Kategoria Opinie

Opinie to przestrzeń ekspertów, liderów branży i redakcji, którzy komentują najważniejsze zjawiska i trendy w sektorze IT i kanale sprzedaży. Publikujemy felietony, analizy i wywiady dotyczące technologii, rynku, regulacji oraz strategii vendorów, integratorów i dystrybutorów.

Sztuczna inteligencja i obsługa klienta

sklep, centra handlowe

Według badań przeprowadzonych przez firmę analityczno-doradczą Gartner do 2020 roku 85 proc. kontaktów między konsumentem, a przedsiębiorstwem będzie przeprowadzane maszynowo, bez konieczności interakcji z fizycznym doradcą klienta. Co więcej, Gartner prognozuje, że między 2017 a 2021 r. obsługa klienta dokonywana wyłącznie przez mechanizmy oparte na sztucznej inteligencji (AI) wzrośnie pięciokrotnie.[1] Czwarta…

RODO – bez paniki

Znaczna część komentatorów roztacza niemal apokaliptyczne wizje związane z wchodzącym w życie 25 maja br. RODO, czyli ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych. Kary przewidziane przez RODO robią duże wrażenie, ale pamiętajmy, że dla przedsiębiorcy mogą zaistnieć okoliczności łagodzące, które wpływają na ich zmniejszenie lub nawet zniesienie. Ostrożność…

W walce o klientów sklepy muszą łączyć zalety sprzedaży stacjonarnej i internetowej

sklep

Dziś już coraz rzadziej się mówi, że sklepy tradycyjne są zagrożone przez e-commerce. Coraz popularniejsza jest za to idea, tzw. connected stores, łączących zalety sklepu tradycyjnego z możliwościami jakie daje handel w kanałach cyfrowych. Raport „Retail 360 / Connected Stores. Transforming store fleet through technology”, przygotowany przez Deloitte…

Chmura pełna walorów

cloud, chmury, IBM

Polscy przedsiębiorcy nie wykazują dużego zainteresowanie usługami chmurowymi. Jak zachęcić ich do tego, aby bliżej poznali możliwości cloud computingu? Według Eurostatu 37 proc. dużych przedsiębiorstw działających w Polsce korzysta z chmury obliczeniowej, natomiast wśród średnich firm (poniżej 250 pracowników) wskaźnik ten  wynosi 17 proc.…

Brak zasięgu – jak się przed nim zabezpieczyć?

Utrata sygnału to przykra sytuacja, która może spotkać każdego z nas i przez którą często praca przez telefon lub internet staje się niemożliwa. Przez nią tracimy nagle kontakt z informacjami o świecie, urywamy nagle ważne i mniej ważne rozmowy. Taka sytuacja stwarza również jednak poważne ryzyko jak utrata danych, nad którymi…

Co Polacy myślą o RODO?

TP-Link

Zdecydowana większość Polaków dostrzega wagę wprowadzanych przez RODO przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. Najważniejszą z punktu widzenia respondentów zmianą jest możliwość żądania usunięcia danych lub żądania zaprzestania przetwarzania danych osobowych. Pomimo, że Polacy dzielą się informacjami o sobie, swoich zachowaniach, preferencjach i potrzebach, firmy niewystarczająco…

„Pozycja na rynku wynika z odpowiedzialnego i harmonijnego zarządzania” – wywiad z Krystianem Zielińskim

Małe firmy nie mają łatwo na rynkach, na których królują monopoliści. Nie inaczej jest w przypadku branży IT. O tym, jak radzą sobie mniejsze firmy, czym konkurują i co decyduje o pozycji przedsiębiorstwa na rynku na przykładzie DGM Distribution rozmawiamy z Krystianem Zielińskim, Doradcą Zarządu DGM odpowiedzialnym za dział sprzedaży w Polsce. BrandsIT: DGM Distribution istnieje…