Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

We współczesnych przedsiębiorstwach znaczącą rolę odgrywa dobre współdziałanie ze sobą działów front office i back office. Efektywne zarządzanie ich strategią staje się jednym z kluczowych zadań przedsiębiorstwa. Zwiększenie lub wprowadzenie automatyzacji w szeregi struktur back office może przynieść duży wzrost skuteczności działań całej firmy, pomimo braku bezpośredniej korelacji z wytwarzaniem przychodów. Analizy eksperckie wskazują na bezpośrednie powiązanie procesów backoffice z lojalnością ze strony klienta.
Brak poprawy funkcjonowania back office to spadek wydajności firmy. Rezygnacja ze zmian w dziedzinie wsparcia biznesu lub niepowodzenie w ich reorganizacji przynosi następstwa w postaci utraconych szans biznesowych oraz dodatkowych kosztów operacyjnych.
Niepoprawnie funkcjonujący dział backoffice to niepoprawna wydajność firmy. Może przynieść to konsekwencje w postaci utraconych szans biznesowych czy zwiększenia kosztów operacyjnych przedsiębiorstwa.
Odpowiednie zarządzanie infrastrukturą back office w firmie daje możliwości lepszego zarządzania i kosztami operacyjnymi, które są zmora wielu firm. Lepiej wykorzystana efektywność pracowników oraz płynność procesowa to zadowolenie po stronie klienta.
W polskich firmach nadal panuje dosyć tradycyjna organizacja backoffice, czyli oparta na dokumentacji papierowej. Jest to rozwiązanie przestarzałe, mało wydajne i kosztochłonne w porównaniu do nowoczesnych rozwiązań IT.
Z reguły większość działań w firmie skupia się na zwiększeniu sprzedaży, usprawnieniu produkcji i jej procesów lub zwiększeniu zysków przedsiębiorstwa, dlatego takie hasła jak: automatyzacja procesów, chmura czy big data pozostają ignorowane i zamknięte głównie s wąskim obszarze IT. Może to doprowadzić do sytuacji, kiedy back office pozostaje coraz bardziej w tyle całej struktury organizacji firmy.
Jedną z najważniejszych korzyści jest podniesienie jakości usług przedsiębiorstwa, lepsza i wydajniejsza obsługa klienta oraz kontrola i transparentność procesu. Wśród innych pozytywnych efektów optymalizacji back office możemy wymienić: