Kategoria Artykuły

Poruszamy kluczowe tematy dla kanału IT, integratorów, MSP i vendorów, oferując pogłębione spojrzenie na trendy, strategie i zmiany w branży.

Mariaż technologii ICT i handlu

handel, sztuczna inteligencja, e-commerce

Powiedzenie o pieniądzu, który rządził i rządzi  światem, jest powszechnie znane. Natomiast przemiany tego świata zachodzące i obserwowane  w ramach jednej generacji, jak np. maszyna parowa, statek kosmiczny czy Internet, to przede wszystkim skutek mniej więcej ostatnich 100 lat i stojących za nimi wielu technologii. Należą do nich technologie ICT –…

Jak zbudować zrównoważone środowisko pracy oparte na danych?

Kiedy słyszymy o zrównoważonym rozwoju, do głowy przychodzi nam przede wszystkim klimat. Warto jednak pamiętać, że to pojęcie oznacza znacznie więcej. Zrównoważona gospodarka, społeczeństwo i w końcu biznes opierają się także na sprawiedliwym podejściu do pracownika. Zacznijmy od tego, że temat zrównoważonego środowiska pracy jest niezwykle ważny w czasach spowolnienia gospodarczego.…

RODO: 5 faktów, o których musisz pamiętać, pracując w zdalnym/hybrydowym zespole

Zagadnienie zgodności z unijnymi przepisami RODO dotyczy każdego współczesnego zespołu, który korzysta na co dzień z cyfrowych narzędzi. Biorąc pod uwagę ciągły wzrost liczby przypadków wycieków danych, warto pomyśleć o wyborze rozwiązania, które umożliwi przechowywanie wszystkich zasobów – komunikacji, informacji i dokumentów – na jednej platformie zero-trust, której można zaufać.…

Globalny problem z MFA i polski broker bezpieczeństwa

cyberbezpieczeństwo, MFA

Według raportu Verizon’s 2022 Data Breach Investigations Report, prawie 50% naruszeń bezpieczeństwa danych wiąże się z wykorzystaniem skradzionych danych uwierzytelniających. Ich celem często są instytucje finansowe. Banki do obrony wykorzystują różne technologie. Jedną z nich jest wieloskładnikowe uwierzytelnianie (MFA), które jeszcze niedawno było dla…

Lojalność – dobry sposób na kryzys

Do momentu pandemii na rynku programów lojalnościowych można było zaobserwować względną stabilizację. Czas pandemii Covid-19 i zamknięcie ludzi w domach utrudniły jednak markom znacznie utrzymywanie dobrych relacji z klientami, którzy nie mogli przychodzić już do sklepów stacjonarnych. I pomimo iż dziś sytuacja się ustabilizowała, wiele firm, sklepów, sieci handlowych z tamtych,…