Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Pierwszym krokiem przed nawiązaniem współpracy biznesowej z nowym kontrahentem powinno być sprawdzenie, czy firma naprawdę istnieje, a jej dane zgadzają się z tymi, które wskazał. Dziś, w dobie powszechnego dostępu do internetu, zrobisz to szybko, bezpiecznie i zupełnie za darmo. Od czego zacząć?
Nawiązywanie współpracy z nowymi kontrahentami jest nieodzownym elementem rozwoju firmy. Bez względu na to, czy zajmujesz się marketingiem, pracami wykończeniowymi czy prowadzisz hurtownię sprzętu AGD, to właśnie klienci i partnerzy biznesowi wprawiają przedsiębiorczą maszynę w ruch, sprawiając, że biznes „się kręci”. Na fali inspiracji nie możesz zapomnieć jednak, że każda nowa współpraca wiąże się z potencjalnym ryzykiem. Aby zachować spokojny sen i móc w pełni realizować biznesowe cele, przed podpisaniem umowy sprawdź, czy firma, z którą zamierzasz nawiązać współpracę, rzeczywiście istnieje. Dlaczego warto to zrobić?
Dlaczego warto zweryfikować, czy firma naprawdę istnieje?
Na fali ekscytacji wynikającej z pozyskania nowego partnera biznesowego niewielu przedsiębiorców zadaje sobie trud, aby zweryfikować dane firmy. Co może się stać, jeśli tego nie zrobisz? Jeśli okaże się, że nawiążesz współpracę z podmiotem, który nie jest oficjalnie zarejestrowany i nie figuruje w publicznych rejestrach, możliwości egzekwowania ewentualnych roszczeń będą bardzo ograniczone, a często wręcz niemożliwe. Jeśli twój klient nie ureguluje faktury, próby odzyskania należnych ci pieniędzy mogą spełznąć na niczym. To jednak nie wszystko. Współpraca z firmą, która w praktyce nie istnieje, może narazić cię także na stresujące konsekwencje ze strony instytucji prawno-podatkowych.
Jak na podstawie NIP-u sprawdzić, czy firma istnieje?
Aby sprawdzić, czy firma rzeczywiście istnieje, potrzebujesz jedynie jej numeru NIP. Jeśli nim dysponujesz, zajrzyj do publicznych rejestrów – CEiDG lub KRS. W ten sposób upewnisz się, że podmiot jest zarejestrowany, a jego dane rejestrowe zgadzają się z tymi, którymi dysponujesz.
Firma twojego kontrahenta istnieje? Sprawdź, czy nie jest dłużnikiem
Jeśli wiesz już, że firma, z którą zamierzasz rozpocząć współpracę, istnieje, sprawdź, czy nie jest dłużnikiem. Nawiązanie współpracy z zadłużonym podmiotem może narazić cię bowiem na potężne problemy z płynnością finansową, przynosząc firmie zdecydowanie więcej szkody niż pożytku. Aby sprawdzić, czy podmiot nie ma długów wpisanych do rejestru dłużników prowadzonego przez Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor, wygeneruj raport BIG. Jak to zrobić?
W Raporcie Podstawowym znajdziesz informacje o długach i terminowo spłaconych należnościach wpisanych do BIG InfoMonitor i dane z rejestru REGON. Dowiesz się więc, czy twój potencjalny klient ma długi wpisane do rejestru dłużników i ile wynosi ich wysokość.
W Raporcie Rozszerzonym oprócz informacji z Raportu Podstawowego znajdziesz także:
Warunkiem pobrania Raportu Rozszerzonego jest podpisanie i odesłanie BIG-owi papierowej wersji umowy i uzyskanie zgody sprawdzonego podmiotu na weryfikację danych w bazach Biura Informacji Kredytowej (BIK) oraz Związku Banków Polskich (ZBP).
W czasach ogromnej popularności internetowych biznesów i coraz bardziej kreatywnych metod działania oszustów sprawdzenie firmy po NIP powinno być nie opcją, lecz obowiązkiem każdego przedsiębiorcy, który poważnie podchodzi do prowadzenia biznesu.
Artykuł sponsorowany