Kategoria Opinie

Opinie to przestrzeń ekspertów, liderów branży i redakcji, którzy komentują najważniejsze zjawiska i trendy w sektorze IT i kanale sprzedaży. Publikujemy felietony, analizy i wywiady dotyczące technologii, rynku, regulacji oraz strategii vendorów, integratorów i dystrybutorów.

Waga opinii klientów z sektora B2B – 4 sposoby na poprawę ilości i jakości informacji

opinie, biznes

Firmy, które na pierwszym miejscu stawiają doświadczenia klientów, wiedzą, że potrzebują wystarczająco dużo informacji zwrotnych, aby przeanalizować opinie i dostosować działania do oczekiwań swojej grupy docelowej. Pozyskanie feedbacku od klientów B2B jest sposobem na zobrazowanie poziomu ich satysfakcji i lojalności. Pozyskanie nowego klienta kosztuje pięć razy więcej…

Zanim coś kupisz na święta – zastanów się dwa razy. Odpromiennik do telefonu nie zadziała

5g, Deutsche Telekom, odpromiennik, telefon, is-wireless

Taki „odpromiennik” nie ma prawa zadziałać, ponieważ samo zjawisko „elektrosmogu” nie istnieje. W jednym z polskich sklepów, specjalizującym się w sprzedaży towarów z gryki, trafiliśmy na ofertę „znakomitej” naklejki, która, wg współczynnika SAR, absorbuje do 99% promieniowania PEM pochodzącego z telefonu komórkowego. Prześledziliśmy historię powstania owego cuda techniki, a także sprawdziliśmy, co z tym…

Stabilizacja wartości GIP60

Wrzesień był drugim miesiącem z rzędu, w którym Giełdowy Indeks Produkcji nieznacznie spadł. Po sierpniowym spadku o 0,31%, notujemy 0,15% spadek GIP60 we wrześniu do poziomu 1116,63 pkt.  Należy więc mówić o przedłużeniu okresu stabilizacji kursu w okolicach 1100 punktów, która nastąpiła po półrocznym okresie nieprzerwanego wzrostu. Analitycy z DSR podsumowali Giełdowy Indeks…

Awaria Facebook – spekulacje: DNS i BGP w grze

aplikacje, app, google, facebook, instagram, twitter, Voyager

Serwisy Facebooka doświadczyły poważnej, sześciogodzinnej awarii. Usterka rozlała się na usługi powiązane z Facebookiem, w tym WhatsApp, Instagram i Oculus VR. Biorąc pod uwagę skalę wydarzenia, przybliżamy zagadnienia wiążące się z problematyką niektórych technologii internetowych, na których tak mocno polegamy w życiu prywatnym i biznesie. Zawsze chodzi o DNS… System nazw domen…

Inflacja w strefie Euro nie przekształci się w długotrwały trend

Allianz Research i Dział Badań Ekonomicznych Euler Hermes po zaktualizowaniu i rozszerzeniu swojej szczegółowej analizy dynamiki inflacji w strefie euro podtrzymuje pogląd, że obecna cykliczna presja cenowa nie przekształci się raczej w długotrwały trend –tegoroczny silny wzrost inflacji jest wynikiem wyjątkowych okoliczności i dlatego prawdopodobnie będzie tymczasowy. W rzeczywistości,…

5 pytań do… Karola Sudnika, Prezesa zarządu XPLUS S.A.

Karol Sudnik, XPLUS

Cyfryzacja małych i średnich firm, choć często bywa niełatwa, prowadzi do korzyści, wobec których trudno przejść obojętnie. W tak wielkiej zmianie firmom powinien towarzyszyć odpowiedni partner, który przeprowadzi wdrożenie zgodnie z potrzebami organizacji. Jak go wybrać? O tym Karol Sudnik, Prezes Zarządu XPLUS S.A. Jak oceniłby Pan/Pani obecny poziom…

Handel 2021: Kto utrzymuje się na pandemicznej fali wzrostu a kto zaczął tracić?

sklep, galeria, handlowa, handel

Opracowany właśnie przez firmę Medallia – zajmującą się m.in. analizą i doskonaleniem zakupowych doświadczeń klientów – raport The Future of Retail Consumer Behavior nakreśla trendy, które kształtować będą oblicze branży retail w najbliższej przyszłości. Przedstawiając jednocześnie, które branże wciąż unoszą się na wywołanej przez pandemię fali wzrostu, a które…

Dlaczego w Polsce nie doczekaliśmy się „jednorożca”?

startup, jednorożec

Brak w Polsce typowego „jednorożca” powinien nas martwić, bowiem zarówno rozmiar rodzimego rynku, jak i zauważalna dynamika w obszarze startupów nie jako predestynują Polską do przynajmniej kilku takich podmiotów. Zwłaszcza, że jednorożcem mogą się pochwalić kraje zdecydowanie mniejsze niż Polska np. zaledwie 4 mln Chorwacja, gdzie np. ostatnio…