Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Felietony – subiektywne, autorskie komentarze do najważniejszych wydarzeń i trendów w branży IT oraz kanale sprzedaży. To miejsce na krytyczne spojrzenie, branżowe spostrzeżenia i analizy.

Na konferencji Build 2025 Microsoft ogłosił, że na jego platformie chmurowej Azure pojawił się nowy model językowy – Grok, opracowany przez start-up xAI założony przez Elona Muska. Choć informacja ta może wydawać się jedynie kolejnym krokiem w rozbudowie oferty AI, w rzeczywistości sygnalizuje istotną zmianę kursu. Microsoft stawia…

Tradycyjny model kanału IT – oparty na sprzedaży sprzętu poprzez programy partnerskie IT, na rabatach i celach kwartalnych – przestaje być opłacalny. Klienci oczekują doradztwa, nie tylko dostawy. Zamiast „domykać transakcje”, partnerzy muszą pomagać w rozwiązywaniu problemów biznesowych. Transformacja modelu sprzedaży – z resellingu na usługi i subskrypcje –…

W dobie dynamicznego rozwoju technologii, sztuczna inteligencja staje się nieodłącznym elementem wielu dziedzin życia, w tym również doradztwa biznesowego. Doradcy prawni i podatkowi dostają do rąk nowe narzędzia, pozwalające zwiększyć efektywność i podwyższyć jakość usług realizowanych dla klientów. Z drugiej strony, muszą oni stawić czoła nowym…

Przez lata liderzy w technologii próbowali odnaleźć się w rzeczywistości określanej akronimem VUCA – zmiennej, niepewnej, złożonej i niejednoznacznej. Model, pochodzący z amerykańskiej doktryny wojskowej, dobrze opisywał świat po kryzysie finansowym 2008 roku i wczesnych fazach cyfryzacji. Problem w tym, że dziś przestał wystarczać. Dzisiejszy krajobraz – zdominowany przez niestabilność…

Sztuczna inteligencja jest gorącym tematem od lat, a u progu 2025 roku jest wykorzystywana coraz intensywniej w branżach takich jak motoryzacja, opieka zdrowotna i nauki przyrodnicze, usługi finansowe, czy transport i sektor publiczny. Jak przekonują eksperci DXC, w tym roku możemy spodziewać się, że dużo więcej organizacji rozpocznie projekty…

Gdyby ktoś mnie zapytał, gdzie dziś byłoby SaldeoSMART, gdybyśmy kiedyś nie zdecydowali się na zbudowanie sieci partnerskiej i integracje z innymi produktami – nie umiałbym odpowiedzieć. Na pewno w innym miejscu. Z perspektywy czasu mogę jednak z całą odpowiedzialnością przyznać, że współpraca z innymi pchnęła naszą firmę na nowe tory i wpłynęła pozytywnie na jej…

Wyobraź sobie jazdę samochodem bez zasad ruchu drogowego. Przerażające, prawda? Im więcej samochodów na drodze, tym większe ryzyko wypadków lub całkowitego zablokowania ruchu. W zasadzie wszystko, co może potencjalnie zagrażać ludziom, wymaga jasno określonych zasad, aby zapewnić bezpieczeństwo. To samo dotyczy sztucznej inteligencji. W miarę jak AI…

Generatywna sztuczna inteligencja przekształca krajobraz technologiczny w sposób, który znacząco wpływa na działalność dostawców usług IT. Dostawcy usług IT odgrywają kluczową rolę w adaptacji tej technologii, pomagając przedsiębiorstwom eksperymentować z nowymi modelami oraz wdrażać je w codziennej działalności. Generatywna sztuczna inteligencja, choć wciąż w fazie rozwoju, ma ogromny potencjał, by zrewolucjonizować różne…

Mam wrażenie, że opadł już kurz po burzy, jaką wywołało pojawienie się ChatGPT. I okazuje się, że była to burza w szklance wody. Blady strach, który padł na wiele branż, także księgową, ustąpił. Widmo utraty pracy rozmyło się. Co pozostało? Przekonanie, że sztuczna inteligencja może nam pomóc, a nie nas zastąpić. Zapewne…

W kontekście rosnącej roli sztucznej inteligencji (AI) w globalnej ekonomii, ambicje Sama Altmana, dyrektora generalnego OpenAI, dotyczące zainwestowania bilionów dolarów w rozwój infrastruktury półprzewodników wydają się być zarówno odważne, jak i niezbędne. Jednak przy bliższym spojrzeniu, te plany rzucają światło na szereg wyzwań i potencjalnych implikacji, które…