Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Siedemdziesiąt sześć procent liderów HR uważa, że praca hybrydowa stanowi wyzwanie dla kultury organizacyjnej w strukturach firm, zgodnie z niedawnym badaniem przeprowadzonym przez Gartner, Inc. Ankieta Gartnera przeprowadzona w lutym 2022 r. wśród ponad 200 liderów HR ujawnia najtrudniejszy aspekt dostosowania obecnej kultury organizacyjnąej do wspierania pracowników zatrudnionych w formie hybrydowej.
Podczas gdy 40% liderów HR stwierdziło, że zwiększyło swój budżet na kulturę organizacyjną od początku pandemii, badanie Gartnera przeprowadzone na ponad 3900 hybrydowych/zdalnych pracowników w grudniu 2021 r. wykazało, że tylko jeden na czterech jest powiązany z kulturą swojej organizacji.
„Praca hybrydowa i zdalna niekoniecznie zmieniła naszą kulturę, zmieniła sposób, w jaki ją doświadczamy ” — powiedziała Alexia Cambon , dyrektor w dziale HR Gartnera . „Podczas gdy pracodawcy byli w stanie oprawić swoje wartości kulturowe i powiesić je na ścianach, aby pracownicy mogli je zobaczyć, to już nie działa dzisiaj, gdy hybrydowi i zdalni pracownicy wiedzy spędzają o 65% mniej czasu w biurach niż przed pandemią”.
Prepandemiczne doświadczenie w zakresie kultury organizacyjnej w miejscu pracy było ugruntowane w fizycznym środowisku, w którym pracowali pracownicy. Zostało ono zdefiniowane przede wszystkim przez trzy atrybuty doświadczenia: Praca w przestrzeni biurowej kontrolowanej przez ich pracodawców; bycie otoczonym przez kolegów i fizyczną bliskość do siebie; oraz doświadczanie kultury w makroskali poprzez interakcje z kolegami, z którymi pracownicy pracowali bezpośrednio i pośrednio.
Kultura pozostaje niezbędna do odniesienia sukcesu przez pracowników — 76% pracowników twierdzi, że kultura jest dla nich ważna lub bardzo ważna, aby mogli skutecznie wykonywać swoją pracę. 61% liderów HR twierdzi, że dla osiągnięcia celów organizacyjnych kultura jest ważniejsza w hybrydowym modelu pracy niż w modelu pracy on-site.
Aby kultura naprawdę odniosła sukces, pracownicy muszą być z nią zgrani i połączeni . Dopasowanie kulturowe oznacza, że pracownicy rozumieją i akceptują kulturę swojej organizacji, podczas gdy powiązanie kulturowe obejmuje pracowników identyfikujących się z kulturą organizacji, dbających o nią i należących do niej. Razem te dwa środki — dopasowanie kulturowe i powiązanie kulturowe — są kluczem do zapewnienia wpływu kultury.
Niektóre organizacje starają się zapewnić pracownikom kontakt z kulturą, wymuszając powrót do biura. Organizacje, które przyjmą to podejście, staną w obliczu znacznego ryzyka utraty danych. W rzeczywistości organizacje, które zmuszają swoich pracowników do powrotu do pracy na miejscu, mogą stracić 33% swojej siły roboczej.
„Wbrew powszechnemu przekonaniu elastyczność nie jest sprzeczna z kulturą. Im większa elastyczność pracownika, tym większe prawdopodobieństwo, że będzie on związany ze swoją organizacją” – dodał Cambon. „Spośród ponad 3900 hybrydowych i zdalnych pracowników, których przepytaliśmy w grudniu 2021 r., tylko 18% osób o najmniejszej elastyczności odczuwało wysoki stopień powiązania ze swoją kulturą organizacyjną, podczas gdy 53% tych pracowników, którzy wykazywali radykalną elastyczność w miejscu, kiedy i jak pracują, informują o wysokiej więzi kulturowej.”