Kategoria Polska

Jak firmy sabotują własne wdrożenia AI – raport o brakach kompetencyjnych

technologia w biznesie, sztuczna inteligencja

Choć wdrożenia AI odbywają się dziś już niemal we wszystkich dużych firmach, tylko nieliczne potrafią przełożyć te inwestycje na realną transformację organizacyjną. Najnowszy raport Kyndryl rzuca światło na niedopasowanie między ambicjami technologicznymi a gotowością zespołów pracowniczych – i pokazuje, że największą barierą dla AI mogą być… ludzie. Inwestycje…

cyber_Folks kupuje rumuńskiego Hosteriona. Cel: dominacja w e-commerce Europy Środkowo-Wschodniej

partnerstwo, partnership

cyber_Folks, technologiczna grupa notowana na GPW, sfinalizowała przejęcie rumuńskiej spółki hostingowej Hosterion. Wartość transakcji wyniosła 6,7 mln euro, z czego 5,5 mln euro zapłacono w dniu zamknięcia, a pozostała część zostanie rozłożona na dwie transze. To kolejne posunięcie cyber_Folks w kierunku regionalnej konsolidacji rynku usług dla e-commerce.…

Światowy wyścig AI: ChatGPT vs. DeepSeek. Czy Polska ma szansę włączyć się do tej globalnej rywalizacji?

DeepSeek, Chatgpt

Chiński sukces Chiński DeepSeek to model w pełni open-source (na licencji MIT), który dorównuje GPT4-o1 (mam na myśli model DeepSeek-R1, bo wcześniej jeszcze pojawił się V3). Zaburzył on dotychczasową hegemonię modeli GPT4-o1 (modeli pozwalających na głębokie wnioskowanie, czyli takie, które daje najwięcej wartości w zadaniach matematycznych, programowaniu czy skomplikowanych dedukcjach).…

Outsourcing IT w Polsce: moda, konieczność czy pułapka?

Outsourcing IT, w swojej istocie, stanowi strategiczne partnerstwo, w ramach którego organizacje powierzają zewnętrzne podmioty zarządzanie, rozwój lub utrzymanie kluczowych procesów technologicznych. W obliczu dynamicznych zmian globalnej gospodarki i przyspieszonej transformacji cyfrowej, outsourcing ewoluował z taktyki redukcji kosztów w fundamentalny element strategii biznesowej. Umożliwia on firmom nie tylko skupienie się…

Komputronik wzmacnia zarząd i stawia na digital – kolejny krok w transformacji spółki

Komputronik

Zmiany w zarządzie Komputronik S.A. to nie tylko roszady personalne – to wyraźny sygnał, że spółka przyspiesza realizację strategii cyfrowej i handlowej. Awans Karoliny Pietz Drapińskiej i Radosława Olejniczaka, wieloletnich menedżerów wewnątrz organizacji, sugeruje, że firma stawia na ciągłość przywództwa i wykorzystanie sprawdzonego know-how w kluczowych obszarach: omnichannel, digital commerce i zakupach. Pietz…

ASBIS stawia na gaming – nowa umowa dystrybucyjna z Royal Kludge

abis

ASBIS, jeden z największych dystrybutorów IT w regionie EMEA, rozszerza swoją ofertę w segmencie urządzeń peryferyjnych do gier. Firma podpisała umowę z Royal Kludge – chińskim producentem mechanicznych klawiatur i myszy gamingowych – obejmującą 11 rynków Europy Środkowo-Wschodniej i Kaukazu oraz planowaną ekspansję na Afrykę. To kolejny krok ASBIS w stronę…

Nie tylko NIS2, czyli o nowych przepisach dot. certyfikacji w cyberbezpieczeństwie

Piotr Grzelczak

Na początku maja 2025 r. do Sejmu wpłynął rządowy projekt ustawy o krajowym systemie certyfikacji cyberbezpieczeństwa. To nie tylko reakcja na europejskie przepisy (konkretnie – Rozporządzenie UE 2019/881), ale też szansa na uporządkowanie rynku, który dziś bywa nieprzejrzysty i oparty na zaufaniu do „logotypu”.  Po co nam system certyfikacji cyberbezpieczeństwa? Do tej pory nie istniały w Polsce przepisy, które regulowałyby…

Najważniejsze wyzwania cyberbezpieczeństwa firm w Polsce

cyberbezpieczeństwo, zabezpieczenia, systemy

W 2024 roku Polska znalazła się na drugim miejscu w Unii Europejskiej pod względem liczby cyberataków na firmy – dotkniętych zostało aż 32% przedsiębiorstw. Co gorsza, ataki coraz częściej nie dotyczą już wyłącznie sfery IT, ale infrastruktury przemysłowej (OT) i krytycznej – wodociągów, sieci energetycznych, szpitali. To zjawisko pokazuje, że cyberbezpieczeństwo przestało…

Yarrl przyspiesza z AI i dużymi kontraktami. Zyski rosną, portfel się rozrasta

Yarrl

Pierwszy kwartał 2025 roku był dla Grupy yarrl wyraźnym sygnałem, że obrana strategia dywersyfikacji i specjalizacji technologicznej przynosi rezultaty. Firma zwiększyła przychody o 31% rok do roku, osiągając 22,5 mln złotych. Wszystkie segmenty działalności były rentowne, a średnia marża na sprzedaży wyniosła solidne 15%. Co istotne, poprawie…