Czy sztuczna inteligencja zastąpi menedżerów?

AI

Dzisiaj niemal każda dyskusja o sztucznej inteligencji kończy się wizją niespotykanego do tej pory globalnego bezrobocia. Kwestią czasu jest bowiem starcie człowieka z maszyną o przetrwanie na rynku pracy. Analitycy są już prawie pewni, że nie unikniemy przyszłości w której maszyny będą wykonywały za nas prostsze, powtarzalne zadania. Co jednak z pracami wymagającymi większej…

Zawody, które będą popularne za kilka lat

praca

Dynamicznie rozwijający się rynek oraz nowoczesne technologie tworzą nie tylko nowe miejsca pracy, ale często są źródłem powstawania dotychczas niespotykanych zawodów. Nasze dotychczasowe doświadczenie i kompetencje w świecie IT szybko mogą stać się passe. Co roku otrzymujemy rankingi technologii, predykcje języków programowania czy też specjalizacji w IT, które mają zrewolucjonizować…

Cyberbezpieczni w pracy. Pięć zasad, które powinien znać każdy pracownik

Praca, pracy w IT

Czasy, w których cyberbezpieczeństwo leżało jedynie w gestii zespołów IT, minęły – teraz każdy pracownik odgrywa w nim ważną rolę, zwłaszcza, gdy nie siedzi przy swoim biurku, ale podobnie jak 20 proc. światowej kadry[1] pracuje z kawiarni, restauracji czy z domu. Co o ochronie przed cyberzagrożeniami powinien wiedzieć każdy zatrudniony? Październik jest już…

Jak ważne są etyczne aspekty wykorzystania sztucznej inteligencji?

Wyniki przeprowadzonego badania pokazują, że odpowiedzialne wykorzystanie sztucznej inteligencji staje się coraz ważniejsze dla biznesu. Szacuje się, że 72 proc. organizacji na całym świecie prowadzi projekty z zakresu AI. Aż 92 proc. liderów w tej dziedzinie, określających prowadzone projekty jako sukces lub duży sukces, szkoli pracowników z etyki…

Prawie dwie trzecie dyrektorów IT widzi siebie w roli partnerów w biznesie

W dzisiejszym świecie, w którym technologie są głównym katalizatorem zmian, transformacji ulega także rola działów IT. Oprócz usług tradycyjnie świadczonych przez zespoły informatyczne, coraz częściej oczekuje się, że dyrektorzy IT będą brali udział w tworzeniu strategii biznesowej organizacji. Jak wynika z trzeciej edycji globalnego badania firmy doradczej…

Czy trzeba dokumentować 10-minutową przerwę od pracy przy komputerze

praca

Pracownica spodziewająca się dziecka powinna mieć 10-minutową przerwę w każdej godzinie pracy przy ekranie komputera. Przepisy nie wymagają od pracodawcy dokumentowania faktu udzielenia pracownicy w ciąży przerwy od pracy przy monitorze ekranowym. Jednak z własnej inicjatywy pracodawca może w tym zakresie ewidencję prowadzić. Obowiązkowa przerwa dla pracownicy…

Robotyzacja zmienia rynek pracy

praca, ING

Nawet 49% czasu pracy w Polsce zajmują zadania, które do 2030 r. mogą zostać zautomatyzowane przy zastosowaniu istniejących już dzisiaj technologii – to odpowiednik aż 7,3 mln miejsc pracy[1]. Strach przed robotyzacją nie jest jednak powszechny i podziela go co dziesiąty Polak[2]. Jak to działa? Automatyzacja to więcej, niż maszyny wykonujące mechaniczne…

Kto traci pracę przez naruszenie bezpieczeństwa?

praca, ING

Szkody w wyniku incydentów naruszenia ochrony danych mogą dotyczyć nie tylko finansów, reputacji firmy czy prywatności jej klientów. Poważnie ucierpieć mogą na tym również kariery pracujących w niej osób. Według nowego raportu opracowanego przez Kaspersky Lab oraz B2B International niemal jeden na trzy (31 proc.) incydenty naruszenia bezpieczeństwa danych…

SWOTem Go!

swot

Zapewne większość z Was słyszała na zajęciach z ekonomii pojęcie Analiza SWOT, a jeśli nie słyszeliście albo też zapomnieliście cóż to takiego jest (bo studia były dawno tego, a w swojej pracy nie potrzebowaliście albo nie wiedzieliście, że możecie działać dzięki tej analizie), to pozwolę sobie zacytować Wikipedię: SWOT – popularna heurystyczna technika służąca do porządkowania i analizy…

Czy warto być szczerym i kiedy mówić „nie” klientom (i nie tylko klientom)?

praca

Ostatnio byłem na spotkaniu w ramach Sandler Cafe Tour w jednym z wrocławskich hoteli, gdzie Arek (Arkadiusz Chludziński), oprócz wielu ciekawych przemyśleń na temat podejścia do zagadnień sprzedaży, poruszył bardzo istotną sprawę, tj. problem nieumiejętności mówienia „nie” klientom i nawiązał przy okazji do klasyfikacji klientów, będącej bardzo istotnym elementem…