Kategoria Kanał

Kanał sprzedaży IT to centrum informacji dla VAR-ów, MSP, integratorów i dystrybutorów działających w ekosystemach największych vendorów.

Samsung znów potyka się na chipach AI

Samsung, procesor

Wstępne wyniki Samsunga za pierwszy kwartał 2025 roku potwierdzają narastające problemy koreańskiego giganta w segmencie półprzewodników. Spadek zysku operacyjnego o 21% rok do roku – do 5,2 biliona wonów – nie tylko pogłębia trwający od miesięcy trend, ale także sygnalizuje głębszy problem strukturalny: Samsung traci pozycję lidera w najbardziej dynamicznie…

Czy Big Tech zapłaci za politykę Trumpa? UE rozważa odwet

Donald Trump

Austriacki minister gospodarki, Wolfgang Hattmannsdorfer, zasugerował, że odpowiedź UE na uniwersalne cła nałożone przez prezydenta Donalda Trumpa powinna koncentrować się na stanach rządzonych przez Republikanów oraz na amerykańskich firmach technologicznych, aby skłonić administrację USA do powrotu do stołu negocjacyjnego .​ Francuski prezydent Emmanuel Macron poszedł o krok dalej, sugerując, że Europa…

TSMC wchodzi do fabryk Intela. Ratunek czy przejęcie kontroli?

Procesor, Intel

​Intel i Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC) osiągnęły wstępne porozumienie w sprawie utworzenia wspólnego przedsięwzięcia, które ma na celu zarządzanie amerykańskimi fabrykami Intela. Zgodnie z doniesieniami, TSMC obejmie 20% udziałów w nowo powstałej spółce. ​ Porozumienie to jest wynikiem nacisków ze strony administracji amerykańskiej, która dąży do wzmocnienia krajowej produkcji…

Lenovo i Ericsson kończą patentowy spór. Branża stawia na kompromisy

Ericsson

W ostatnich dniach świat technologii obiegły informacje o zakończeniu dwóch znaczących sporów patentowych: między Lenovo a Ericssonem oraz między Amazonem a Nokią. Te porozumienia nie tylko kończą długotrwałe batalie prawne, ale także rzucają światło na ewoluujące podejście branży IT do kwestii licencjonowania patentów i standardów technologicznych.​ Lenovo i Ericsson: Globalne porozumienie patentowe Lenovo…

Przetarg IT bez strategii to ryzyko, nie proces. Dlaczego firmy same komplikują wybór dostawcy

biznes, CISO

W teorii cena jest najbardziej obiektywnym kryterium, jeśli chodzi o przetarg IT. W praktyce – staje się jednym z najbardziej mylących. Jak wynika z raportu PSML i Accenture, aż 41% firm przypisuje cenie wagę co najmniej 50% w procesie oceny ofert. W przypadku złożonych projektów technologicznych taka polityka nie tylko zniekształca obraz…

iSpot dołącza do Związku Cyfrowa Polska, wzmacniając cyfrową transformację edukacji

partnerstwo, partnership

Strategiczne partnerstwa odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu przyszłości cyfrowej edukacji. Najnowszym przykładem takiej współpracy jest przystąpienie firmy iSpot, wiodącego dystrybutora produktów Apple w Polsce, do Związku Cyfrowa Polska – organizacji zrzeszającej liderów branży technologicznej.​ iSpot, jako Apple Premium Partner, od lat dostarcza na polski rynek…

Francja karze Apple za nadużycia w śledzeniu użytkowników. Małe aplikacje na straconej pozycji

Apple

Francuski organ ds. konkurencji, Autorité de la Concurrence, nałożył na Apple karę w wysokości 150 milionów euro za nadużycie dominującej pozycji rynkowej poprzez sposób wdrożenia funkcji App Tracking Transparency (ATT) w systemach iOS i iPadOS. Decyzja ta dotyczy okresu od kwietnia 2021 r. do lipca 2023 r. ​ Kontrowersje wokół App Tracking Transparency…

Polska stawia na AI i chmurę. Oracle nowym partnerem MON

Wojska obrony cyberprzestrzeni, Oracle

Polska intensyfikuje współpracę z globalnymi liderami technologicznymi, aby wzmocnić swoje zdolności obronne. Najnowszym krokiem w tym kierunku jest podpisanie 1 kwietnia 2025 roku porozumienia między Dowództwem Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni (DKWOC) a firmą Oracle. Celem tej współpracy jest rozwój w obszarach sztucznej inteligencji (AI), infrastruktury…

AMD zamyka przejęcie ZT Systems. Nowe rozdanie w wyścigu po centra danych A

AMD

​AMD sfinalizowało przejęcie ZT Systems, amerykańskiego dostawcy infrastruktury dla hiperskalowych centrów danych, za kwotę 4,9 miliarda dolarów. Transakcja ta wpisuje się w strategię AMD mającą na celu wzmocnienie pozycji na rynku centrów danych obsługujących sztuczną inteligencję (AI) i stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na akceleratory AI w środowiskach chmurowych.​…

AMD stawia na kanał. Chrissie Harrison pokieruje sprzedażą komponentów w regionie EMEA

Chrissie Harrison, amd

​AMD ogłosił powołanie Chrissie Harrison na stanowisko dyrektora ds. sprzedaży w kanale komponentów w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Harrison wnosi ponad 20-letnie doświadczenie w sprzedaży i marketingu w sektorze półprzewodników, co ma kluczowe znaczenie dla dalszej ekspansji AMD na rynkach sprzętu dla graczy, sztucznej inteligencji oraz komputerów biznesowych.​ W swoim…